Gå til innhold

Nådeløshetens jobbmarked.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Broren min får nesten alle jobbene han søker. Det er en overdrivelse, men det kjennes ut som det er sant. Han har hatt fler jobber som han egentlig ikke har vært kvalifisert for.

Så har du meg. Masterutdanning med gode karakterer og mange frivillige verv bak meg. Jeg blir til og med sjeldent innkalt til intervjuer jeg er kvalifisert for en gang.

Akkurat nå har jeg en stilling som jeg egentlig er overkvalifisert for og får lønn deretter. Broren min jobber i en jobb han er underkvalifisert for og tjener nesten dobbelt så mange penger som meg i måneden.

Jeg prøver å ikke være bitter på bror min, men jeg ønsker meg et bedre liv, drømmer om en billett bort herfra. Jeg er ikke kravstor men vil jo gjerne dra på ferie et par ganger i året.

Men jobbmarkedet er de sjarmerendes marked, og sjarmerende er jeg ikke. Bare flink. Og det er ikke bra nok....

Anonymkode: 801d0...610

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er broren din heldigere med hvilken yrkesgruppe han tilhører? For eksempel tekniske fag har et skrikende behov etter folk og derfor er det enkelt å få en jobb man kanskje er litt underkvalifisert for, men som kompenseres med praktisk erfaring.


Hvilken type jobber søker du?

Anonymkode: 3d4c1...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en arbeidsplass teller hele teamet, ikke enkeltpersoner. Tenk håndballag ettler fotballag. 

Du må være en person som folk kan samarbeide med og ha tillit til. 

Jobb er ikke studier, du får ikke karakterer men blir vurdert på om du bidrar til verdiskapning for selskapet du jobber for. 

Anonymkode: 84fc8...8d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider