Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
galaxii skrev (På 28.3.2024 den 10.57):

Er det noen andre som opplever at det er vanskelig å få solgt ting og tang og klær på finn.no de siste årene? 

Ble tipset om Tise appen, og at Tise er det mye store stedet for salg, la ut en ting der og har ikke fått respons. Kan heller ikke se hvor mange som har sett på annonsen der. 

jeg har solgt masse både på tise og finn, og er superfornøyd. Har ikke merket at det har vært en endring egentlig. Synes vel tvert imot at folk er mer åpne for  å kjøpe brukte klær og sko.

Du kan se hvor mange som har sett annonsen på tise hvis du trykker på knappen "endre" rett under hovedbildet i annonsen din.

Anonymkode: 6d2cd...4aa

AnonymBruker
Skrevet
Vegglampe skrev (3 timer siden):

Jeg har jaktet kjoler på Tise, syntes hele appen er håpløs. Jeg bruker 44/46 som bruker litt lengre oppe. Det merkes som alt fra L til XXL. Svært få tar bilde av merkelappen sol viser størrelse. Og veldig mange har håpløse bilder liggende ute. Svært dårlig bilder, hvor man ikke vet opp eller ned på plagget. Mørke bilder, bilder hvor man kun ser deler av plagget og lignende. Når man er en viss størrelse så er det vanskelig å bedømme ett plagg ut i fra hvordan det henger på en kleshenger. Da er det hakket bedre med de som legger ned plagget på gulvet eller ett bord. 

ja, jeg er enig i at tise er vanskelig å bruke som kjøper av plus size, og den er som du sier veldig preget av unge brukere.

Men oppsiden er at det er enkelt å skille seg positivt ut som selger!!

Jeg er absolutt ikke i  kjernemålgruppen på tise, men får det til å funke fordi jeg klarer å sette meg inn i kjøpers sted og lage annonser som viser og beskriver produktet.

Anonymkode: 6d2cd...4aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Noen plagg tar litt lengre tid å selge enn tidligere, men ellers får jeg enda solgt det meste jeg legger ut.

Velger plagg som kjoler, bluser, enkelte bukser, jakker og finere gensere. Tar gode og tydelige bilder, legger ved tydelig beskrivelse, og setter lav pris slik at de med frakt enda kommer godt ut av det. Bare siste måneden har jeg solgt rundt 20 plagg på Finn og Tise, og ingen av de var noen spesielle merkeklær. 

Anonymkode: dd815...dc3

Ja, dette er viktig. Synes det er en del bilder som ser ut som at selger ikke har giddet å anstrenge seg noe, hvor plagget er så skrukkete at det ser ut som det har tørket i en ball og så blitt hengt opp på henger eller lagt på gulvet for å ta bilde. 

Anonymkode: d1938...2b6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen plagg tar litt lengre tid å selge enn tidligere, men ellers får jeg enda solgt det meste jeg legger ut.

Velger plagg som kjoler, bluser, enkelte bukser, jakker og finere gensere. Tar gode og tydelige bilder, legger ved tydelig beskrivelse, og setter lav pris slik at de med frakt enda kommer godt ut av det. Bare siste måneden har jeg solgt rundt 20 plagg på Finn og Tise, og ingen av de var noen spesielle merkeklær. 

Hva er ca. pris du selger klær for? ☺️

Anonymkode: 6a82d...546

AnonymBruker
Skrevet

Har solgt mye på Finn.no, både klær og leker, men det har tatt tid. Noe har jeg og lagt ut på nytt flere ganger før det ble solgt. Tise har jeg ikke prøvd. Må man ikke betale for å legge ut noe der?

Anonymkode: fddd4...202

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Lurer jeg også på. Vanskelig å få solgt litt dyrere merker/kvalitet man gjerne vil ha litt betalt for. Klær fra HM og Zara gir jeg bort. Orker ikke administrere legge ut klær til 100 kr. 

Anonymkode: e32fe...8a7

Skrevet

Har solgt en hel haug med ting på Tise og her er noen tips:

Sett ned prisen på varer som er likt av andre når folk får lønn/i helgene når folk kjeder seg. Gjerne på lørdag eller søndag.

Pass på å ta klare bilder hvor man kan se hele plagget. Gjerne finn frem vaskelappen og finn ut hva modellen heter - så kan du lagre og legge til bilde fra produsenten i tillegg til dine egne bilder. 

Ikke bare legg med størrelse, legg til hvordan størrelsen faktisk passer. "Markert M, passer best xs/s" f.eks. Selger du bukser kan du måle livvidde. Gjør det så enkelt som mulig for kjøperen å ta en avgjørelse. Mesteparten av det jeg selger ender med et direkte bud uten kommunikasjon. Veldig behagelig og tidsbesparende. 

Legg ved bilder av størrelse og vaskelapp som viser materiale (altså det som befinner seg på plagget). Selger du noe fra Acne, så vis til lapp og kolleksjon/navn på plagget. 

Ha på notifikasjoner slik at du kan se om folk sender melding/liker plagg. 

Hvis kontoen er helt død kan du promotere de plaggene folk viser mest interesse for. Da kan det hende at de sjekker ut andre ting du selger. 

Pass på at du rater de du kjøper av/selger til. Da får du ofte rating tilbake. Sørg for at den er og forblir på 5, folk vegrer seg fra å kjøpe hvis du er under det. 

Vær høflig mot folk som kontakter deg og ha en profesjonell tone. Skrivefeil gir også et dødsdårlig inntrykk.

Ikke vær urimelig med prising og gjerne sjekk opp andre annonser som selger samme klær som deg. Da kan du skrive "folk flest selger den for x, jeg selger den for y". 

Ta vare på pappbokser og emballasjer fra andre kjøpt. Da er du miljøvennlig i tillegg til at du beskytter varen, også ser det mer profesjonelt ut i forhold til å hive det i en pose fra rema. 

Du kan scrolle ned i annonsen og tagge den med søkeord som er relevant for plagget. "Skandinavisk, kapsellgarderobe, minimalistisk" osv. Men ikke merk noe fra Zara med Prada, det ser bare desperat ut. 

Du kan godt selge billige klær fra H&M, Cubus osv, men de selger som regel bare hvis de er billige og lite brukt.

Skriv at det er nyvasket og klar til bruk, det trekker opp (og vær ærlig om det). 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har solgt mye på Finn.no, både klær og leker, men det har tatt tid. Noe har jeg og lagt ut på nytt flere ganger før det ble solgt. Tise har jeg ikke prøvd. Må man ikke betale for å legge ut noe der?

Anonymkode: fddd4...202

Nei, men Tise tar betalt for kjøperbeskyttelse. Så du mister noen kroner på handelen kontra å ta betalt via vipps. Hvis du vil ha mulighet for å legge til flere bilder/endre font på annonsen så betaler du for de fordelene. Ellers er det helt gratis. Minuset med tise er at betalingsløsningen beskytter kjøper mer enn selger, men da kan du bare skrive i profilen at du kun tar betalt med vipps f.eks. Men da må du selvsagt styre med frakt selv. Liker best å gjøre det gjennom tise. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, dette er viktig. Synes det er en del bilder som ser ut som at selger ikke har giddet å anstrenge seg noe, hvor plagget er så skrukkete at det ser ut som det har tørket i en ball og så blitt hengt opp på henger eller lagt på gulvet for å ta bilde. 

Anonymkode: d1938...2b6

Ja og det trekker ned lysten for å kjøpe. Steamer selv klærne før jeg tar bilder, det utgjør en stor forskjell. Tar jeg bilde på gulvet er det på et pent og rent teppe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kullsyrevann skrev (17 timer siden):

Har solgt en hel haug med ting på Tise og her er noen tips:

Sett ned prisen på varer som er likt av andre når folk får lønn/i helgene når folk kjeder seg. Gjerne på lørdag eller søndag.

Pass på å ta klare bilder hvor man kan se hele plagget. Gjerne finn frem vaskelappen og finn ut hva modellen heter - så kan du lagre og legge til bilde fra produsenten i tillegg til dine egne bilder. 

Ikke bare legg med størrelse, legg til hvordan størrelsen faktisk passer. "Markert M, passer best xs/s" f.eks. Selger du bukser kan du måle livvidde. Gjør det så enkelt som mulig for kjøperen å ta en avgjørelse. Mesteparten av det jeg selger ender med et direkte bud uten kommunikasjon. Veldig behagelig og tidsbesparende. 

Legg ved bilder av størrelse og vaskelapp som viser materiale (altså det som befinner seg på plagget). Selger du noe fra Acne, så vis til lapp og kolleksjon/navn på plagget. 

Ha på notifikasjoner slik at du kan se om folk sender melding/liker plagg. 

Hvis kontoen er helt død kan du promotere de plaggene folk viser mest interesse for. Da kan det hende at de sjekker ut andre ting du selger. 

Pass på at du rater de du kjøper av/selger til. Da får du ofte rating tilbake. Sørg for at den er og forblir på 5, folk vegrer seg fra å kjøpe hvis du er under det. 

Vær høflig mot folk som kontakter deg og ha en profesjonell tone. Skrivefeil gir også et dødsdårlig inntrykk.

Ikke vær urimelig med prising og gjerne sjekk opp andre annonser som selger samme klær som deg. Da kan du skrive "folk flest selger den for x, jeg selger den for y". 

Ta vare på pappbokser og emballasjer fra andre kjøpt. Da er du miljøvennlig i tillegg til at du beskytter varen, også ser det mer profesjonelt ut i forhold til å hive det i en pose fra rema. 

Du kan scrolle ned i annonsen og tagge den med søkeord som er relevant for plagget. "Skandinavisk, kapsellgarderobe, minimalistisk" osv. Men ikke merk noe fra Zara med Prada, det ser bare desperat ut. 

Du kan godt selge billige klær fra H&M, Cubus osv, men de selger som regel bare hvis de er billige og lite brukt.

Skriv at det er nyvasket og klar til bruk, det trekker opp (og vær ærlig om det). 

Det var mange gode tips! ☺️

Hva regnes som billig/grei pris når det gjelder klær fra H&M osv.? F.eks kjole brukt 1 gang, kostet 500 ny.

Jeg er helt ny på Finn, så jeg er litt nysgjerrig. Har ikke lagt ut klær enda, men kommer til å gjøre det etter hvert 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 17.17):

Rundt 50-300kr, avhengig av plagget. Det aller meste går til 150kr og under. Er det rimelig nok er det noen som også spør om å få kjøpe flere plagg, noe som bare er fint. 

Skjønner jevnt ikke de som synest det er mye styr å selge plagg til 100-lappen om det er et fint og salgbart plagg. Kjøperne bruker jo fiks ferdig eller bud-funksjonen i tise, så det er jo bare å putte det i en postpose, skrive en kode og legge i postkassen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg selger endel både på Tise og Finn, og synes det er mere salg på Finn. Virker som at på Tise skal kjøpere ha det man selger til en skampris.

Selger utelukkende merkeklær eller hjemmestrikk (jeg er en dreven strikker, så ikke noe feil på det jeg har strikket og legger ut for salg) da jeg orker ikke ta meg bryet med å ta gode bilder, inkludert lappen inni plagget der vaskeanvisningen og hvilket stoff der er i (og jeg er kresen på stoffkvalitet, finner ikke polyester i klærne mine), skriver en god og detaljert tekst, og om plagget er true to size eller ikke for feks en kjole kjøpt på HM for 200kr. «Billige» klær donerer jeg heller til et flyktningmottak eller det lokale Krisesenteret, eller gir bort til venninner, da det er endel jobb med å lage gode annonser og selge. Pluss følge med og svare på meldinger. 

Pakker alt godt i pappesker jeg tar vare på + bruker bobleplast hvis jeg feks selger en parfyme.

Bruker samme tekst (klipp og lim) på Finn og Tise, og samme bilder. Har topp rating begge plassene.

På Tise får jeg fort 20 «hjerter» på det jeg selger, men ikke salg. Hvis noen legger inn bud så er det langt under det jeg har satt som pris. Og jeg priser ikke urimelig høyt

Feks så hadde jeg et bomkjøp på Ugg Tasman, kjøpte en størrelse for stor og brukte de en gang før jeg oppdaget det. Disse er superpopulære og har så og si vært umulig å få kjøpt. La ut mine for salg i originalemballasje + merkelappen jeg hadde klippet av for å bevise at de var ekte på både Tise og Finn til 1000kr (betalte over 1800kr selv) På Tise så raste det inn med folk som lagret produktet, og jeg fikk et bud på 400kr. På Finn gikk det 1 time og skoene var solgt.

Likedan en nesten ubrukt ByTiMo kjole til 3000; la den ut til 1600, og på Finn ble den solgt til ønsket pris. Tise? Bare skambud.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rundt 50-300kr, avhengig av plagget. Det aller meste går til 150kr og under. Er det rimelig nok er det noen som også spør om å få kjøpe flere plagg, noe som bare er fint. 

Skjønner jevnt ikke de som synest det er mye styr å selge plagg til 100-lappen om det er et fint og salgbart plagg. Kjøperne bruker jo fiks ferdig eller bud-funksjonen i tise, så det er jo bare å putte det i en postpose, skrive en kode og legge i postkassen. 

Det tar like mye tid uansett om det er 100kr eller 1000kr med å ta gode bilder, skrive utfyllende tekst sånn at evt kjøpere slipper å spørre så mye,

Personlig så vasker jeg også plagget på nytt hvis der har ligget nyvasket ei stund i skapet for å være sikker på at det ikke er skaplukt. Har selv opplevd å kjøpe plagg som viser seg å være uvasket, det synes jeg er ekkelt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 17.56):

Lurer jeg også på. Vanskelig å få solgt litt dyrere merker/kvalitet man gjerne vil ha litt betalt for. Klær fra HM og Zara gir jeg bort. Orker ikke administrere legge ut klær til 100 kr. 

Jeg synes det er lettere å få solgt klær av kjente merker.  Bytimo kjoler  blir gjerne solgt raskt.  Også Samsøe Samsøe, Filippa k og Armani. 

Men man må selvfølgelig legge seg godt under halv pris. 

Jeg har også gjort noen virkelig kupp på Finn. Bla Fleischer couture dunkåpe,  Armani blazere, Alexander Wang sko for å nevne noe.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2024 den 18.59):

Lurer også litt på hvor billig man må selge på Tise. Om man ikke engang får igjen 30% av varens verdi når det er snakk om relativt nye og dyre klær ser jeg ikke vitsen. Ser jo en del kjendiser eks Tone Damli, Vita og Wanda selger ting relativt dyrt. 
Jeg får bare mange likes men ingen kjøp, og mener selv prisene er veldig fair og klærne er som nye. 
Er jo enormt mye til salgs også, er nok flere selgere enn kjøpere der inne. 

Jeg selger ting fra kjente merker ganske dyrt, ting fra H&M o.l. ganske billig. Kan f.eks. selge en kjole fra Ganni som kostet 2000,- ny til 1000,-, og en kjole fra H&M som kostet 800,- ny til 100,-. Opplever stort sett at alt blir solgt, men noel ganger må man være tålmodig.

Anonymkode: 4253c...255

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
tirben skrev (55 minutter siden):

Jeg synes det er lettere å få solgt klær av kjente merker.  Bytimo kjoler  blir gjerne solgt raskt.  Også Samsøe Samsøe, Filippa k og Armani. 

Men man må selvfølgelig legge seg godt under halv pris. 

Jeg har også gjort noen virkelig kupp på Finn. Bla Fleischer couture dunkåpe,  Armani blazere, Alexander Wang sko for å nevne noe.  

Har aldri lagt meg under halv pris, får solgt likevel. Har solgt mye ByTiMo, og ting jeg kjøpte nytt for rundt 2000,- selger jeg videre for 1500,-. Får solgt alt 👍🏻

Anonymkode: 4253c...255

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det var mange gode tips! ☺️

Hva regnes som billig/grei pris når det gjelder klær fra H&M osv.? F.eks kjole brukt 1 gang, kostet 500 ny.

Jeg er helt ny på Finn, så jeg er litt nysgjerrig. Har ikke lagt ut klær enda, men kommer til å gjøre det etter hvert 😄

Jeg selger klær fra typ H&M og Cubus veldig billig. Uansett om det er lite brukt. Om jeg kjøpte plagget for 500 og legger det ut for 300, er det ganske liten sjans for at det blir kjøpt etter min erfaring. Jeg legger det gjerne ut for typ 100-200. Også syns jeg det er feil å prissette fast fashion ganske høyt. Mange som er inne på tise og finn har dårlig råd, de er ikke bare på tilbudsjakt fordi de syns det er kjekt. Også er det greit å bli kvitt ting fort. Solgte 3 plagg på rappen for ikke så lenge siden, fikk totalt 400 inn på konto. Det er kanskje ikke så mye penger og det er litt arbeid å pakke å sende det avgårde. Ja også har jeg teknisk sett gått i minus. Men for noe jeg kjøpte for sikkert 3 år siden... så bryr jeg meg ikke så mye.

Men det er bra for miljøet, og er til glede for andre. Nå driver jeg veldig aktivt å krymper garderoben da og har lite tålmodighet til overs for å la ting ligge ute lenge. Så det kommer litt an på hvor kjapt man vil at ting skal gå :) Prøver å bryte sirkelen min med å ha et overforbruk på klær, og da er det deilig å få det ut av hus og sinn. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...