Gå til innhold

Softshell eller skalldress med dinosaur.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heii.. jeg har parkdress til sønnen min som nettopp fylte tre, den kan han bruke når vinterdresssesongen er over i juli,.. jeg mener om ikke veldig lenge. 

Men han vil ha med dinosaurer på, helst t rex. Ikke de andre. Den vi har er en fra Stormberg i rustrød farge etter storesøster og egentlig ganske fin, men når jeg søker på nett, ser jeg at det bare er softshell for det meste. Den blå skalldressen fra nordbjørn ser så smal ut... ? 

Hvordan er softshell når det er sølete ute ? Jeg får inntrykk av at den suger til seg alt av gjørme og når det tørker er det ikke til å børste av engang.. 

Bør jeg gå for den nordbjørn skalldressen og håpe at den ikke er så smal som på bildet, eller bør jeg gå for softshell ? (Kommer til å kjøpe en som kan brukes til høsten)

Anonymkode: eafe1...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):Heii.. jeg har parkdress til sønnen min som nettopp fylte tre, den kan han bruke når vinterdresssesongen er over i juli,.. jeg mener om ikke veldig lenge. 

Men han vil ha med dinosaurer på, helst t rex. Ikke de andre. Den vi har er en fra Stormberg i rustrød farge etter storesøster og egentlig ganske fin, men når jeg søker på nett, ser jeg at det bare er softshell for det meste. Den blå skalldressen fra nordbjørn ser så smal ut... ? 

Hvordan er softshell når det er sølete ute ? Jeg får inntrykk av at den suger til seg alt av gjørme og når det tørker er det ikke til å børste av engang.. 

Bør jeg gå for den nordbjørn skalldressen og håpe at den ikke er så smal som på bildet, eller bør jeg gå for softshell ? (Kommer til å kjøpe en som kan brukes til høsten)

Anonymkode: eafe1...798

Softshell er ikke vanntett slik som mye av parkdresser / skalldresser er. Ville gått for skalltøy av god kvalitet. Veldig allsidig.

Anonymkode: 8f85b...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Heii.. jeg har parkdress til sønnen min som nettopp fylte tre, den kan han bruke når vinterdresssesongen er over i juli,.. jeg mener om ikke veldig lenge. 

Men han vil ha med dinosaurer på, helst t rex. Ikke de andre. Den vi har er en fra Stormberg i rustrød farge etter storesøster og egentlig ganske fin, men når jeg søker på nett, ser jeg at det bare er softshell for det meste. Den blå skalldressen fra nordbjørn ser så smal ut... ? 

Hvordan er softshell når det er sølete ute ? Jeg får inntrykk av at den suger til seg alt av gjørme og når det tørker er det ikke til å børste av engang.. 

Bør jeg gå for den nordbjørn skalldressen og håpe at den ikke er så smal som på bildet, eller bør jeg gå for softshell ? (Kommer til å kjøpe en som kan brukes til høsten)

Anonymkode: eafe1...798

Kan du linke til den fra Nordsjøen så vi får sett den og hvor smal den er?

Anonymkode: 1e72d...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Softshell er vanntett inntil 10 000, men det er vel vannavvisende egt, vi har både softshell og parkdress

Anonymkode: a32ab...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig fornøyd med name-it sine Softshell dresser. Har opplevd de som rimelig vanntette. Prøvde skalldress en sesong, men gikk tilbake til softshell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Softshell er ikke vanntett slik som mye av parkdresser / skalldresser er. Ville gått for skalltøy av god kvalitet. Veldig allsidig.

Anonymkode: 8f85b...348

Ja de skallsettene han har hatt har han fint kunne leke ute med selvom det er fuktig, og idag var han ute med parkdressen i duskregn og han var tørr 😅

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du linke til den fra Nordsjøen så vi får sett den og hvor smal den er?

Anonymkode: 1e72d...f8c

Ja en snill person linket til den rett under nå🥰

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Softshell er vanntett inntil 10 000, men det er vel vannavvisende egt, vi har både softshell og parkdress

Anonymkode: a32ab...30c

Jah eldste har softshell fra name it og den virker jo grei, men føler kanskje han yngste er litt liten til sånt for han legger seg gjerne ned på bakken når han er sliten . Uansett hvor....

Anononyma skrev (1 time siden):

https://www.jollyroom.no/barneklaer/yttertoy/skallklaer/skalldresser/nordbjorn-skafto-skalldress-dinoland-naval-academy
 

Enig med ts, denne var smal, ikke mye plass til flere lag inni der!

Forstår at gutten synes den var tøff, men ville nok gått for en annen variant!

Virket utrolig smal, virker som bildene er fra en større størrelse der man har lengre armer og bein. Treåringen min var fortsatt litt babykropp med mage og lår etc så det ikke helt at den kommer til å passe hvis det er sånn form..

Wilma89 skrev (1 time siden):

Jeg har vært veldig fornøyd med name-it sine Softshell dresser. Har opplevd de som rimelig vanntette. Prøvde skalldress en sesong, men gikk tilbake til softshell.

Hvordan føler du det er hvis de sitter i fuktig sand i sandkassa ?

Anonymkode: eafe1...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja de skallsettene han har hatt har han fint kunne leke ute med selvom det er fuktig, og idag var han ute med parkdressen i duskregn og han var tørr 😅

Ja en snill person linket til den rett under nå🥰

Jah eldste har softshell fra name it og den virker jo grei, men føler kanskje han yngste er litt liten til sånt for han legger seg gjerne ned på bakken når han er sliten . Uansett hvor....

Virket utrolig smal, virker som bildene er fra en større størrelse der man har lengre armer og bein. Treåringen min var fortsatt litt babykropp med mage og lår etc så det ikke helt at den kommer til å passe hvis det er sånn form..

Hvordan føler du det er hvis de sitter i fuktig sand i sandkassa ?

Anonymkode: eafe1...798

Men altså de tåler både litt regn ,,fukt i sandkassa og at barnet liggerr pp bakken 

Anonymkode: a32ab...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma89 skrev (15 timer siden):

Jeg har vært veldig fornøyd med name-it sine Softshell dresser. Har opplevd de som rimelig vanntette. Prøvde skalldress en sesong, men gikk tilbake til softshell.

Hva var det dere likte bedre med softshellen?

Anonymkode: 1e72d...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja de skallsettene han har hatt har han fint kunne leke ute med selvom det er fuktig, og idag var han ute med parkdressen i duskregn og han var tørr 😅

Ja en snill person linket til den rett under nå🥰

Jah eldste har softshell fra name it og den virker jo grei, men føler kanskje han yngste er litt liten til sånt for han legger seg gjerne ned på bakken når han er sliten . Uansett hvor....

Virket utrolig smal, virker som bildene er fra en større størrelse der man har lengre armer og bein. Treåringen min var fortsatt litt babykropp med mage og lår etc så det ikke helt at den kommer til å passe hvis det er sånn form..

Hvordan føler du det er hvis de sitter i fuktig sand i sandkassa ?

Anonymkode: eafe1...798

Ser av anmeldelsene under at folk skriver den har romslig passform, så det er ikke sikkert den er så smal som det ser ut som.

Ser ut som det er meshfor inni og ikke fleece sånn som name it, det gjør den mer anvendelig da den ikke blir for varm utover senvåren. Den puster også bedre en name it sine som har 3000, denne har 5000 i pusteegenskap. 

Anonymkode: 1e72d...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns softshell er greit når det ikke er for varmt men tørt ute. Skåner klærne i sandkassen f.eks. 

Anonymkode: 53b81...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...