Gå til innhold

hva skal man pakke….?


Tuva1230

Anbefalte innlegg

Kan noen skrive essentials til en 2 ukers ferie til syden? Hvor mye må man pakke av hver ting? Og hva skal ting burde man pakke? Jente 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prioritet 1; Kondomer. Du vet aldri hva som skjer, og ikke stol på noen. Resten er hva du trenger til en ferie.

Anonymkode: c8672...fb6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kjoler 2 badetøy, kondom, glidemiddel, angrepille

Anonymkode: ec30f...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Syden? 

Anonymkode: f6afd...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en pakkeregel som het 5-4-3-2-1. Det betyr at du kan pakke 5 overdeler, 4 underdeler, 3 par sko, 2 kjoler/jumpsuits og 1 jakke, også skal du ha klær til å mikse og matche flere ulike antrekk. Tallene kan justeres litt utifra lengden på ferien 👍🏻 I tillegg kommer tilbehør som et par vesker, solbriller, badetøy, undertøy, sokker osv. 

Anonymkode: 5a95d...d99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker 2-3 shorts, 2 singleter, 7 kveldskjoler, 2 dagkjoler , 4 bikinier, 3 litt høye sandaler, flipflops, "vandresandaler" som kan brukes til sightseeing, joggesko, løpeshorts, treningstopp. En veske til kveld, en strandveske, en ryggsekk, og løpebelte.

Anonymkode: e6457...f13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pakker alltid for mye, for glemmer at man stort sett går i bikini på dagtid og kun trenger klær til kvelden. Så neste gang skal jeg prøve holde meg til en shorts, et skjørt, et par overdeler og noen kjoler. 

Anonymkode: 45f24...c11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg pakker alltid for mye, for glemmer at man stort sett går i bikini på dagtid og kun trenger klær til kvelden. Så neste gang skal jeg prøve holde meg til en shorts, et skjørt, et par overdeler og noen kjoler. 

Anonymkode: 45f24...c11

Når jeg har reist rundt i Asia med helt minimalt med bagasje skal jeg innrømme at jeg bruker bikini døgnet rundt. Det er varmt og klamt, så man svetter ut undertøy umiddelbart uansett. Og bikini kan vaskes i handvask, og tas på før den er tørr igjen om man skal rett på stranda. 

Som minimalist, til et veldig varmt land, så klarer jeg meg fint med to bikinier, to løse kjoler, og et par birkenstock. 

Derfor jeg spør hva "syden" er i denne sammenheng. 

Anonymkode: f6afd...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid kjoler i varmen.   Tar med omtrent 12 kjoler, gode tursko, sandaler og sminke. Kjøper alltid nye truser og BH, kjoler på stedet.

Anonymkode: ec30f...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker alltid kjoler i varmen.   Tar med omtrent 12 kjoler, gode tursko, sandaler og sminke. Kjøper alltid nye truser og BH, kjoler på stedet.

Anonymkode: ec30f...c74

12 kjoler??! 

 

Anonymkode: 4d174...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

https://no.wikipedia.org/wiki/Syden

Anonymkode: 4d358...958

Jeg spurte TS. Er stor forskjell på om hun skal til sør-spania i juli, eller hellas i januar. 

Anonymkode: f6afd...d03

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

12 kjoler??! 

 

Anonymkode: 4d174...9be

12 kjoler er egentlig ikke så mye om man har noen strandkjoler, noen kjoler for dagtid med vandring/shopping, og noen kjoler for kveld, og ikke bruker shorts eller bukser...

Anonymkode: e6457...f13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

12 kjoler er egentlig ikke så mye om man har noen strandkjoler, noen kjoler for dagtid med vandring/shopping, og noen kjoler for kveld, og ikke bruker shorts eller bukser...

Anonymkode: e6457...f13

Jeg har aldri reist med mer enn 2-4. Velger materialer og passform som gjør at de kan brukes flere ganger, i motsetning til t-skjorter og shorts som sitter tett på klam hud. 

Eneste grunnen jeg ser til å pakke 12 kjoler er om man skal poste dagens outfit 1-2 ganger om dagen. 

Anonymkode: f6afd...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har aldri reist med mer enn 2-4. Velger materialer og passform som gjør at de kan brukes flere ganger, i motsetning til t-skjorter og shorts som sitter tett på klam hud. 

Eneste grunnen jeg ser til å pakke 12 kjoler er om man skal poste dagens outfit 1-2 ganger om dagen. 

Anonymkode: f6afd...d03

Hvis jeg skulle hatt 2-4 kjoler, og bruker en på stranda, en til vandring, så ville jeg altså gått med samme kjole omtrent hver eneste kveld i 2 uker...

Strandkjoler som blir full av saltvann gidder jeg ikke bruke på kvelden. Jeg foretrekker hverdagslige kjoler på sightseeing og byvandring, og litt penere kjoler på kvelden.

Selv om jeg aldri i mitt liv har postet antrekk-bilder, så liker jeg ikke gå med samme kjole to uker i strekk...

Anonymkode: e6457...f13

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 9.48):

Jeg leste en pakkeregel som het 5-4-3-2-1. Det betyr at du kan pakke 5 overdeler, 4 underdeler, 3 par sko, 2 kjoler/jumpsuits og 1 jakke, også skal du ha klær til å mikse og matche flere ulike antrekk. Tallene kan justeres litt utifra lengden på ferien 👍🏻 I tillegg kommer tilbehør som et par vesker, solbriller, badetøy, undertøy, sokker osv. 

Anonymkode: 5a95d...d99

Et par vesker? Sykt. Reiser aldri med mer enn en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nok truser, pluss noen ekstra. Med mindre du bruker mikrofiber som er lette å skylle opp og tørker raskt etter håndvask. Da tar du med litt milo på en liten flaske.

Flere bikinier, det er kjekt å kunne ha en tørr til enhver tid. De er ofte greie å bruke under klær i stedet for bh også.

Strandkjoler til å ta utenpå våt bikini.

Noen lette shortser.

Noen tynne topper. 

Kjoler til å bruke om kvelden.

Flip-flops til strand/basseng

Sandaler til å gå litt i uten å få vondt i føttene som ofte tåler litt mindre når de er veldig varme og litt større pga det.

Noe lunt og lett til flyturen, type lin-bukse eller tynn kosebukse og genser/hoodie e.l. kanskje et par sokker.

Tynt strandhånkle, solbriller, solhatt/caps, noe til å bære vått badetøy i.

Stor veske til håndbagasje. Der er det lurt å pakke nok ting til å ha en grei ferie om det skjer noe med kofferten. Og alt som er vanskelig å erstatte. Jeg pleier å putte oppi badetøy og sko, et par truser, en ekstra shorts, topp og en kjole. Og de viktigste toalettsakene som solkrem og slikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

12 kjoler??! 

 

Anonymkode: 4d174...9be

 

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 12.40):

4 bikinier

??

Du godeste! 🤷🏼‍♀️

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvis jeg skulle hatt 2-4 kjoler, og bruker en på stranda, en til vandring, så ville jeg altså gått med samme kjole omtrent hver eneste kveld i 2 uker...

Strandkjoler som blir full av saltvann gidder jeg ikke bruke på kvelden. Jeg foretrekker hverdagslige kjoler på sightseeing og byvandring, og litt penere kjoler på kvelden.

Selv om jeg aldri i mitt liv har postet antrekk-bilder, så liker jeg ikke gå med samme kjole to uker i strekk...

Anonymkode: e6457...f13

Når jeg kommer til stranda tar jeg av kjolen, og legger den ned i strandbagen. Jeg bader ikke i den. 

Til aktiviteter på hverdag bruker jeg samme strandkjole. 

Reiser alltid med Biotex, og tar en vask i løpet av uka. 

Ser at man kan føle for å ha 4-5 kjoler, for å ha litt å velge i. Men 12 er sykt. 

Anonymkode: f6afd...d03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere henger dere opp i de kjolene. Skulle tro det var snakk om å smugle 12 hekto kokain.

Anonymkode: f7e8d...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...