Gå til innhold

Uke 36, plager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er som overskriften sier i uke 36, snart 37 og jeg føler meg helt ferdig.. (vet at det er normalt å være lei😂

men, jeg har så utrolig mye smerter oppover under mellomgulvet, kvalm så jeg er på nippet til å kaste opp hele tiden, sliter med pust, får ikke i meg nok mat og diaré + mensensmerter som kommer og går: Er det kroppen som gjør seg klar? H*n ligger riktig vei og alt det. Jeg gjør serriøst ikke annet enn å sove eller ligge på sofaen akkurat nå for jeg orker virkelig ingenting. 

 

Kan legge til at jeg også har fått påvist svangerskapsdiabetes som har blitt oppdaget alt for seint og de siste dagene har h*n beveget seg mye mer annerledes og mindre🥲 er det grunn til bekymring eller er alt dette normalt? Er det kroppen som gjør seg klar eller hva er greia? 
 

Skal ikke til jordmor før etter påske og vil ikke ringe føden å føle meg til bry heller hvis alt dette er helt normalt🙈 

Anonymkode: 98f2d...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hei!

Jeg er som overskriften sier i uke 36, snart 37 og jeg føler meg helt ferdig.. (vet at det er normalt å være lei😂

men, jeg har så utrolig mye smerter oppover under mellomgulvet, kvalm så jeg er på nippet til å kaste opp hele tiden, sliter med pust, får ikke i meg nok mat og diaré + mensensmerter som kommer og går: Er det kroppen som gjør seg klar? H*n ligger riktig vei og alt det. Jeg gjør serriøst ikke annet enn å sove eller ligge på sofaen akkurat nå for jeg orker virkelig ingenting. 

 

Kan legge til at jeg også har fått påvist svangerskapsdiabetes som har blitt oppdaget alt for seint og de siste dagene har h*n beveget seg mye mer annerledes og mindre🥲 er det grunn til bekymring eller er alt dette normalt? Er det kroppen som gjør seg klar eller hva er greia? 
 

Skal ikke til jordmor før etter påske og vil ikke ringe føden å føle meg til bry heller hvis alt dette er helt normalt🙈 

Anonymkode: 98f2d...20e

Er nok ganske normalt.

Men får du oppfølging for svangerskapsdiabetes? Hvis du kjenner mindre liv bør du jo kontakte føden.

Du er ikke til bry, bedre med en sjekk for mye enn for lite… 

Anonymkode: 7619f...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanlig at bevegelsene endrer seg litt mot slutten pga. det blir trangt der, men det skal vel ikke være færre eller sjeldnere sånn sett? Hadde ringt inn og spurt om råd hvis jeg var deg :)

Anonymkode: 18f23...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten økt risiko for svangerskapsforgiftning ved svangerskapsdiabetes , så ha det litt i bakhodet ift. formen din. 

Anonymkode: 7619f...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er forresten økt risiko for svangerskapsforgiftning ved svangerskapsdiabetes , så ha det litt i bakhodet ift. formen din. 

Anonymkode: 7619f...0b7

Ja, det har jeg hørt.. men kan man ha det uten å være svimmel og ha hodepine?

Anonymkode: 98f2d...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det har jeg hørt.. men kan man ha det uten å være svimmel og ha hodepine?

Anonymkode: 98f2d...20e

Jeg vet ikke, men man kan få kvalme og smerter i mage/under ribbeina. 
Ville uansett ringt inn å hørt, siden du kjenner mindre liv/bevegelse. 

Anonymkode: 7619f...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre å ringe én gang for mye enn én gang for lite.

Jeg hadde svangerskapsforgiftning, og var innlagt på sykehuset to ganger før fødsel og tilslutt ble det redd for babyen og satte i fødselen.

 

Anonymkode: 504cd...970

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt føden for en sjekk, bedre å gjøre det en gang for mye 😊 

Nevne mindre liv og smerter i magen

Anonymkode: 70c8b...07b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her
 

Jeg bestemte meg etter jeg skrev innlegget for at jeg skulle ta de «to timene» de anbefaler å kjenne etter litt selv nå, og det har vært «liv» en og annen gang, men det er ikke noe sånn det pleier å være. Veldig svakt og ikke lite. Har drukket både isvann og kald Pepsi max uten noe nevneverdig respons.

 

Kan også nevne at jeg har sovet mye idag pga almenntilstanden så er redd bevegelsene har vært når jeg har sovet? Har spist veldig lite pga kvalmen også, så kan jo hende h*n ikke beveger seg like mye pga det? 
 

Og du som lurte angående oppfølging av diabetesen. Jeg sjekker nå BT 3 ganger om dagen, men har fått beskjed om at jeg ikke kommer til å få medisiner pga det er så kort tid igjen selvom h*n er over vekstkurven etc
 

kroppen er uansett utslitt og jeg føler meg uvel og alt enda, så.. skal ringe nå..

Anonymkode: 98f2d...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig svakt og litt lite*

Anonymkode: 98f2d...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg er som overskriften sier i uke 36, snart 37 og jeg føler meg helt ferdig.. (vet at det er normalt å være lei😂

men, jeg har så utrolig mye smerter oppover under mellomgulvet, kvalm så jeg er på nippet til å kaste opp hele tiden, sliter med pust, får ikke i meg nok mat og diaré + mensensmerter som kommer og går: Er det kroppen som gjør seg klar? H*n ligger riktig vei og alt det. Jeg gjør serriøst ikke annet enn å sove eller ligge på sofaen akkurat nå for jeg orker virkelig ingenting. 

 

Kan legge til at jeg også har fått påvist svangerskapsdiabetes som har blitt oppdaget alt for seint og de siste dagene har h*n beveget seg mye mer annerledes og mindre🥲 er det grunn til bekymring eller er alt dette normalt? Er det kroppen som gjør seg klar eller hva er greia? 
 

Skal ikke til jordmor før etter påske og vil ikke ringe føden å føle meg til bry heller hvis alt dette er helt normalt🙈 

Anonymkode: 98f2d...20e

Blir bedre når magen synker.

Anonymkode: a6f9b...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts her
 

Jeg bestemte meg etter jeg skrev innlegget for at jeg skulle ta de «to timene» de anbefaler å kjenne etter litt selv nå, og det har vært «liv» en og annen gang, men det er ikke noe sånn det pleier å være. Veldig svakt og ikke lite. Har drukket både isvann og kald Pepsi max uten noe nevneverdig respons.

 

Kan også nevne at jeg har sovet mye idag pga almenntilstanden så er redd bevegelsene har vært når jeg har sovet? Har spist veldig lite pga kvalmen også, så kan jo hende h*n ikke beveger seg like mye pga det? 
 

Og du som lurte angående oppfølging av diabetesen. Jeg sjekker nå BT 3 ganger om dagen, men har fått beskjed om at jeg ikke kommer til å få medisiner pga det er så kort tid igjen selvom h*n er over vekstkurven etc
 

kroppen er uansett utslitt og jeg føler meg uvel og alt enda, så.. skal ringe nå..

Anonymkode: 98f2d...20e

Bare be om å få kontroll si at du er bekymret for baby og smør litt tjukt på. Bedre å få en ekstra kontroll enn å komme utfor noe. Sannsyntligvis går det bra men det er godt med betryggelse også. Be om ultralyd med kontroll på kvinneklinikken og be om å komme inn kjappest.

Anonymkode: a6f9b...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare be om å få kontroll si at du er bekymret for baby og smør litt tjukt på. Bedre å få en ekstra kontroll enn å komme utfor noe. Sannsyntligvis går det bra men det er godt med betryggelse også. Be om ultralyd med kontroll på kvinneklinikken og be om å komme inn kjappest.

Anonymkode: a6f9b...f01

Forhåpentligvis ringer ts føden og venter ikke på noe annet. 

Anonymkode: 2e96c...ac0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

ts her
 

Jeg bestemte meg etter jeg skrev innlegget for at jeg skulle ta de «to timene» de anbefaler å kjenne etter litt selv nå, og det har vært «liv» en og annen gang, men det er ikke noe sånn det pleier å være. Veldig svakt og ikke lite. Har drukket både isvann og kald Pepsi max uten noe nevneverdig respons.

 

Kan også nevne at jeg har sovet mye idag pga almenntilstanden så er redd bevegelsene har vært når jeg har sovet? Har spist veldig lite pga kvalmen også, så kan jo hende h*n ikke beveger seg like mye pga det? 
 

Og du som lurte angående oppfølging av diabetesen. Jeg sjekker nå BT 3 ganger om dagen, men har fått beskjed om at jeg ikke kommer til å få medisiner pga det er så kort tid igjen selvom h*n er over vekstkurven etc
 

kroppen er uansett utslitt og jeg føler meg uvel og alt enda, så.. skal ringe nå..

Anonymkode: 98f2d...20e

Hva sa de? 

Anonymkode: 7619f...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...