Gå til innhold

Tom for medisiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått en ny type astmamedisin som det ikke står noe om hvor mange doser som er igjen. Selvfølgelig gikk denne tom nå, og jeg er tett som bare det. Jeg får jo ikke tak i før tidligst lørdag. What to do??

Anonymkode: 3690c...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen sykehus apotek er åpne røde dager.

Anonymkode: a173d...5f0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legevakt

Anonymkode: ebff5...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange apotek som er søndagsåpne, noen av de er sikkert åpne i påsken 

Anonymkode: f6c22...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google vaktapotek + sted, så finner du nærmeste apotek som er åpent i dag.

Anonymkode: 76169...f01

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor du bor, spiller jo inn på hva du kan gjøre nå. F.eks har vi i Oslo et døgnåpent apotek sentralt beliggende på Jernbarnetorget. Der får man handlet reseptmedisiner året rundt, hver dag. Men kommer man midt på natten f.eks, må man ringe på den låste døren for at de skal kunne ta deg i øyesyn før de slipper deg inn (det vanker mye "løse fugler" i sentrum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har litt med hvor du bor. I Oslo er det åpent apotek. Andre steder må en via legevakta og en kansje er veldig og de har inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 timer siden):

Hvor du bor, spiller jo inn på hva du kan gjøre nå. F.eks har vi i Oslo et døgnåpent apotek sentralt beliggende på Jernbarnetorget. Der får man handlet reseptmedisiner året rundt, hver dag. Men kommer man midt på natten f.eks, må man ringe på den låste døren for at de skal kunne ta deg i øyesyn før de slipper deg inn (det vanker mye "løse fugler" i sentrum).

Døgnåpent apotek på Aker sykehus også nå, etter at legevakten ble flyttet dit 🙂 

Men om TS bor på "bygda", så er det nærmeste legevakt som gjelder.

Anonymkode: 025e2...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du har fått tak i medisin etter rådene til andre her.

I fremtiden bør du være i forkant for å unngå at dette skjer igjen. Husk at det også kan gå tomt for medisin på apoteker, og du må vente til neste varelevering. Ved stengte veier, streik eller produksjonsproblemer kan det ta ekstra lang tid, og du kan også bli hindret av f.eks sykdom.

Det jeg gjør er å alltid ha en uåpnet medisin hjemme. Altså, når jeg åpner en ny pakke skriver jeg den på lista, og kjøper neste gang jeg er på apotek. Dermed har jeg alltid medisin for flere uker liggende.

Anonymkode: 5c8ab...49e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor 3 timer unna nærmeste påskeåpent apotek, så det er ikke aktuelt dessverre. Er alltid nøye på å ha nok medisiner, så dette var ekstremt kjedelig. Fikk ut litt til fra inhalatoren, men blir å oppsøke legevakt dersom jeg har bruk for mer innen lørdag. Takk for svar folkens ☺️

Anonymkode: 3690c...80b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...