Gå til innhold

Når blir det bedre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

oi! viste ikke at det var så mye slit den første tia :overrasket: viste at det var hardt, men SÅ hardt? får gi alle mødre en stoor :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hadde også et helvete uten like de første seks ukene. Men så ble det bra!

Jeg vil også råde deg til å prøve å få hjelp med ammingen før du går over til mme. Vi sleit veldig til å begynne med, Vendelin fikk ikke tak, for jeg har så små brystvorter. Fikk brystskjold på sykehuset,, og da ble det andre boller. Etter noen uker med skjold, klarte vi oss uten. Da var brystvorta "sugd ut" såpass at det gikk an for Vendelin å få tak.

Ikke gi opp, det ordner seg snart!

Skrevet

:klem: Har vært der og vet hvor tøft det kan være.

Trøsten er at det vil gå over og dere har allerede fått mange gode råd i tråden. Bruk dem og prøv å sov......... :klem:

Skrevet

lykke til. enhver ny forelder trenger masse søvn (sov når babyen sover, samme når det er) og bittelitt tid for seg selv (en dusj, eller ta med et blad på do og sitt lenge haha!!).

Skrevet

Kjære gjest :)

Nå syns jeg sikkelig synd på deg (dere). Jeg lover deg på tro og ære at det blir bedre, jeg koset meg ikke når sønnen min var helt liten baby men hadde ammeproblemer fra helvete. Vi begynte med tillegg når han var 6 uker han hadde da ikke gått opp i vekt fra da han var født.

Hos meg ble alt så mye bedre fra jeg begynte med tillegg fra han var 6 uker og fra han var 3 mnd. gikk det som en lek.

Jeg husker en kveld da jeg la meg: Kjære gud la morgendagen bli bedre enn denne dagen. Og for hver dag ble det bedre.

Jeg syns at amming er veldig viktig men ikke for en hver pris, gjør det som føles riktig for dere. Men jobb litt med ammingen noe som jeg tror du allerede har gjort. Jeg var livredd for at sønnen min skulle få dårlig imunforsvar og skulle være syk hele tiden pga. at jeg ammet lite, men nå har jeg frisk og rask 2,5 åring.

Hvis han har kollik vil jeg anbefale kiropraktor. Lykke til :)

Skrevet

Når barnet bare er ni dager gammelt er det slett ikke rart at ammingen ikke går på skinner ennå. Å foreslå erstatning er da litt forhastet?

Jeg vil også anbefale å ta kontakt med ammehjelpen, det er utrolig hvor godt det hjelper å snakke litt med en som har peiling.

For min del slappet jeg ikke av med ammingen før jenten vår ble 10 uker, men da var jeg til gjengjeld glad for at jeg hadde holdt ut. Jeg ammer fremdeles, og det hadde jeg nok ikke gjort hvis jeg hadde begynt med tillegg i starten.

Denne boken har masse nyttig info om amming:

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Vellykket_amning.pdf

Lykke til!

(Jeg er ikke i mot at barn får erstatning hvis det trengs, man skal ikke streve mer med ammingen enn det man føler selv er riktig for mor og barn. Men litt innkjøringsproblemer klarer mange å overvinne hvis man bare får hjelp og motivasjon.)

Skrevet

Når jeg var midt i barseltiden og klagde min nød til fastlegen sa han bare.. dette er bare barnematen bare vent til sønnen din blir større og får feber og influensa og sutrer og griner og vil bare sitte i fanget.. Så nyt barseltiden sa han...

det var ikke lett.. jeg har vært så ufattelig sliten og trøtt i 6mnd.. Ikke skikkelig søvn en eneste natt.. men nå føler jeg at det begynner å bli litt lettere. Sønnen min sover nesten hele natten nå, bare opp 2 ganger pr. natt er store fremskritt og etter at vi begynte med fast føde så ble han roligere. Kjennskapen til "hvorfor han skriker" gjør at det går lettere å stoppe skrikingen. Formen i kroppen etter fødsel begynner også å komme tilbake, men det har vært noen trilleturer i oppoverbakke og nedoverbakke i timesvis...

Her i "heimen" er livet blitt bedre iallefall ;)

ps... nesten begynt å få overskudd til å gjøre husarbeid og... jeg sa nesten.. :grine2:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Når jeg var midt i barseltiden og klagde min nød til fastlegen sa han bare.. dette er bare barnematen bare vent til sønnen din blir større og får feber og influensa og sutrer og griner og vil bare sitte i fanget.. Så nyt barseltiden sa han...

Det synes jeg var dumt sagt. Klart hver alder har sine bekymringer, men så ille som barselperioden er for mange, skal det mye til før det blir like vanskelig. I hvert fall med førstemann, når du ikke vet noenting og må finne ut alt for første gang.

Livet etter de første seks ukene har vært en dans på roser for oss, i hvert fall.

Skrevet
Det synes jeg var dumt sagt. Klart hver alder har sine bekymringer, men så ille som barselperioden er for mange, skal det mye til før det blir like vanskelig. I hvert fall med førstemann, når du ikke vet noenting og må finne ut alt for første gang.

Livet etter de første seks ukene har vært en dans på roser for oss, i hvert fall.

Ja det var dumt sagt av legen og veldig dårlig trøst for meg.. det er vel en måte å feie bort det jeg hadde lyst til å snakke mer om :grine:

tok 6 måneder før det ble dans på roser for oss og jeg syns det var lang tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...