Gå til innhold

Ustabil venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjent min venn/kollega i mange år.  
Vi begge er godt gift på hver vår kant og har fått 2-3 barn hver. Han er i et tilsynelatende lykkelig ekteskap. Vi begge er menn. 

 Min venn har gjennom den siste tiden utrykket enkelte ting som får alarmen til å ringe hos meg. Vi har tilbrakt mer tid sammen på grunn av diverse prosjekter i forbindelse med jobb.
Jeg er usikker på om dette er normale utsagn eller om noe står dårlig til.

Vedkommende blir raskt frustrert over familie. Det kan være småting som at kona valgte å invitere flere til middag, at kona takket ja til å møte opp i bursdagsselskap til hans egne nieser og nevøer eller lignende. Han kan også bli frustrert over at kona spør om han kan handle på butikken. Ut fra det jeg hører svarer han pent og pyntelig i telefonen til sin kone, hvor han etterpå spyr ut sin frustrasjon til omgivelsene. Når dette skjer har han kommet med uttalelser som at han ønsker å straffe henne eller vedkommende som har gjort det han mener er et «overtramp». Det er tanker om å hevne seg for det de har «forårsaket» av «belastning» for ham selv. Det har også ved enkelte anledninger blitt sagt alvorligere fraser som jeg ikke ønsker å utdype her.  

Vedkommende er ellers oppegående, omsorgsfull og hjelpsom. Han er svært sjarmerende, utadvendt og er en respektert mann innenfor sitt yrke. 
 

Bør jeg ta dette som uskyldige utalelser sagt i frustrasjon, eller anta at det kan være noe sannhet i utsagnene som kommer frem i disse øyeblikkene?  
Personlig har jeg ikke hatt lignende tanker ovenfor egen familie og kan derfor ikke relatere til dette. Jeg så meg derfor nødt til å lage meg en bruker på forumet her, hvor min kone regelmessig frekventerer. 
 

Takk for svar og god påske! 

Anonymkode: 7aab5...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du spurt om hvordan han har det for tiden? 

Anonymkode: 80426...00d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du spurt om hvordan han har det for tiden? 

Anonymkode: 80426...00d

Nei. Det har jeg dessverre ikke gjort. Vi har ikke en slik «sjargong». 

Anonymkode: 7aab5...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye du skal legge i dette. 

Høres mest ut som om at han tøffer seg for deg. 

Men du bør absolutt observere og ha et øye til det. 

Ellers kan du jo alltids invitere de begge hjem til dere på f.eks mat. Og så kan du se kjemien mellom de og hvordan både han og hun er da. Hvis du er våken for de negative tegnene, så fanger du de kanskje opp da. Og så får du jo alltids oppleve hvordan han reagerer i ettertid. Kanskje han endrer tonen, eventuelt kommenterer ting rundt middagen som var negativ med henne, som du da kan sette i kontekst med hvordan du opplevde det. 

Vet ikke. Vanskelig situasjon. Men det er også vanskelig å se hva du kan gjøre med det slik det er nå.

Alternativet er å mot-kommentere det han sier. "Det mener du ikke?". "Overdriver du ikke nå?". "Det var ikke fint sagt" o.l. Bare for å teste han litt. Men da risikerer du kanskje vennskapet og kollegialet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om han er lei av ekteskapet sitt. Kommenter noe ala "Enten skjerper du deg og setter pris på det du har eller så går du ut av forholdet. Ikke sitt her og oppfør deg som en drittsekk og snakk dritt om kona di. Fortsetter du slik blir jeg nødt til å si ifra til henne hvordan du oppfører deg." Og se hvordan han så reagerer. 

Dessverre veldig vanlig oppførsel fra noen som har mistet alle følelsene og er for feig til å ordne opp.

Anonymkode: 7cd93...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar ikkje det er ein konemishandlar du har med å gjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det faktisk i slike situasjoner er viktig å ta en ordentlig manne-prat! Spør og grav og se hva du får til svar..

 

Hvis man får en ekkel magefølelse så synes jeg du skal utforske det…!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...