Gå til innhold

Var min venninne litt spydig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt i noen måneder og vet ikke når jeg skal begynne på igjen. Jeg jobber egentlig bare 2 dager i uken og håper at jeg klarer å fortsette med det etter hvert. 

Nå har jeg nettopp flyttet. Jeg vil få alt på plass fort, så jeg har pakket ut fra morgen til kveld i flere dager. 

Snakket med en venninne på telefonen og jeg sa at jeg var veldig sliten og har smerter pga at jeg gjør så mye hver dag. Så sier hun : Du trenger i å stresse med å pakke ut. Ta det i ett roligere tempo, så du ikke blir dårligere. Så da blir du kanskje bedre snart og kan begynne å jobbe igjen.

Var det frekt,? Det er jeg sol bestemmer om jeg vil pakke ut alt fort og ikke ta det i ett roligere tempo 

Anonymkode: 5f09c...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært sykemeldt i noen måneder og vet ikke når jeg skal begynne på igjen. Jeg jobber egentlig bare 2 dager i uken og håper at jeg klarer å fortsette med det etter hvert. 

Nå har jeg nettopp flyttet. Jeg vil få alt på plass fort, så jeg har pakket ut fra morgen til kveld i flere dager. 

Snakket med en venninne på telefonen og jeg sa at jeg var veldig sliten og har smerter pga at jeg gjør så mye hver dag. Så sier hun : Du trenger i å stresse med å pakke ut. Ta det i ett roligere tempo, så du ikke blir dårligere. Så da blir du kanskje bedre snart og kan begynne å jobbe igjen.

Var det frekt,? Det er jeg sol bestemmer om jeg vil pakke ut alt fort og ikke ta det i ett roligere tempo 

Anonymkode: 5f09c...9c1

Det som er ment som ett godt råd er ikke frekt.

Hjelpes......

Anonymkode: f9da6...bb0

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hørtes ikke frekt ut. Om du blir så sliten og får så mye smerter, så er det jo faktisk bedre å ta det litt roligere. 

Anonymkode: 71a3d...53d

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om hun har rett da. 

Anonymkode: 75f55...f1c

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke frekt. 

Anonymkode: d25a8...8cf

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har vært sykemeldt i noen måneder og vet ikke når jeg skal begynne på igjen. Jeg jobber egentlig bare 2 dager i uken og håper at jeg klarer å fortsette med det etter hvert. 

Nå har jeg nettopp flyttet. Jeg vil få alt på plass fort, så jeg har pakket ut fra morgen til kveld i flere dager. 

Snakket med en venninne på telefonen og jeg sa at jeg var veldig sliten og har smerter pga at jeg gjør så mye hver dag. Så sier hun : Du trenger i å stresse med å pakke ut. Ta det i ett roligere tempo, så du ikke blir dårligere. Så da blir du kanskje bedre snart og kan begynne å jobbe igjen.

Var det frekt,? Det er jeg sol bestemmer om jeg vil pakke ut alt fort og ikke ta det i ett roligere tempo 

Anonymkode: 5f09c...9c1

Herlighet, snakk om å ta ting i verste mening. Det var ikke spydig eller frekt på noen som helst måte. 

Anonymkode: 89480...dba

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke en millimeter frekkhet her 

Anonymkode: 65416...67d

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det du som var overfølsom. Sannsynligvis er du for sliten og smertepåvirka til å hekt innse at veninna di hadde rett. Du burde roe ned tempo for din egen del. Det er kjekt å bli ferdig men ikke når det går på bekostning av andre ting som også er viktige.

Anonymkode: 3ced7...7d7

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke frekt, men sannheten. Om det sliter deg helt ut å pakke ut så mye så sier det seg selv at du bør ta det litt roligere.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hva mener du er frekt her?

Anonymkode: 06d46...7a3

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm samfunnet er blitt i overkant krenkbart🥹

Anonymkode: bee87...6a8

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klager over at du er sliten og har smerter fordi du har jobbet så intense med den utpakkingen, og så kommer venninnen din med et velmenende råd og du tar det som spydighet? Skjerp deg a!

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, nei det er ikke HUN som er den kjipe her, nei.  

Anonymkode: 1e11a...b8b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært sykemeldt i noen måneder og vet ikke når jeg skal begynne på igjen. Jeg jobber egentlig bare 2 dager i uken og håper at jeg klarer å fortsette med det etter hvert. 

Nå har jeg nettopp flyttet. Jeg vil få alt på plass fort, så jeg har pakket ut fra morgen til kveld i flere dager. 

Snakket med en venninne på telefonen og jeg sa at jeg var veldig sliten og har smerter pga at jeg gjør så mye hver dag. Så sier hun : Du trenger i å stresse med å pakke ut. Ta det i ett roligere tempo, så du ikke blir dårligere. Så da blir du kanskje bedre snart og kan begynne å jobbe igjen.

Var det frekt,? Det er jeg sol bestemmer om jeg vil pakke ut alt fort og ikke ta det i ett roligere tempo 

Anonymkode: 5f09c...9c1

Akkurat hva i svaret hennes syns du eventuelt skulle være frekt da?

Anonymkode: ae257...45a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg misforsto. Tenkte at hun mente at jeg kom til å bli lengere sykemeldt hvis jeg presser meg sånn 

 

TS 

Anonymkode: 5f09c...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje jeg misforsto. Tenkte at hun mente at jeg kom til å bli lengere sykemeldt hvis jeg presser meg sånn 

 

TS 

Anonymkode: 5f09c...9c1

Ja, det kan godt hende hun mente det - men synes du virkelig ikke at det er til ditt eget beste å få råd om at du sliter deg ut siden du tross alt sier at du blir sliten og får smerter av det? Det er fortsatt ikke spydig.

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje jeg misforsto. Tenkte at hun mente at jeg kom til å bli lengere sykemeldt hvis jeg presser meg sånn 

 

TS 

Anonymkode: 5f09c...9c1

Om det så var meningen, så er det jo fremdeles ikke noe frekt eller spydig med det? Lenger sykemelding antyder jo at DU er lenger syk, kan du ikke heller tolke det som at hun ønsker deg raskere og god bedring? 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...