Gå til innhold

Yrkesforbud i Norge for milliafdærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi burde innføre yrkesforbud i Norge for milliardærene som er registrert i Sveits. De tjener seg rike som søkk på våre felles ressurser og etterlater seg ingen verdier i vårt land. Dette er mennesker som Norge ikke trenger. Naturfessursene våre har blitt stjålet av en liten gruppe mennesker som bare tenker på seg selv og sine milliardærbarn som aldri har jobba en dag på gølvet.

 

Folk begynner å bli lei av å bli misbrukt av overklassen, nå er det vanlige folk's tur. Sammen har vi makta til å stå imot.

 

Rikingene sier alt funker i Sveits? Javel, så stjel dems naturressurser da og se hvor glad de blir. Ikke misbruk mitt land!

 

Storkapitalen må ned!

Anonymkode: a9596...2e5

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er mennesker som Norge ikke trenger. 

Det er akkurat det vi gjør, og akkurat derfor det er så bittert når de jages til Sveits, som selvfølgelig tar imot med åpne armer fordi de vet de tjener godt på det. 

 

Sitat

 

Rikingene sier alt funker i Sveits? Javel, så stjel dems naturressurser da og se hvor glad de blir. Ikke misbruk mitt land!

 

Anonymkode: a9596...2e5

 

Det går kanskje ikke siden ting fungerer :P

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (6 timer siden):

Det er akkurat det vi gjør, og akkurat derfor det er så bittert når de jages til Sveits, som selvfølgelig tar imot med åpne armer fordi de vet de tjener godt på det. 

 

Det går kanskje ikke siden ting fungerer :P

Det som er bittert er at de stikker av fra skatten, fra fellesskapet. Hvis de har lyst å ta med seg de motbydelige formuene sine til Sveits må de værsågod gjøre det for min del, men naturressursene får bli igjen i Norge. Dette er tyveri på høylys dag og folk klapper fordi de tror de får ta del i det, men slik fungerer dessverre ikke verden, og pengene blir sittende hos 15 personer.

Anonymkode: a9596...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi burde innføre yrkesforbud i Norge for milliardærene som er registrert i Sveits. De tjener seg rike som søkk på våre felles ressurser og etterlater seg ingen verdier i vårt land. Dette er mennesker som Norge ikke trenger. Naturfessursene våre har blitt stjålet av en liten gruppe mennesker som bare tenker på seg selv og sine milliardærbarn som aldri har jobba en dag på gølvet.

 

Folk begynner å bli lei av å bli misbrukt av overklassen, nå er det vanlige folk's tur. Sammen har vi makta til å stå imot.

 

Rikingene sier alt funker i Sveits? Javel, så stjel dems naturressurser da og se hvor glad de blir. Ikke misbruk mitt land!

 

Storkapitalen må ned!

Anonymkode: a9596...2e5

For noe vas.

Regner med du stemmer rødt

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Vi burde innføre yrkesforbud i Norge for milliardærene som er registrert i Sveits. De tjener seg rike som søkk på våre felles ressurser og etterlater seg ingen verdier i vårt land. Dette er mennesker som Norge ikke trenger. Naturfessursene våre har blitt stjålet av en liten gruppe mennesker som bare tenker på seg selv og sine milliardærbarn som aldri har jobba en dag på gølvet.

 

Folk begynner å bli lei av å bli misbrukt av overklassen, nå er det vanlige folk's tur. Sammen har vi makta til å stå imot.

 

Rikingene sier alt funker i Sveits? Javel, så stjel dems naturressurser da og se hvor glad de blir. Ikke misbruk mitt land!

 

Storkapitalen må ned!

Anonymkode: a9596...2e5

Greit for meg. Jeg skal legge ned i Norge og vil ansette folk fra landet jeg flytter til.

Anonymkode: 8dd95...a99

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi burde innføre yrkesforbud i Norge for milliardærene som er registrert i Sveits. De tjener seg rike som søkk på våre felles ressurser og etterlater seg ingen verdier i vårt land. Dette er mennesker som Norge ikke trenger. Naturfessursene våre har blitt stjålet av en liten gruppe mennesker som bare tenker på seg selv og sine milliardærbarn som aldri har jobba en dag på gølvet.

 

Folk begynner å bli lei av å bli misbrukt av overklassen, nå er det vanlige folk's tur. Sammen har vi makta til å stå imot.

 

Rikingene sier alt funker i Sveits? Javel, så stjel dems naturressurser da og se hvor glad de blir. Ikke misbruk mitt land!

 

Storkapitalen må ned!

Anonymkode: a9596...2e5

Nå er det vanlige folks tur, ja det var vel det arbeiderpartiet gikk til valg på. Det gikk jo steike bra må jeg få si

Hvilke naturressurser er det disse milliardærene har tatt fra landet ditt om jeg får spørre? Og kan du virkelig ikke klare å se arbeidsplassene de har skapt og hvilke verdier de gir?

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det som er bittert er at de stikker av fra skatten, fra fellesskapet. Hvis de har lyst å ta med seg de motbydelige formuene sine til Sveits må de værsågod gjøre det for min del, men naturressursene får bli igjen i Norge. Dette er tyveri på høylys dag og folk klapper fordi de tror de får ta del i det, men slik fungerer dessverre ikke verden, og pengene blir sittende hos 15 personer.

Anonymkode: a9596...2e5

👽Skatten de rømmer fra er formueskatten som må betales av all formue selskapet eier, da denne formuen som oftest er i maskiner, bygg.... så må de som eiere ta ut penger fra firmaet (utbytte) for å betale den, da må de i tillegg betale skatt på utbyttet.

Her er et utdrag fra Aftenposten, du kan lese det og se om du da kan klare å skjønne hvorfor mange rike flykter:

"I 2020 hadde Røkke en ligningsformue på 19,6 milliarder kroner i 2020, ifølge DN.

– Med en forsiktig gjetning kan det i dag bety en ligningsformue på minst 25 milliarder kroner. Det vil bety en formuesskatt på 275 millioner kroner i året. For å dekke dette, må han ta ut tilsvarende i utbytte. Det betyr at han av det også vil måtte betale 150 millioner i utbytteskatt, sier Gjems-Onstad."

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er milliardærene. Det verste er at politikerne ikke klarte å få til en Exit-skatt før milliardærene hadde flyttet ut.

At milliardærene skal slippe skatt på verdiene de har tjent i Norge ved å flytte ut av landet blir som om vi lønnsmottakere skulle få tilbakebetalt all  inntektsskatt vi har betalt om vi flyttet ut av landet. Det gir jo ingen mening å ha en slik regel. 

Har faktisk forståelse for at milliardærene flytter ut av landet, de tenker selvsagt på hva som er best for dem økonomisk. Kan ikke klandre noen for å tilpasse seg reglene som er der. Det er politikerne som lagde reglene som er de som bør klandres. 

Anonymkode: ec83c...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

En ting er milliardærene. Det verste er at politikerne ikke klarte å få til en Exit-skatt før milliardærene hadde flyttet ut.

At milliardærene skal slippe skatt på verdiene de har tjent i Norge ved å flytte ut av landet blir som om vi lønnsmottakere skulle få tilbakebetalt all  inntektsskatt vi har betalt om vi flyttet ut av landet. Det gir jo ingen mening å ha en slik regel. 

Har faktisk forståelse for at milliardærene flytter ut av landet, de tenker selvsagt på hva som er best for dem økonomisk. Kan ikke klandre noen for å tilpasse seg reglene som er der. Det er politikerne som lagde reglene som er de som bør klandres. 

Anonymkode: ec83c...14e

Jeg gremmes over hvordan næringslivet blir behandlet i Norge. Exit-skatt og formuesskatt blir som å plukke modne  epler av et tre noen andre har plantet. Så forlanger man å plukke epler før de er modne. Flytter man etter barna sine til Sverige sag ned treet og brenn veden uansett. Å plante et tre i jorden er ikke å stjele naturressurser  De fleste av de som har forlatt Norge jobbet med IT, finans, teknologi, og eiendomsutvikling.
Ts snakker mener dette er  naturressurser. Det er helt feil. Det måtte i så fall være Røkke med fisk og olje.

Aker BP betaler 78% skatt. For Aker  BP, de ansatte og Norge så er det en kjempefordel at Røkke slipper tømme Aker BP for kapital for å betale formuesskatt i tillegg. 78% føles sikkert litt lite for noen på venstresiden. Oljen pumper seg selv opp tror de. https://www.norskpetroleum.no/okonomi/petroleumsskatt/

Exit-skatt er bare et plaster for å stoppe masseflukt fra Norge. Konsekvensene er enormt ødeleggende for nyetablering av næringsliv i Norge. Flytt før du investerer og finn et annet land å investere i.

Formuesskatt slik regjeringen nå har endret grunnlaget gjør det så og si umulig å etablere virksomhet som trenger kapital for privatpersoner.

Det paradoksale er at Støre selv har fisjonert ut sitt eget holdingselskap til ungene sine. Da slipper han evt. skatt på arv og får mye lavere formuesskatt. Vedum har senket formuesgrunnlaget for landbruk. Vestre har fått massiv statstøtte og har selvfølgelig sine eierandeler i en holding og betaler ikke utbytteskatt overhodet på dette. Legg merke til hvor anonym Vestre er. Han forstår at denne politikken ikke fungerer og står klar for å hoppe av i første sving.  

Så til dere i denne tråden. Det er privat næringsliv som gjør at vi har et velferdssamfunn. Med sine 1.8 millioner arbeidstakere  så bør man legge til rette for investeringer og ikle sage av grenen man sitter på. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare TS, er ganske sikker på viljen til å investere i Norge i stor grad vil forsvinne sammen investeringskapitalen som har rømt landet.

De rike skulle jo tas? Gratulerer, dere har lykkes. Blir spennende å se hvem som skal skape nye arbeidsplasser i privat næringsliv i fremtiden.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (4 minutter siden):

Ingen fare TS, er ganske sikker på viljen til å investere i Norge i stor grad vil forsvinne sammen investeringskapitalen som har rømt landet.

De rike skulle jo tas? Gratulerer, dere har lykkes. Blir spennende å se hvem som skal skape nye arbeidsplasser i privat næringsliv i fremtiden.

Bra noen her tror på milliardærenes propaganda.

Hvorfor har de da både truet med nedskjæringer OG tatt ut rekordutbytte samtidig? Jo, fordi de bare har selskapene for å berike seg selv. De gir beng i lokalsamfunnene og hvis de hadde hatt mulighet til å bytte ut arbeiderne med roboter og AI så hadde de gjort det.

Anonymkode: a9596...2e5

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 8.21):

Vi burde innføre yrkesforbud i Norge for milliardærene som er registrert i Sveits. De tjener seg rike som søkk på våre felles ressurser og etterlater seg ingen verdier i vårt land. Dette er mennesker som Norge ikke trenger. Naturfessursene våre har blitt stjålet av en liten gruppe mennesker som bare tenker på seg selv og sine milliardærbarn som aldri har jobba en dag på gølvet.

 

Folk begynner å bli lei av å bli misbrukt av overklassen, nå er det vanlige folk's tur. Sammen har vi makta til å stå imot.

 

Rikingene sier alt funker i Sveits? Javel, så stjel dems naturressurser da og se hvor glad de blir. Ikke misbruk mitt land!

 

Storkapitalen må ned!

Anonymkode: a9596...2e5

Dette er helt feil. Jeg skal nå ikke diskutere skatt og slikt men Norge trenger alle sjel som er gode på å tjene penger.  Og det gjør alle andre land også. Uansett hvordan man vender og vrir på det så skaper de arbeidsplasser. Jeg synes at her må man skille veldig med det med skatt og mennesker og de egenskapene de har.

Anonymkode: 8b505...7f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bra noen her tror på milliardærenes propaganda.

Hvorfor har de da både truet med nedskjæringer OG tatt ut rekordutbytte samtidig? Jo, fordi de bare har selskapene for å berike seg selv. De gir beng i lokalsamfunnene og hvis de hadde hatt mulighet til å bytte ut arbeiderne med roboter og AI så hadde de gjort det.

Anonymkode: a9596...2e5

Tviler på at du kjenner mange bedriftseiere. Utbytte er allerede skyhøyt beskattet og mye av utbyttet som tas ut går til å betale skatt på teoretiske formuer som bare eksisterer på papiret.

Det er nok ikke tilfeldig at mange flytter til akkurat Sveits, men det er ingen tvil om at grunnen til at det skjer nå er fordi vilkårene for norsk næringsliv er historisk dårlige.

Men vi får se da. Hvis det er sånn at det ikke har noe å si at disse bedriftseierne flytter så kommer jo Norge til å gå så det suser fremover.

Anonymkode: d8e0e...f9f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så i mot bedriftseiere og millionærer/milliardærer, hadde du sikkert gitt disse pengene til de lidende uten å nøle? Du trenger jo verken arbeid eller penger.

Anonymkode: 590c8...d6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror og ser det skrev (2 timer siden):

Jeg gremmes over hvordan næringslivet blir behandlet i Norge. Exit-skatt og formuesskatt blir som å plukke modne  epler av et tre noen andre har plantet. Så forlanger man å plukke epler før de er modne. Flytter man etter barna sine til Sverige sag ned treet og brenn veden uansett. Å plante et tre i jorden er ikke å stjele naturressurser  De fleste av de som har forlatt Norge jobbet med IT, finans, teknologi, og eiendomsutvikling.
Ts snakker mener dette er  naturressurser. Det er helt feil. Det måtte i så fall være Røkke med fisk og olje.

Aker BP betaler 78% skatt. For Aker  BP, de ansatte og Norge så er det en kjempefordel at Røkke slipper tømme Aker BP for kapital for å betale formuesskatt i tillegg. 78% føles sikkert litt lite for noen på venstresiden. Oljen pumper seg selv opp tror de. https://www.norskpetroleum.no/okonomi/petroleumsskatt/

Exit-skatt er bare et plaster for å stoppe masseflukt fra Norge. Konsekvensene er enormt ødeleggende for nyetablering av næringsliv i Norge. Flytt før du investerer og finn et annet land å investere i.

Formuesskatt slik regjeringen nå har endret grunnlaget gjør det så og si umulig å etablere virksomhet som trenger kapital for privatpersoner.

Det paradoksale er at Støre selv har fisjonert ut sitt eget holdingselskap til ungene sine. Da slipper han evt. skatt på arv og får mye lavere formuesskatt. Vedum har senket formuesgrunnlaget for landbruk. Vestre har fått massiv statstøtte og har selvfølgelig sine eierandeler i en holding og betaler ikke utbytteskatt overhodet på dette. Legg merke til hvor anonym Vestre er. Han forstår at denne politikken ikke fungerer og står klar for å hoppe av i første sving.  

Så til dere i denne tråden. Det er privat næringsliv som gjør at vi har et velferdssamfunn. Med sine 1.8 millioner arbeidstakere  så bør man legge til rette for investeringer og ikle sage av grenen man sitter på. 

Godt innlegg. 

Det som forundrer meg er venstresidens fullstendig fraværende kunnskap om hvordan det er å drive en bedrift.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (1 time siden):

Godt innlegg. 

Det som forundrer meg er venstresidens fullstendig fraværende kunnskap om hvordan det er å drive en bedrift.

Det er forskjell på å eie en bedrift og drive en bedrift. Milliardærene er folk som eier, men som ikke har noe med driften å gjøre. Høyresiden slutter aldri å forbløffe med sin ignorans.

Anonymkode: a9596...2e5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er forskjell på å eie en bedrift og drive en bedrift. Milliardærene er folk som eier, men som ikke har noe med driften å gjøre. Høyresiden slutter aldri å forbløffe med sin ignorans.

Anonymkode: a9596...2e5

Tull.  Sett deg inn i hvordan størstedelen av norsk bedrifter driftes.  Det er nemlig små og mellomstore bedrifter der eierene jobber veldig hardt for å holde plussen i regnslapet mens vemstrevridde politikere gjør at de kan for å ta livet av bedriftene.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stina234 skrev (6 timer siden):

Godt innlegg. 

Det som forundrer meg er venstresidens fullstendig fraværende kunnskap om hvordan det er å drive en bedrift.

Tror du virkelig at alle bedriftseiere stemmer på blå partier?  Noen av oss på venstresiden er til og med bedriftsledere og styremedlemmer.  Jeg betaler min og bedriftens skatt med glede.  

Anonymkode: 3390c...e61

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du virkelig at alle bedriftseiere stemmer på blå partier?  Noen av oss på venstresiden er til og med bedriftsledere og styremedlemmer.  Jeg betaler min og bedriftens skatt med glede.  

Anonymkode: 3390c...e61

Hvilken næring er dette? 

Anonymkode: 554a8...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Jdz said:

Ingen fare TS, er ganske sikker på viljen til å investere i Norge i stor grad vil forsvinne sammen investeringskapitalen som har rømt landet.

De rike skulle jo tas? Gratulerer, dere har lykkes. Blir spennende å se hvem som skal skape nye arbeidsplasser i privat næringsliv i fremtiden.

Røkke, osv  investerer jo fortsatt i Norge selv om de har flyttet ut av landet.  Argumentet for å flytte ut var jo for å kunne fortsette å investere i arbeidsplasser i stedet for å bruke pengene på å betale formueskatt. 

Anonymkode: ec83c...14e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 18.44):

Det som er bittert er at de stikker av fra skatten, fra fellesskapet. Hvis de har lyst å ta med seg de motbydelige formuene sine til Sveits må de værsågod gjøre det for min del, men naturressursene får bli igjen i Norge. Dette er tyveri på høylys dag og folk klapper fordi de tror de får ta del i det, men slik fungerer dessverre ikke verden, og pengene blir sittende hos 15 personer.

Anonymkode: a9596...2e5

De har bidratt enormt til fellesskapet men sånne som deg har jagd dem ut. Takket være deg taper Norge på dette.

Anonymkode: 0dd83...5c8

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...