Gå til innhold

Lærerjobb - hvorfor ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fascinert av alt engasjement tråder om lærerjobben vekker. Uansett hvilken del av yrket som taes opp i hi, ender tråden opp med hetsing og forsvaring fra hhv ikke-lærere og lærere. Sett utenfra virker tydeligvis lærerjobben som enkel og med mye (ufortjent) fri. Innleggene fra lærere vitner om det motsatte, og synkende søkertall/lærerflukt er i media. Hva tenker du? Hva frister deg med dette yrket, og hvorfor ble du ikke lærer likevel? 

Anonymkode: 97239...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er lærer. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde en annen jobb. Det er dårlig økonomi, mye stress og press, og mye bråk, utagering, mobbing osv. Men jeg blir fordi jeg har en snever utdanning og det er derfor mange jobber jeg ikke kan få.

Alltid fri i jula, påska, lang sommerferie osv er også en av grunnene til at jeg blir. Det er veldig greit nå som vi har små barn. Lønna er ok. Jeg vil ikke jobbe innen NAV eller noe sånt, men drømmer noen ganger om å bare jobbe på Rema 1000 eller på CircleK. Men det er ikke akkurat bedre betalt sånne steder. Så da blir jeg. Men når barna er større og huslånet mindre, kan det hende jeg prøver å søke jobb på et museum, som omviser, museumspedagog eller noe. Tror lønna er omtrent lik eller lavere. Spørs nok helt. Men tror ikke jeg orker være lærer når jeg er gammal og sliten. Evt får jeg gå ned i stilling.