Gå til innhold

Trenger tips og råd for sterk pms!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er i midten av 30 årene. Har en liten gutt på snarr 2 år, og etter jeg fikk barn har pmsen forverret seg!

 

Noen få dager etter eggløsning kan jeg kjenne på symptomer som at jeg føler meg vannete, irritabel osv. Nå er det 3-4 dager før mensen og jeg føler meg ikke bra og føler meg ekkel og fæl. Skikkelig sjokoladesug, føler meg vannete, sur/irritabel og ønsker helst å være alene. Men må jo ta meg av lillegutt og være en god kjæreste..

 

Noen med samme erfaringer som har noen gode råd?

 

ts

Anonymkode: 8c121...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen med innspill?

 

ts

Anonymkode: 8c121...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitamin B6 og magnesium kan avhjelpe sterk PMS. Noen leger skriver også ut antidepressiva, som kun skal tas bestemte dager i syklusen (og altså ikke som vanlig antidepressiva).

Anonymkode: 2b01c...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det påvirker hverdagen veldig ca 1,5 uke hver mnd, og føler ikke alle forstår hvordan det er..

 

ts

Anonymkode: 8c121...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 1979

Jeg var 30 år når jeg fikk sistemann. Og da fikk jeg pms for første gang, var helt krise. Hverken meg eller mannen hadde jo opplevd meg slik før. 

Kunne ha krangler med han i mitt hode før han i det hele tatt hadde kommet hjem🙈 og da kom det an på hva han sa idet han kom inn døren. Noen ganger gikk det bra andre ganger ikke. Var en helt jævlig tid.

Jeg ble etterhvert tipset av en venninne om å ta en operasjon slik at du ikke blør lengre. Ifølge gynekologen har det ingenting å si for hormonene, men både jeg og flere venner har merket enorm forskjell etterpå. Jeg har ikke pms lengre.

Vi fikk operasjonen dekket pga mye blod når vi hadde mensen. Gikk nesten alltid igjennom. 

Noen blir kvitt mensen helt, andre får litt blødning. Når jeg har mensen er det så lite at jeg kan klare meg med et truseinnlegg.

Men du kan ikke få barn etterpå, så må være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det påvirker hverdagen veldig ca 1,5 uke hver mnd, og føler ikke alle forstår hvordan det er..

 

ts

Anonymkode: 8c121...046

Jeg har det akkurat likt og syns det bare blir verre med alderen.. Aner ikke hva som hjelper da det mentale er minst like krevende som det fysiske. Forstår godt at du ønsker hjelp. Har du snakket med legen? 

Anonymkode: b20ea...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen. Kosttilskuddet 4her hormonal balance har hjulpet her , fås kjøpt på vita eller nett. Noe som heter 4her PMS og. Ellers kan jeg anbefale don quai og gurkemeie, fås kjøpt på helsekost. Håper du får det bedre og finner noe som kan hjelpe for deg  :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...