Gå til innhold

Budsjett Gran Canaria


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei uke på GranCa i mai. 

Skal bo på et hotellkompleks (?) som kun har leiligheter. Blir vel å slappe av ved bassenget der de fleste dager, utgifter til frokost og snacks, samt drikke. Spise middag og drikke ute noen dager. Blir nok ikke utflukter. Taxi tur retur flyplass. Hva bør jeg regne med å bruke?

Anonymkode: 57da1...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver "jeg", så jeg går ut fra at du reiser alene? Jeg ville kalkulert med i hvert fall en tusenlapp pr dag i mat og drikke. Transport kommer i tillegg. Når du først er på ferie er det vel stusselig å sitte alene og spise alle måltider på hotellrommet/leiligheten? Så det er kanskje litt hyggeligere å gå ut og spise hver dag, se folk og kose seg med varierte menyer etc.

Sist jeg var på Gran Canaria, som er lenge siden, så pleide jeg å gå innom en kafeteria ved stranden hver dag og kjøpe en fersk baguett med pålegg og tok med bort til solsengen på stranda. Det var godt, og mye bedre enn å sitte på rommet og gumle :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (5 minutter siden):

i hvert fall en tusenlapp pr dag i mat og drikke.

Hva faen er det du spiser og drikker for 1000kr per dag på ferie?

Anonymkode: b8b75...0c5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva faen er det du spiser og drikker for 1000kr per dag på ferie?

Anonymkode: b8b75...0c5

Ferdigmat. I disse dyre tider (prisene har økt over hele Europa) så er det bedre å ta i litt, enn å sitte på en øy og sutte på tommelen og tenke "jeg skulle satt av mer penger".

Blir det penger til overs og hun ikke bruker alt, så er det jo ikke akkurat sånn at hun må kaste dem på sjøen fordi de ikke ble brukt.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Ferdigmat. I disse dyre tider (prisene har økt over hele Europa) så er det bedre å ta i litt, enn å sitte på en øy og sutte på tommelen og tenke "jeg skulle satt av mer penger".

Blir det penger til overs og hun ikke bruker alt, så er det jo ikke akkurat sånn at hun må kaste dem på sjøen fordi de ikke ble brukt.

Det koster IKKE 1000kr for mat per dag selv for en familie på fem. Hvis man kan spise for 100-200kr alene per dag i norge så vet du at det er billigere i Spania (og dermed Gran Canaria).

Anonymkode: b8b75...0c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det koster IKKE 1000kr for mat per dag selv for en familie på fem. Hvis man kan spise for 100-200kr alene per dag i norge så vet du at det er billigere i Spania (og dermed Gran Canaria).

Anonymkode: b8b75...0c5

Hun skrev restaurant. Du får absolutt ikke en middag og drikke på restaurant på kanariaøynene nå for under 1000kr for 5 personer..

Endret av Snedig
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer deg med 500kr per dag hvis du vil. Sikkert enda mindre.

 

Du bor i leilighet, så da får du mulighet til å kjøpe deg noe mat som kan varmes opp på mikroen. Jeg er her nå. Det er ikke så dyrt på de lokale restaurantene og ikke turistområdene. 

Anonymkode: 5c6a6...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det koster IKKE 1000kr for mat per dag selv for en familie på fem. Hvis man kan spise for 100-200kr alene per dag i norge så vet du at det er billigere i Spania (og dermed Gran Canaria).

Anonymkode: b8b75...0c5

Jeg skrev da tydelig at jeg snakket om restaurant og kafe-mat. Og jeg bet meg også merke i at ts skrev "drikke". Hvis dette inkluderer alkohol (som svært mange drikker en del av på ferieturer...) så løper det fort opp i noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt langt i fra 1000kr på selv de fineste restaurantene på Gran Canaria.

Anonymkode: b8b75...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg ikke din gastronomiske standard, men la oss si at du er ganske gjennomsnittlig og spiser på middelklasse restauranter (som det finnes flest av på Granka). En rett med en flaske vann på restaurant, vil du typiske komme av sted med for 300 kr. Spiser du de andre måltider "hjemme", så har du god margin om du regner 200 kr på det. Så for totalt 500 kr per dag per hode, vil du kunne spise greit 🙂 

Anonymkode: 3d33e...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Fortsatt langt i fra 1000kr på selv de fineste restaurantene på Gran Canaria.

Anonymkode: b8b75...0c5

Spiser man ute til lunsj og middag med ett par glass vin til, er det fort over 1000 kroner.

Anonymkode: dd9d6...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...