Gå til innhold

Om Salg på finn.no og tise


galaxii

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som opplever at det er vanskelig å få solgt ting og tang og klær på finn.no de siste årene? 

 

Ble tipset om Tise appen, og at Tise er det mye store stedet for salg, la ut en ting der og har ikke fått respons. Kan heller ikke se hvor mange som har sett på annonsen der. 

Endret av galaxii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre har jeg gitt opp å kjøpe tibg på Tise, og det er sikkert flere som meg.

Når jeg må vente i uker på svar og purre, gidder jeg ikke mer. Det er ikke en som har svart innen rimlig tid og da også svart på det jeg spurte om. Har også lagt inn kort og trykket kjøp....som tilslutt utløp på tid da selger aldri gjorde noe.

Tise har sikkert noen seriøse selgere, men dessverre er flesteparten umodne drittunger

Anonymkode: cc1d6...e36

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenkte på det her om dagen selv faktisk - at det var lettere å selge klær på Finn for en del år siden. Så jeg har samme erfaring som deg. Nå har jeg sluttet å selg og legger heller ut som "gis bort", for jeg gidder ikke å ha det liggende her i evigheter i påvente av salg 😅

Anonymkode: 0d0fd...200

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dessverre har jeg gitt opp å kjøpe tibg på Tise, og det er sikkert flere som meg.

Når jeg må vente i uker på svar og purre, gidder jeg ikke mer. Det er ikke en som har svart innen rimlig tid og da også svart på det jeg spurte om. Har også lagt inn kort og trykket kjøp....som tilslutt utløp på tid da selger aldri gjorde noe.

Tise har sikkert noen seriøse selgere, men dessverre er flesteparten umodne drittunger

Anonymkode: cc1d6...e36

Ja, jeg styrer klar av Tise etter å to ganger ha kjøpt plagg i «silke» og en gang i «lin» og mottatt polyester alle gangene. Tise brukes åpenbart kun av småunger. En av selgerne forsøkte å overbevise meg om at ordet «silke også brukes om blankt materiale» (nei, det gjør det ikke 🙄) og en annen forklarte lin/polyester-forvirringen med at «alle materialer starter som syntetisk materiale». 

Nei takk. 

Anonymkode: 3e877...6f9

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan se hvor mange som har sett annonsen din på Tise ved å trykke på «endre»-knappen 😊

Har solgt masse barneklær på Tise, men det må være billig og helst merkeklær for at det skal være interessant. Ser selv at flere legger ut varer til over halvparten av nypris, og når man i tillegg må betale dyr frakt er det enklere å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletta tise-appen, for folk kjøper kun om varen er ekstremt billig. Og med tanke på hvor lite man da tjener på plagget, mener jeg at det ikke er verdt alt arbeidet med å ta bilder, legge ut og beskrive varen, svare på teite spørsmål man får av folk som egentlig ikke har tenkt å kjøpe varen eller folk som ber om enda mer bilder av plagget i ulike vinkler på meg (uten å forstå at plagget uansett kan se annerledes ut på dem likevel) osv. Innimellom ber jo folk om å kjøpe varen så billig, at innpakningen for å kunne sende klesplagget omtrent koster mer enn plagget. Da er det mye bedre å bare pakke varene i en pose og slenge de i en kleskonteiner. 

Anonymkode: 34cb6...f7d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selger masse på både tise og finn, men legger kun ut ting jeg vet er populære fra kjente merker. Har f.eks. solgt noen kjoler fra ByTiMo, de pleier å forsvinne raskt. Har vært stille de siste dagene, men antar at det er pga. påsken.

Anonymkode: 4253c...255

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lurer også litt på hvor billig man må selge på Tise. Om man ikke engang får igjen 30% av varens verdi når det er snakk om relativt nye og dyre klær ser jeg ikke vitsen. Ser jo en del kjendiser eks Tone Damli, Vita og Wanda selger ting relativt dyrt. 
Jeg får bare mange likes men ingen kjøp, og mener selv prisene er veldig fair og klærne er som nye. 
Er jo enormt mye til salgs også, er nok flere selgere enn kjøpere der inne. 

Anonymkode: e32fe...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 22.16):

Sletta tise-appen, for folk kjøper kun om varen er ekstremt billig. Og med tanke på hvor lite man da tjener på plagget, mener jeg at det ikke er verdt alt arbeidet med å ta bilder, legge ut og beskrive varen, svare på teite spørsmål man får av folk som egentlig ikke har tenkt å kjøpe varen eller folk som ber om enda mer bilder av plagget i ulike vinkler på meg (uten å forstå at plagget uansett kan se annerledes ut på dem likevel) osv. Innimellom ber jo folk om å kjøpe varen så billig, at innpakningen for å kunne sende klesplagget omtrent koster mer enn plagget. Da er det mye bedre å bare pakke varene i en pose og slenge de i en kleskonteiner. 

Anonymkode: 34cb6...f7d

Dette er min erfaring også, masse likes og teite spørsmål. Ingen som kjøper noe. 
 

Anonymkode: e32fe...8a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt og kjøpt mye på Tise. Kun gode erfaringer. Så klart man må legge prisen lavt, ingen er interessert i å kjøpe brukte klær til omtrent nypris. En levis bukse legger jeg ut for feks 400, selv om jeg kjøpte den for 1000 for noen måneder siden. En tilfeldig bukse fra BikBok legger jeg til 100-150. Helt topp app

Anonymkode: 2296f...3ba

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har solgt og kjøpt mye på Tise. Kun gode erfaringer. Så klart man må legge prisen lavt, ingen er interessert i å kjøpe brukte klær til omtrent nypris. En levis bukse legger jeg ut for feks 400, selv om jeg kjøpte den for 1000 for noen måneder siden. En tilfeldig bukse fra BikBok legger jeg til 100-150. Helt topp app

Anonymkode: 2296f...3ba

Selvsagt vil man ikke betale nypris eller «på-salg-pris», men når noen forventer å bare betale 250 for en nesten ubrukt vare som ligger ute til 750 og som koster nærmere 3000 ny, er man rimelig fjern.

Anonymkode: d1938...2b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tise har blitt et dritt sted. Slettet appen. Kundeservicen deres er elendig, frekke og lite hjelpsomme. På måten de driver så skulle en tro de ikke ønsket brukere.

Solgt mye merkeklær og mange som lliker og spør, men virker som 98 prosent sitter på gjerdet og venter om prisen settes ned veldig. Da dropper jeg ofte å selge om det omtrent er gi bort pris. Veldig mange har null peilig på hva ting koster

Anonymkode: 07802...b0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper helst brukt. Har utgangspunktet gode erfaringer både med Finn og Tise, hvor de jeg har kjøpt av både har svart og sendt raskt, og klærne stort sett har svart til forventningene.

Føler ikke at jeg forventer å kjøpe ting urimelig billig, men som tommelfingerregel er jeg ikke villig til å betale mye mer enn halvparten av ny pris. Å kjøpe brukt er jo en større risiko, ved at man har langt svakere rettigheter enn kjøp fra butikk. 

Jeg opplever derimot at mye ligger ute til en god del høyere pris enn på salg i butikk. Bare de siste ukene har jeg opplevd dette med merker som for eksempel Elle&il, Munthe og Fjällräven. Det spiller ingen rolle om kjolen kostet 2500 ny i fjor, når den nå er på salg til 1500 i butikk, og det er rart at private selgere da forventer å selge for 2000 kroner. Da blir det enkelt å kjøpe nytt. Så for meg virker det som mange ikke sjekker nåværende salgspris, men kun forholder seg til det de selv har kjøpt for. 

Sånn blir jeg en av dem som liker og lagrer ting, men venter til ting blir mer passende priset. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det uaktuelt å kjøpe et plagg uten å vite hva slags stoff det er i plagget, og mange selgere gidder ikke skrive/vet ikke hva det er når man spør. Synes også selgere på tise bruker en evighet på å svare, og utallige ganger har jeg opplevd å legge inn bud på en vare for at budet enten går ut eller får tilbakemelding om at varen er solgt, antagelig på en annen plattform og så har det glemt å slette det på tise. Synes også mange er dårlig på å legge ut størrelser og bilder av klær, eller beskrivelse av størrelse. Jeg bruker vanligvis 44/46 i klær, og klær i den størrelsen kan merkes i alt fra L til XXL og ingen skriver om det er smått eller stort i størrelse. Jeg gidder ikke betale for klær jeg er usikker på om passer. Hadde folk lagt ut bedre annonser og fulgt opp bedre så hadde det nok blitt bedre salg. Jeg har forøvrig slettet tise for jeg synes det var for mye useriøse selgere. 

 

Anonymkode: 8ef3a...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt og solgt litt på Tise. Sørger for å merke klærne godt med farge, størrelse osv. og noen ganger kan det ta et halvt år før noen tar kontakt, men så har jeg bare en haug klær i boden som noen plutselig en dag tar kontakt og spør om :) 

Selv kjøper jeg for det meste klær på Tise eller på Uff i Oslo nå. Eller så syr og strikker jeg selv. Prøver å unngå å kjøpe annet nytt enn strømpebukser og undertøy.

Anonymkode: ddd3a...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jaktet kjoler på Tise, syntes hele appen er håpløs. Jeg bruker 44/46 som bruker litt lengre oppe. Det merkes som alt fra L til XXL. Svært få tar bilde av merkelappen sol viser størrelse. Og veldig mange har håpløse bilder liggende ute. Svært dårlig bilder, hvor man ikke vet opp eller ned på plagget. Mørke bilder, bilder hvor man kun ser deler av plagget og lignende. Når man er en viss størrelse så er det vanskelig å bedømme ett plagg ut i fra hvordan det henger på en kleshenger. Da er det hakket bedre med de som legger ned plagget på gulvet eller ett bord. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 22.00):

Ja, jeg styrer klar av Tise etter å to ganger ha kjøpt plagg i «silke» og en gang i «lin» og mottatt polyester alle gangene. Tise brukes åpenbart kun av småunger. En av selgerne forsøkte å overbevise meg om at ordet «silke også brukes om blankt materiale» (nei, det gjør det ikke 🙄) og en annen forklarte lin/polyester-forvirringen med at «alle materialer starter som syntetisk materiale». 

Nei takk. 

Anonymkode: 3e877...6f9

Frekt og kunnskapsløst!

Anonymkode: b77da...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

galaxii skrev (På 28.3.2024 den 10.57):

Er det noen andre som opplever at det er vanskelig å få solgt ting og tang og klær på finn.no de siste årene? 

 

Ble tipset om Tise appen, og at Tise er det mye store stedet for salg, la ut en ting der og har ikke fått respons. Kan heller ikke se hvor mange som har sett på annonsen der. 

Jeg som kjøper kjøper ikke. Fordi prisene er blitt for høye på brukt. Når man legger på frakt da kan jeg like gjerne kjøpe helt nytt. 

Jeg er villig til å kjøpe brukt om det koster mindre enn i butikken.  

Sjekker altid brukt før jeg kjøper nytt. Men gidder ikke det så mye nå legre. Da jeg ikke finner til priser jeg er villig til å betale. 

Anonymkode: d3363...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen plagg tar litt lengre tid å selge enn tidligere, men ellers får jeg enda solgt det meste jeg legger ut.

Velger plagg som kjoler, bluser, enkelte bukser, jakker og finere gensere. Tar gode og tydelige bilder, legger ved tydelig beskrivelse, og setter lav pris slik at de med frakt enda kommer godt ut av det. Bare siste måneden har jeg solgt rundt 20 plagg på Finn og Tise, og ingen av de var noen spesielle merkeklær. 

Anonymkode: dd815...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær er billigere nytt. Det er lettere å kjøpe nytt. 

Kjøper jeg et brukt plagg til 100 kroner på finn, så må jeg ut med 250 kroner, da det er minst 150 kroner i frakt og gebyrer. 

Anonymkode: fc118...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...