Gobo Skrevet 29. mars 2024 #1 Skrevet 29. mars 2024 Hei! Lurer på om noen kjenner til en oppskrift på en kake basert på Hobby-sjokoladen? Altså en slags sjokoladekake med banan og skum. Jeg fikk dette servert på en restaurant en gang, var helt fantastisk. Mener også å ha sett en oppskrift en gang, men finner ingenting nå, tross mye googling. Alle tips mottas med takk!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #2 Skrevet 29. mars 2024 Aldri hørt om, men det hørtes sykt god ut. Håper noen har tips! Anonymkode: 336fc...740
every woman Skrevet 31. mars 2024 #3 Skrevet 31. mars 2024 Kan du beskrive kaken nærmere? Hvordan var Hobby-sjokoladen brukt i kaken?
Gobo Skrevet 31. mars 2024 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2024 Det er dessverre mange år siden, så jeg har glemt nøyaktig hvordan den var satt sammen, men sjokoladen i seg selv var ikke brukt i kaken, det var kaken som var laget som en Hobby. Dvs den hadde tre lag; et sjokoladekakelag (bunn), et skumlag og et banangelé-lag, uten at jeg husker nøyaktig hvordan det var bygget opp. Husker bare at det var veldig godt. 😅
every woman Skrevet 31. mars 2024 #5 Skrevet 31. mars 2024 Det skal det gå an å få til selv. Vi har jo allerede Troikakaken, en sjokoladebunn med gele, nougat og marsipan. Du kan sikkert bruke den oppskriften og modifisere den til en Hobbykake. Oppskrifter på skum finnes (se etter kokosbollekake f. eks), men det blir kanskje en utfordring med den banangeleen. Jeg har sett kaker dekket med bananskiver som så er helt over med gele som får stivne. Sjokoladetrekk burde være greit å få til. Det er bare å være kreativ her, og prøve seg fram. 1
Vetikkebedre Skrevet 31. mars 2024 #6 Skrevet 31. mars 2024 Høres skikkelig godt ut! Kanskje det kan funke med en slags bananfromasj? Kan se for meg at gelé blir utfordrende. https://solgava.no/bananfromasj/ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå