Gå til innhold

Bor hjemme, kattelukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en fyr på 22 som bor hjemme og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Bor hjemme fordi jeg sliter psykisk, men i det siste har jeg begynt å merka at det lukter katt her. vi har en katt og en hund, og det lukter ikke kattepiss, men det er en lukt av dyr, og jeg vet ikke helt hva lukta kommer av. Vi vasker ofte, omtrent hver dag, katta går på kattekasse og tror ikke hun går å pisser under senger osv, men lukta forsvinner aldri, uansett hvor mye det vaskes. vet ikke helt hva jeg skal gjøre for jeg kjenner det begynner å bli kleint å spørre venner om de vil komme på besøk fordi jeg er livredd det stinker katt her. Vet ikke om det er nesa mi det er noe galt med, for det virker ikke som hverken søstra mi eller mamma merker det. Som sagt, vasker vi ofte men lukta er der alltid, og jeg skammer meg helt ærlig. Vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 0d7fd...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Let etter en plass det kan være ett uhell. Der lukten er er det nokk ett uhell enplass. Jeg fant kattetiss under katte doen engang og skjønner ikke hvordan det er mulig! Har selv aldri hatt problemer med det før men denne ganga skjedde det. Døren kan også ha vært lukket til hvor doen er , katten kan ha vært innestengt eller fått urinveisinfeksjon. Bor selv hjemme å skal det bli rent her må jeg vaske😅 luktet derimot tiss her når jeg flyttet inn og fant ut min far har vært uheldig noen ganger rett med badet på ett teppe så vasker det hver uke minst får og være sikker😅

Anonymkode: 9762d...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bikkja deres som lukter. Katter lukter ikke. Om de lukter, så er det bare muffins duft..

Anonymkode: 294e3...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Let etter en plass det kan være ett uhell. Der lukten er er det nokk ett uhell enplass. Jeg fant kattetiss under katte doen engang og skjønner ikke hvordan det er mulig! Har selv aldri hatt problemer med det før men denne ganga skjedde det. Døren kan også ha vært lukket til hvor doen er , katten kan ha vært innestengt eller fått urinveisinfeksjon. Bor selv hjemme å skal det bli rent her må jeg vaske😅 luktet derimot tiss her når jeg flyttet inn og fant ut min far har vært uheldig noen ganger rett med badet på ett teppe så vasker det hver uke minst får og være sikker😅

Anonymkode: 9762d...d7a

Er det som er greia, virker ikke som det er noe spesifikk plass, er mer i hele leiligheta, og det lukter ikke kattepiss, er en helt annen lukt jeg ikke klarer å putte fingern på. 

Anonymkode: 0d7fd...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tilby å ta en skikkelig rundvask, men det som også er greia er at vi bor i en knøttliten leilighet, og da siden vi har så mye ting har vi masse hyller osv som er ekstremt kronglete å komme seg under, men må sikkert bare bruke noen timer for å se om det kanskje fjerner lukta. 

Anonymkode: 0d7fd...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hund og katt. Jeg føler hunden avgir ei ein. Nesten litt sånn som sovelukt men en lukt jeg forbinder med skittent. 

Mannen min kjenner ikke en døyt av det, har hunden i sofaen og i sengen mens jeg holder på å få spasmer. Jeg er nå der at jeg vurderer å flytte inn på gjesterommet. Og sofaen skjemmes jeg over. Jeg inviterer ikke folk hjem mer.

Jeg er for min del likt sensitiv, har alltid vært det. Men denne fæle lukta er for meg reell.

Katter lukter ikke vondt, om de ikke har gnidd seg oppi noe. Men noen skvetter, han som hun og kastrert som ukastrert. Du må nok sjekke fra knehøyde og ned, ikke bare sjekke på gulvet. 

Anonymkode: 8bdbd...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det som er greia, virker ikke som det er noe spesifikk plass, er mer i hele leiligheta, og det lukter ikke kattepiss, er en helt annen lukt jeg ikke klarer å putte fingern på. 

Anonymkode: 0d7fd...11d

Hmm, hvor gamle er foreldrene dine? Min mor begynte å lukte gammel i søttiåra.. er det en sånn lukt, litt sånn søtlig, fettlukt. 

Anonymkode: 8bdbd...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tre katter samtidig i leilighet og de lukter ikke. Er man flinke å rense kassen vil ikke doen lukte heller (hvis man bruker kvalitetssand).

Vil også tro det er hunden. Kanskje den trenger et bad?

Anonymkode: 1fd9c...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hmm, hvor gamle er foreldrene dine? Min mor begynte å lukte gammel i søttiåra.. er det en sånn lukt, litt sånn søtlig, fettlukt. 

Anonymkode: 8bdbd...c86

Nei, lukter som hun over skriver, bare litt skittent, typ støvete ''stale'' lukt. Jeg har alltid forbinda lukta med katt siden den lukta alltid har vært der hos andre familiemedlemmer som har katt. Men jeg vet rett og slett ikke, er bare så livredd for at folk lukter det sterkere enn meg igjen og går å snakker om hvor grusomt det stinker bak ryggen min. Tørr ikke å ha noen på besøk. 

Anonymkode: 0d7fd...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har hatt tre katter samtidig i leilighet og de lukter ikke. Er man flinke å rense kassen vil ikke doen lukte heller (hvis man bruker kvalitetssand).

Vil også tro det er hunden. Kanskje den trenger et bad?

Anonymkode: 1fd9c...f4c

Ja han trenger nok et bad, greia er at han er så enorm, at han får ikke plass i dusje, og vi har heller ikke noe hageslange, så å dusje han er ekstremt vanskelig. 

Anonymkode: 0d7fd...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja han trenger nok et bad, greia er at han er så enorm, at han får ikke plass i dusje, og vi har heller ikke noe hageslange, så å dusje han er ekstremt vanskelig. 

Anonymkode: 0d7fd...11d

Ta den med til hundefrisør. De er helt fantastiske! Så får han en skikkelig EU kontroll og service 😊

Anonymkode: 1fd9c...f4c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, lukter som hun over skriver, bare litt skittent, typ støvete ''stale'' lukt. Jeg har alltid forbinda lukta med katt siden den lukta alltid har vært der hos andre familiemedlemmer som har katt. Men jeg vet rett og slett ikke, er bare så livredd for at folk lukter det sterkere enn meg igjen og går å snakker om hvor grusomt det stinker bak ryggen min. Tørr ikke å ha noen på besøk. 

Anonymkode: 0d7fd...11d

Det kan faktisk være gammalmannslukt, litt sånn sykehjemsodør. Det lukter veldig spesielt, sånn som den du siterer beskriver. Nå er du bare 22 år, og vet ikke hvor gamle foreldrene dine er, så det kan lett være noe annet som lukter.

Gamle flasker/ tomme juice kartonger/ syltetøyglass

Gammelt sengetøy.

Våte filler/ tøy

Lukt fra kjeller

Lukt fra ventilasjonsanlegg

Fra naboleilighet?

 

 

Anonymkode: 1fd9c...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd er å spørre noen utenfra som man kjenner godt, be dem være ærlige, lukter det inne hos oss? Å eventuelt hva?

Alle har sin lukt hjemme å hos noen lukter det mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, lukter som hun over skriver, bare litt skittent, typ støvete ''stale'' lukt. Jeg har alltid forbinda lukta med katt siden den lukta alltid har vært der hos andre familiemedlemmer som har katt. Men jeg vet rett og slett ikke, er bare så livredd for at folk lukter det sterkere enn meg igjen og går å snakker om hvor grusomt det stinker bak ryggen min. Tørr ikke å ha noen på besøk. 

Anonymkode: 0d7fd...11d

Høres ut som fukt lukt? Sjekk får fukt evt mugg. Ta en skikkelig vaskerunde med såpe på alle overflater og gulv. Alt av klær , sofa osv. sjekk filterene i huset. Dårlig lufting osv lukter også. Jeg er var på lukter og kan lukte vist det er støv😅 vist det er eldre hus med mange kroker kan det ligge inni sprekker osv.  evt sjekk vaskepulveret får kan være dine egene klær. Husk å tørk dem med engang de er ferdige ellers lukter det! Vist lukta bare følger deg kan det godt være klærene. 

Anonymkode: 9762d...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står kattedoen på gulvet med varmekabler på,f.eks på badet?

Anonymkode: 92e68...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte vasker dere hunden?

Anonymkode: 44764...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...