Gå til innhold

Jobbintervju neste uke, tips til å roe meg ned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer dsv ikke å slappe av og kose meg i påsken, tenker konstant på jobbintervjuet jeg skal ha neste uke. Har hatt 1 intervju og har neste runde på onsdag. Vet jo at det ikke er noe annet å gjøre enn å la dagene gå og forberede meg, men noen som har tips til hvordan jeg kan roe meg ned? Og ikke tenke på dette konstant? Jeg har mareritt også om dette her. 

Er helt desperat etter jobb, og veldig deprimert pga dette. Prøver å ikke ta hverken sorgene på forskudd eller være for håpefull før dette intervjuet, men er vanskelig. Og de sa jo at de hadde et meget positivt inntrykk av meg og at jeg hadde en fin søknad og cv. Så det er jo fint å høre om ikke annet.. 

Jeg er bare så nervøs! Og lei av å være  arbeidsledig. 

 

Anonymkode: 23974...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du nervøs? Ikke vær desperat etter jobb, det lyser igjennom på intervju. Tenk at du også intervjuer dem. Har du lyst å jobbe der? Sånn egentlig? Mao - skift fokus! 

Anonymkode: 16053...060

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt. Tror jeg har noe som kan hjelpe deg til å være litt mer rolig.

Når du bli innkalt til intervju betyr at de likte søknaden din. Ergo, du leder 1-0. Når de kaller deg inn til andregangs intervju betyr det at de likte det første intervjuet ditt. Ergo leder du 2-0. 

God påske. 🐣

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er du nervøs? Ikke vær desperat etter jobb, det lyser igjennom på intervju. Tenk at du også intervjuer dem. Har du lyst å jobbe der? Sånn egentlig? Mao - skift fokus! 

Anonymkode: 16053...060

Er bare nervøs siden jeg har så lyst på jobben, og vet vi er flere søkere. Og ja, jeg har kjempelyst til å jobbe der! Virker spennende selv om det er en del nye ting jeg må lære meg. De ringte meg nesten rett etter intervjuet og sa at jeg hadde gjort såpass bra inntrykk at de ville ha en runde til. Så jeg får bare tenke at det er positivt så langt :) 

Anonymkode: 23974...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg klarer dsv ikke å slappe av og kose meg i påsken, tenker konstant på jobbintervjuet jeg skal ha neste uke. Har hatt 1 intervju og har neste runde på onsdag. Vet jo at det ikke er noe annet å gjøre enn å la dagene gå og forberede meg, men noen som har tips til hvordan jeg kan roe meg ned? Og ikke tenke på dette konstant? Jeg har mareritt også om dette her. 

Er helt desperat etter jobb, og veldig deprimert pga dette. Prøver å ikke ta hverken sorgene på forskudd eller være for håpefull før dette intervjuet, men er vanskelig. Og de sa jo at de hadde et meget positivt inntrykk av meg og at jeg hadde en fin søknad og cv. Så det er jo fint å høre om ikke annet.. 

Jeg er bare så nervøs! Og lei av å være  arbeidsledig. 

 

Anonymkode: 23974...72d

I slike situasjoner legger jeg alltid en plan B. Dvs jeg begynner å orientere meg mot andre jobber, skriver søknader og leter etter jobber.  Det gjør jeg for å ikke investere for mye følelser i den ene jobben, la den avgjøre på en måte alt. 

Anonymkode: 96a2e...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å være videre! 

Jeg kjenner meg veldig igjen I din situasjon. 

Det som jeg syns hjelper er følgende: når uroen stiger i kroppen, få kontroll på pusten. (Dette gjelder også under intervjuet). Er det vanskelig å puste rolig hjelper det å drikke vann. Det tvinges pusten til å regulere seg. 

Fortell deg selv at du er godt forberedt. Og det er det eneste du kan påvirke. Alt annet er ute av dine hender. Du kan ikke styre/påvirke om det er en annen super kandidat. Det at du har kommet så langt er veldig bra. Om du ikke kommer lenger betyr det ikke at du er dårlig!!! Har selv kjent på desperasjon etter jobb. Det er lettere å stå med trygg fremtoning når man har alternativer i ryggen. Men våg å stol på at du er verdifull og en god kandidat uansett utfall!

Hvis det gjør deg roligere kan du legge en plan for intervjuet. Hva skal du ha på deg  hvordan skal du reise dit etc. Gå gjennom spørsmål og mulige scenarioer og øv deg på hvordan du vil svare på "vanskelige" spørsmål. (Ikke fordi det finnes fasitsvar  men fordi det for noen hjelper å gjøre denne type forberedelser for å være roligere i forkant og på intervjuet.)

Gjør ting som distraherer deg fra tankevernen. Løp deg en tur, se film eller hør på en lydbok. 

 

Lykke til! Du kommer til å gjøre det knallbra på intervjuet!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbered deg på typiske spørsmål.

Finn ut hva du skal ha på deg.

Husk at du skal ikke til eksamen. Det er i utgangspunktet en samtale mellom deg og de med spørsmål involvert begge veier.

Du har fullstendig kontroll over situasjonen. Du kan reise deg og gå når tid som helst. 

Det finnes ikke noe "verste som kan skje". Det som skjer det skjer, og i verstefall får du et nei. Omså du driter skikkelig på leggen så er det helt greit, du overlever! 

Og vit at det verste med intervju er dagene i forveien! Du går rundt og gruer deg. Men når du er på intervju så går det bare godt! 

Velg å utsett gruingen. Hvorfor skal du grue deg i dag? Det skjer ingenting i dag. Det er ikke et intervju i dag. Så grue deg heller i morgen! Og så tenker du det samme i morgen igjen, helt til dagen kommer. Du kan jo ikke gå hele dagen å grue deg til noe som ikke skjer den dagen, ikke sant? 

Pust ut, og pust godt. Dette går bare godt, og om det ikke gjør det så er det så går det bare godt det også. :) Lykke til! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...