Gå til innhold

Er han seriøs eller bare driver å manipulerer meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i slutten av 30 årene og hadde aldri trodd at jeg skulle ende opp i et sånt merkelig opplegg. Vi matchet på en dating app for et helt år siden. Det er litt avstand mellom oss, men begge har fleksible jobber og er flyttbare så jeg så ikke det som noe hinder. Vi begynte å ringe og snakket hver kveld på FaceTime en periode, og jeg ble forelsket i mannen uten engang å ha møtt han. Det var alltid jeg som tok initiativ til å møtes, men hver gang ble det avlyst fra hans side like før. Etter over et halvt år sa jeg at jeg gidder ikke, tror ikke du er interessert. Men da var han kjempegira og besøkte meg en langhelg. Vi hadde det kjempekoselig hele tiden mens vi var sammen. I tiden etter tok han aldri initiativ til å møtes igjen, så etter noen uker spurte jeg om han i det hele tatt er interessert i å møtes igjen. Det var han selvfølgelig, sa han.. Jeg var åpen om at det er vanskelig for meg å vite hva han vil og hvor jeg har han, han gir veldig blandede signaler med hva han sier og hans handling, eller manglende sådan. Han sa han forstår det, og vi avtalte et nytt besøk. Han ble selvfølgelig syk to dager før og avlyste. Jeg trodde ikke engang på han, men sa ingen ting om det. Han tok heller ikke initiativ til å lage en ny avtale, så jeg mistet helt interessen for han etter dette. Jeg sa ifra til han at jeg orker ikke fortsette å ha kontakt, det går ingen veier, og igjen kastet han seg rundt og kom på besøk en langhelg. Når han er her er det ikke måte på hvor glad han har blitt i meg og han ser for seg oss, en fremtid osv. jeg har også vært veldig tydelig på hva jeg trenger fra han, mer interesse og mer initiativ, og oftere møter. Jeg gidder ikke være selskapsdame på telefon lenger. 
 

Trenger jeg nevne at han igjen blir passiv etter å ha reist hjem? Nå har det gått to uker og han tar lite kontakt. Når jeg da sa at han ikke har fulgt opp noen ting av det jeg sa jeg trenger, faktisk ikke ringt engang, det er jeg som tar kontakt. Da sier han at han tenkte jeg trenger tid for meg selv pga noe traumatisk som skjer i familien min for tiden, at jeg vet jo at jeg kan ringe han hvis jeg vil. Jeg sa at det her fungerer ikke for meg, jeg føler jeg har vært mer interessert i han enn han er i meg i lang tid, at jeg alltid tar initiativ og at jeg nå hadde vært så direkte det går ann på hva jeg trenger fra han for å ville fortsette dating eller hva f… vi egentlig driver med. Jeg sa at min interesse for han er borte og jeg vil avslutte dette. 
 

Men etter dette har han sendt meg masse meldinger om at NÅ har han jo endelig fått masse følelser og at NÅ gjør han jo alt jeg ber om, men da vil jeg plutselig ikke ha det. Jeg har svart et par ganger og prøvd å forklare, at jeg har nærmest ventet på han i månedsvis, at jeg ikke ser en fremtid i en fyr der jeg ikke får det jeg trenger før jeg avslutter det.
Jeg vet ikke om han prøver å manipulere meg eller om han er dum, skjønner han ikke at det er litt sent å overøse meg med kjærlighetserklæringer og løfter ETTER at jeg har sagt ifra så mange ganger og nå avsluttet det fordi all passion og interesse fra min side er borte fordi jeg følte jeg PLAGET fyren med mitt initiativ? Sorry langt og rotete innlegg, men jeg er både trist og forbanna og forvirret nå. 

Anonymkode: 6adac...936

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du gidder.

Anonymkode: 65330...3b2

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekt?

Han manipulerer deg ikke, han bruker deg som en forundringspakke.

Endret av imagineme
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder med deg i å ha avsluttet dette. Jeg hadde ikke hengt rundt for å finne ut noe mer om fyren og hva som skulle være hans greie. Nå er det slik jeg ser det fornuftig at du kutter kontakten for å kunne gå videre, det er naturlig nok mye følelser i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette er nok den verste måte for ei kvinne å bli likt på.

Han liker deg (kanskje, noen ganger) akkurat nok til å gidde ta turen en helg ligge med deg (jeg antar at dere har noe form for sex), men det er bare såvidt (sannsynligvis når han er kåt).

Null interesse utover det.

Vær snill med deg selv og gå videre :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg kjenner meg igjen. Hadde et lignende opplegg over to år. Fyren var superkeen når vi møttes, utover det, ingenting. Skikkelig rart, for jeg VET han trivdes i mitt selskap, og vi kunne blitt hverandres sjelevenner. Men så var det noe greier han plagdes med, og jeg burde jo skjønt det med en 35 år gammel fyr som aldri hadde hatt kjæreste. 

Anonymkode: 24247...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har samboer eller er gift…?

Anonymkode: d47cd...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han har samboer eller er gift…?

Anonymkode: d47cd...fd7

Det tenkte jeg også 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mistenkt at han har samboer/ektefelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at han kan være gift eller har noen. 

Anonymkode: 5b2ac...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han overøser deg med kompliment og bekreftelse nå fordi det har fungert tidligere. 

Når en må be en potensiell partner om oppmerksomhet og etterlyse mer iniativ så er det ikke liv laget.

Anonymkode: 254f8...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikkert at han ikke har samboer/er gift. Det har aldri vært noe problem om jeg ringer, uansett når på dagen eller kvelden. Har aldri opplevd at han ikke svarer eller ikke kan snakke. Har også fått en del snapper og huset hans er ganske ungkarspreget. Feks når han har hatt datteren på samvær og de har pyntet til jul. Og julepynten fortsatt står fremme til mars. 

Anonymkode: 6adac...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...