Gå til innhold

Ronja Røverdatter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har sett den nye Ronja Røverdatter?

Har sett et par episoder nå, og er absolutt imponert! Dette var en perle 🥰

Noen andre som har sett denne?

Anonymkode: c0c7e...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor går den? 

Anonymkode: cd8d4...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går på Netflix.

Anonymkode: c0c7e...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anonymkode: 50d32...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at aldersgrensen er 14 år, men i en anmeldelse sto det at denne var for hele familien, om yngste er over 6-7 år. Hva synes dere som har sett den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KatteLatte said:

Leste at aldersgrensen er 14 år, men i en anmeldelse sto det at denne var for hele familien, om yngste er over 6-7 år. Hva synes dere som har sett den?

Ikke sett serien enda, men...

Det stod i Aftenposten at 13(ikke 14) aldersgrensen virket for høyt. Men  når Aftenposten skriver at den er for hele familien(uten å spesifisere alder)  så skriver de også at små barn bør se serien sammen med voksne. .  Regner med det samme gjelder for anmeldelsene du har lest, altså at når de sier 7 åringer kan se serien så er det sammen med voksne og ikke alene.  Om du ser videoklippet som er rett over ditt innlegg så ser du  at det er skumle scener. 

Her er traileren. Der ser man også skumle klipp:

Nå er det  selvsagt individuelt hva barn takler å se. 

Anonymkode: 50d32...cac

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid spennende å se gamle klassikere i ny drakt! Blir ofte skuffet,men denne var bra! 

Anonymkode: dd523...112

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bra, men skjønner ikke helt vitsen med ny versjon. Den er jo helt lik den gamle, med unntak av at de har puttet inn politisk korrekte elementer. 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en ny versjon kan gjøre at den fine historien når et nytt publikum og får leve videre. Gleder meg til å se den!

Anonymkode: d0aae...b8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fantastisk historie som berører så viktige tema. Vokse opp, ta egne valg, ikke blindt følge foreldres eksempler, samvittighet og løsrivning.

Har ikke sett den nye versjonen, men det skal jeg gjøre.

Elsker Astrid Lindgren, skulle ønske jeg hadde kalt min egen datter Astrid😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (14 timer siden):

Den er bra, men skjønner ikke helt vitsen med ny versjon. Den er jo helt lik den gamle, med unntak av at de har puttet inn politisk korrekte elementer. 

Den er jo ikke det. Der skjer jo mye mer rundt,enn i filmen. Med landsbyen og tilbakeblikk bla. 

Og en nyinnspilling er jo den samme historien,kan jo ikke forandre veldig på den..

Anonymkode: dd523...112

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den er jo ikke det. Der skjer jo mye mer rundt,enn i filmen. Med landsbyen og tilbakeblikk bla. 

Og en nyinnspilling er jo den samme historien,kan jo ikke forandre veldig på den..

Anonymkode: dd523...112

Ja, jeg snakket nok litt fort. Hadde ikke sett så mye enda da jeg svarte, men virket da som om alt skulle være helt likt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KatteLatte skrev (På 28.3.2024 den 22.40):

Leste at aldersgrensen er 14 år, men i en anmeldelse sto det at denne var for hele familien, om yngste er over 6-7 år. Hva synes dere som har sett den?

Husker at den originale skremte livet av meg som barn, denne nye er ikke verre men den er ikke for lettskremte (i mangel av bedre uttrykk) barn eller pittesmå barn 😄 Synes kanskje den gamle fortsatt er litt skumlere :P 

Anonymkode: a1cca...77a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en kjempegod nyinnspilling! Ikke skummelt i det hele tatt for 9-åringen, så aldersgrensa er kunstig høy sammenlignet med mye annet. 

Synes det er litt rart med så mange etnisiteter, men det er kanskje ikke meningen det skal kunne knyttes til tidlig middelalder i Skandinavia..

Anonymkode: b5dde...898

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes det er en kjempegod nyinnspilling! Ikke skummelt i det hele tatt for 9-åringen, så aldersgrensa er kunstig høy sammenlignet med mye annet. 

Synes det er litt rart med så mange etnisiteter, men det er kanskje ikke meningen det skal kunne knyttes til tidlig middelalder i Skandinavia..

Anonymkode: b5dde...898

Det er jo bare fordi det skal være politisk korrekt.... 

Anonymkode: dd523...112

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

 

Synes det er litt rart med så mange etnisiteter, men det er kanskje ikke meningen det skal kunne knyttes til tidlig middelalder i Skandinavia..

Anonymkode: b5dde...898

Syns det var enda mer rart med alle de forskjellige dialektene på norsk dubb. Passet ikke sammen i det hele tatt. Måtte endre til svensk igjen. (Prøvde å ha norsk pga minstemann i huset) 😅

Anonymkode: 32927...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatteLatte skrev (På 28.3.2024 den 22.40):

Leste at aldersgrensen er 14 år, men i en anmeldelse sto det at denne var for hele familien, om yngste er over 6-7 år. Hva synes dere som har sett den?

Jeg har bare sett traileren og har en datter på 6 år. Hun kommer ikke til å få se denne før hun er mye eldre, eller er blitt mer robust. Per nå er hun av typen som blir veldig lett skremt av ting hun ser på tv. 

Tror det er viktig å ta med i beregningen hva slags type barnet er.

Anonymkode: a1ab6...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte serien, men er nok farget av at jeg var barn på 80 & 90-tallet og så filmen fra 1984 flere ganger da. Synes fortsatt at den filmen er magisk.

Som sagt så likte jeg denne også, men synes ikke tilleggshistoriene og all den ekstra infoen vi får tilførte så mye. Det ble litt langtekkelig og føltes som en helt annen serie i serien (litt GoT-inspirert, som jeg leste en anmelder skrev, og jeg synes ikke det passet inn i universet).

Synes også Lovis (husker ikke navnet på skuespilleren nå) er litt for tekkelig/mild. Likte skuespilleren så godt i Beforeigners, så lurer på hvor gnisten ble av? Men kanskje den viser seg i Del 2.

Undis likte jeg også godt i den gamle filmen, hun var herlig sur/bitter, men her vet jeg ikke helt. Hun ble litt kjedelig.

Ronja og Birk gjør forsåvidt en god jobb, og Skalle-Per har vokst på meg. Allan Edwall var jo fantastisk som Skalle-Per i sin tid.

Anonymkode: aadc7...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 9.12):

Syns det var enda mer rart med alle de forskjellige dialektene på norsk dubb. Passet ikke sammen i det hele tatt. Måtte endre til svensk igjen. (Prøvde å ha norsk pga minstemann i huset) 😅

Anonymkode: 32927...d45

Hæ?? Satt du på norsk for barnet??? Hele barndommen min handlet jo nærmest om Astrid Lindgren og alle hennes svenske historier. Alle jeg kjenner som vokste opp på 90-tallet så dette på svensk, og vi snakker fortsatt nærmest flytende svensk den dag i dag. Det er jo helt fantastiske minner! 

Anonymkode: 2d73e...83c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...