Gå til innhold

Skadelig å være bestevenn med eget barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 100% alene med en datter på 15. 

Jeg har alltid sett på meg selv som en tydelig, bestemt, rettferdig og kjærlig mor  

Hele veien har jeg og min datter hatt en veldig god og nær relasjon. Knapt kranglet en dag hele hennes liv, og jo eldre hun blir jo mer føles det som om vi er venninner. 
Er dypt takknemlig for at vi har en så nær relasjon, men får ofte høre at det er skadelig og usunt at hun ikke opponerer mer. 
Men er det egentlig det?? 
Hvorfor krangle hvis vi ikke har noe å krangle om liksom? 
Hun har venner og klarer seg fint både på skolen og på andre arenaer. 
 

Anonymkode: 92ea6...4af

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare koselig det vel, da har du vel utført morsrollen på en god måte allerede. Jeg opponerte aldri.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal en ikke konstruere problemer om det ikke er noen. Du er heldig😊 Her er hver dag med 15-åringen uforutsigbar og til dels veldig utmattende.

Anonymkode: a6b65...ba6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skadelig dersom du betror henne med ting man skal betro til voksne venner, feks ting rundt ditt kjærlighetsliv, følelsesmessige behov, økonomi osv. Dersom du unnlater dette, og din datter ikke må stille opp på samme måte som en voksen venninne, så tenker jeg det bare er fint at dere har så bra relasjon 😊

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo skadelig om du behandler henne som en venninne der du betror deg til henne ang problemer du måtte ha (økonomi,kjærlighet,etc etc) eller legger ut som sexlivet ditt. 
Men det regner jeg med du ikke gjør. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (2 minutter siden):

Skadelig dersom du betror henne med ting man skal betro til voksne venner, feks ting rundt ditt kjærlighetsliv, følelsesmessige behov, økonomi osv. Dersom du unnlater dette, og din datter ikke må stille opp på samme måte som en voksen venninne, så tenker jeg det bare er fint at dere har så bra relasjon 😊

Enig! Viktig å ta hensyn til at hun bare er et barn og skal slippe å tenke på voksenting. Gjør man det høres det jo bare veldig hyggelig ut 😊

Anonymkode: fb4db...05e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deler aldri mine problemer med henne rundt kjærlighet, økonomi osv. 

ts

Anonymkode: 92ea6...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er 100% alene med en datter på 15. 

Jeg har alltid sett på meg selv som en tydelig, bestemt, rettferdig og kjærlig mor  

Hele veien har jeg og min datter hatt en veldig god og nær relasjon. Knapt kranglet en dag hele hennes liv, og jo eldre hun blir jo mer føles det som om vi er venninner. 
Er dypt takknemlig for at vi har en så nær relasjon, men får ofte høre at det er skadelig og usunt at hun ikke opponerer mer. 
Men er det egentlig det?? 
Hvorfor krangle hvis vi ikke har noe å krangle om liksom? 
Hun har venner og klarer seg fint både på skolen og på andre arenaer. 
 

Anonymkode: 92ea6...4af

Har det på samme måte med min datter, men vi krangler av og til, men det at hun vet at jeg alltid er der og hun kan snakke med meg.

syns vi har et veldig godt forhold noe hun syns og.

Syns ikke det er usunt i det hele tatt.

Min datter har venner i fleng og er skoleflink.

Det er viktig at hun vet du er der, det er det som er viktig.

Anonymkode: 6e34d...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Deler aldri mine problemer med henne rundt kjærlighet, økonomi osv. 

ts

Anonymkode: 92ea6...4af

Da er det jo bare å nyte at dere begge har en så fin relasjon, og at hun har en fredelig ungdomstid 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn med min mor og. Kunne bli litt sint på henne sånn rundt 16 årsalderen, men ikke mye 😅 hadde meg en liten "fjortisfase" da jeg nærmet meg 30, med litt usaklig krangling med henne. 

Vi er fortsatt nære og har et fint forhold, nå nærmer jeg meg 40. Vi er mer med hverandre enn venninner av meg er med sine mødre, så hun får også ta stor del i livet til barnebarna

Anonymkode: a37d1...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid hatt et venninne-forhold til moren min, men tror det er fordi vi kommer best overens av alle barna hennes.

Hvor mange år forskjell er det mellom deg og datteren din?😊

Var lykkelig for å få en datter selv, og behandler henne så godt som det lar seg gjøre. Håper jeg og henne får en god og nær relasjon også. Det er noe eget med mor og datter-relasjonen.

Anonymkode: f3f93...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvfølgelig ikke usunt at ungdommen ikke opponerer. 

Tvert imot. 

At dere er "venninner" er utelukkende en fordel, for da kan hun komme til deg med "alt". Og du ser ting mye tidligere enn andre mødre med ungdommer som opponerer. 

Og det høres ut som om at du har god kontroll på situasjonen som mor, selv om dere er "venninner".

Kos deg på reisen, men husk at en dag så flytter hun ut og begynner å leve livet mer uten deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...