Gå til innhold

Kvalm og sur i magen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.. i tiden rundt jeg legger barna, pleier jeg som oftest å få vondt i magen og blir kvalm. Det nærmeste jeg kommer en god beskrivelse av ubehaget, er "sur i magen". Det gjør ikke direkte vondt, men magen er kvalm og sur. 

Sjokolade og brus er det jeg elsker mest, men det siste jeg vil ha når jeg føler meg sånn. 

Går alltid over til neste dag.  

Men det er vanskelig fordi det ender med at jeg ikke orker å gjøre noe pga magen, og det passer ikke fordi jeg har husarbeid og studier på kveldene..

Vet noen hva som hjelper mot slikt? Har noen noe kunnskap om hva dette er og hvorfor og hvordan osv ? 

Anonymkode: 0849d...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Refluks tenker jeg. En svakhet i lukkemuskelen mellom spiserør og magesekk. Kjøp novaluzid (reseptfritt) og sjekk om det hjelper. 

Anonymkode: a4d8b...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har jeg aldri tenkt på 😱 takk for tipset !

Anonymkode: 0849d...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magesår? Hva slags kosthold har du? 

Anonymkode: cf721...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Magesår? Hva slags kosthold har du? 

Anonymkode: cf721...4c8

Vet ikke, helt vanlig tror jeg ? Lite kjøtt, lite ultraprossesert. Spiser mye frukt og grønt, sjokolade et par kvelder i uken. Men redbull hver dag det siste .. men disse plagene har vart i mange år. 

Vanlig dag består av 

Kefir eller kaffe på morgenen og et halvt eple 

Tre knekkebrød til lunsj 

Middag (kun en porsjon )

Brus eller brødskive til kvelds 

Anonymkode: 0849d...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke, helt vanlig tror jeg ? Lite kjøtt, lite ultraprossesert. Spiser mye frukt og grønt, sjokolade et par kvelder i uken. Men redbull hver dag det siste .. men disse plagene har vart i mange år. 

Vanlig dag består av 

Kefir eller kaffe på morgenen og et halvt eple 

Tre knekkebrød til lunsj 

Middag (kun en porsjon )

Brus eller brødskive til kvelds 

Anonymkode: 0849d...cd7

Hvis du har syreplager på gang så vil det nok forverres av kaffe, red bull og brus hver dag. Ville forsøkt å fjerne disse tingene fra kostholdet og se hvordan det eventuelt påvirker deg. 

Anonymkode: cf721...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være lurt å få legen til å henvise deg til gastroskopi. Hvis du har gastritt så må du ha somac eller nexium. Det er viktig å få gjort dette da gastritt over lang tid kan i noen tilfeller føre til kreft. Novaluzid og gaviscon som er reseptfritt hjelper bare på symptomer og fjerner ikke årsaken. 

Anonymkode: af893...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du har syreplager på gang så vil det nok forverres av kaffe, red bull og brus hver dag. Ville forsøkt å fjerne disse tingene fra kostholdet og se hvordan det eventuelt påvirker deg. 

Anonymkode: cf721...4c8

Redbull og brus kan med fordel fjernes... Men iskaffe sesong snart , så det blir nok litt verre... Takk for tips ❤️

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan være lurt å få legen til å henvise deg til gastroskopi. Hvis du har gastritt så må du ha somac eller nexium. Det er viktig å få gjort dette da gastritt over lang tid kan i noen tilfeller føre til kreft. Novaluzid og gaviscon som er reseptfritt hjelper bare på symptomer og fjerner ikke årsaken. 

Anonymkode: af893...e1b

Å gud.. jeg har vært vitne til gastroskopi en gang og det der virker som tortur. Jeg har sterk angst så om det blir aktuelt må jeg i narkose .. 

Anonymkode: 0849d...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du spiser for sjelden. Erstatter du maten med syreholdig drikke... er det ikke bra for magen. Du behøver neppe legeundersøkelse. Prøv å juster på hva du spiser og drikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...