Gå til innhold

Ømt bryst…brystkreft?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Det ene brystet mitt er ømt. Ikke vondt, men litt ømt. Det kjennes litt «hardere» ut enn det andre som er mer mykt. Kjenner ingen hard kul, men er mer som at det er en litt stor øm hevelse/masse inni. Brystene ser like ut, det er ingenting rart med huden, brystvorten eller noe. Blir selvsagt litt bekymret for brystkreft. 
 

Typisk at oppdaget dette i dag. Skal selvsagt gå til lege rett etter påske. 
 

Dere som har eller har hatt brystkreft, er dette gjenkjennelige symptomer for dere? 

Anonymkode: 72074...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! 
Det ene brystet mitt er ømt. Ikke vondt, men litt ømt. Det kjennes litt «hardere» ut enn det andre som er mer mykt. Kjenner ingen hard kul, men er mer som at det er en litt stor øm hevelse/masse inni. Brystene ser like ut, det er ingenting rart med huden, brystvorten eller noe. Blir selvsagt litt bekymret for brystkreft. 
 

Typisk at oppdaget dette i dag. Skal selvsagt gå til lege rett etter påske. 
 

Dere som har eller har hatt brystkreft, er dette gjenkjennelige symptomer for dere? 

Anonymkode: 72074...554

Skal du ha mensen snart?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (5 minutter siden):

Skal du ha mensen snart?

Er vel to uker til…

Anonymkode: 72074...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel to uker til…

Anonymkode: 72074...554

Har du trent?

Ømhet eller smerter i brystene er ikke et vanlig tegn på brystkreft.

Endret av Mezzosoprena
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en cyste. 
 

Anonymkode: 3d380...17b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere❤️

Anonymkode: 72074...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter med det samme, og har lagt merke til at det kommer i sykluser. Det kunne f.eks være når jeg hadde eggløsning og rett før mensen, mens nå kan jeg kjenne det om jeg har tatt p-piller til veldig ulike tidspunkt over flere dager. Altså at hormonnivået svinger. Får også småblødninger/rosa utflod når det skjer, så det er en grei indikator på at jeg har vært litt for slapp med pillene. Uavhengig av det er det alltid lurt å snakke med legen om du er usikker. 

Anonymkode: 4bd46...6cf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skal få det sjekket. Siden det kun gjelder ett av brystene. Hormonelle svingninger påvirker gjerne begge.

Anonymkode: 8f82a...669

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp på ultralyd for akkurat dette. Det ene brystet føles litt 'hardere' øverst/litt på siden, og kan kjennes litt ømt, men kunne ikke kjenne en spesifikk kul. Det blir større/hardere og ømmere rundt mensen. Ingen forskjell på brystene i størrelse som jeg kan se, ingen hudendringer eller noe annet. 

Jeg dro som sagt på ultralyd nå nylig (etter å ha gått og bekymret meg i rundt ett år 😅), og det var absolutt ingenting der å bekymre seg over. Ingen cyster, kuler eller annet. Det var kun sunt brystvev og fett.

Spør fastlegen din om henvisning. Ultralyd av brystene er ikke ubehagelig. Det føltes litt ut som en fin massasje (😅) og jeg fikk ligge der og se på skjermen mens legen forklarte hva som var vev, fett osv. 

 

 

 

Anonymkode: 0c515...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var nettopp på ultralyd for akkurat dette. Det ene brystet føles litt 'hardere' øverst/litt på siden, og kan kjennes litt ømt, men kunne ikke kjenne en spesifikk kul. Det blir større/hardere og ømmere rundt mensen. Ingen forskjell på brystene i størrelse som jeg kan se, ingen hudendringer eller noe annet. 

Jeg dro som sagt på ultralyd nå nylig (etter å ha gått og bekymret meg i rundt ett år 😅), og det var absolutt ingenting der å bekymre seg over. Ingen cyster, kuler eller annet. Det var kun sunt brystvev og fett.

Spør fastlegen din om henvisning. Ultralyd av brystene er ikke ubehagelig. Det føltes litt ut som en fin massasje (😅) og jeg fikk ligge der og se på skjermen mens legen forklarte hva som var vev, fett osv. 

 

 

 

Anonymkode: 0c515...1f1

Tusen takk for veldig nyttig og beroligende svar. Jeg skal gjøre som deg og krysser fingrene for at det er helt ufarlig. Bra at det viste seg at du er frisk❤️

Anonymkode: 72074...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for veldig nyttig og beroligende svar. Jeg skal gjøre som deg og krysser fingrene for at det er helt ufarlig. Bra at det viste seg at du er frisk❤️

Anonymkode: 72074...554

Bare hyggelig, og takk så mye 😊 Håper alt er ok med deg. Mest sannsynligvis er det ingenting, og om det skulle være noe, så har du oppdaget det så tidlig at det vil gå helt fint. Jeg råder deg til å ikke gå og bekymre deg mens du venter på legetime og henvisning 🙂

Anonymkode: 0c515...1f1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen med det samme som deg, ts. Fikk beskjed om at det var pga hormoner. Jeg har det av og på.

Anonymkode: 50360...d88

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hos meg er det ene brystet ofte hardere enn det andre. Gjerne rundt eggløsning og menstruasjon. Det er sikkert pga hormoner ♥️

Anonymkode: 4eeb7...182

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det samme, men det kom også væske ut av det ene. Tok ultralyd og mammografi og fikk svar med en gang at det ikke var noe farlig. Mammografi var ganske vondt, men overkommelig, ultralyd var null stress.

Anonymkode: efa05...28d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! 
Det ene brystet mitt er ømt. Ikke vondt, men litt ømt. Det kjennes litt «hardere» ut enn det andre som er mer mykt. Kjenner ingen hard kul, men er mer som at det er en litt stor øm hevelse/masse inni. Brystene ser like ut, det er ingenting rart med huden, brystvorten eller noe. Blir selvsagt litt bekymret for brystkreft. 
 

Typisk at oppdaget dette i dag. Skal selvsagt gå til lege rett etter påske. 
 

Dere som har eller har hatt brystkreft, er dette gjenkjennelige symptomer for dere? 

Anonymkode: 72074...554

Gå til fastlegen din og spør han eller henne.. Dette  forumet er ikke rette stedet for å finne svar på dine spørsmål. Hilsen helsepersonell. 

Endret av Serafin
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hei! 
Det ene brystet mitt er ømt. Ikke vondt, men litt ømt. Det kjennes litt «hardere» ut enn det andre som er mer mykt. Kjenner ingen hard kul, men er mer som at det er en litt stor øm hevelse/masse inni. Brystene ser like ut, det er ingenting rart med huden, brystvorten eller noe. Blir selvsagt litt bekymret for brystkreft. 
 

Typisk at oppdaget dette i dag. Skal selvsagt gå til lege rett etter påske. 
 

Dere som har eller har hatt brystkreft, er dette gjenkjennelige symptomer for dere? 

Anonymkode: 72074...554

Ta en legetime og be om henvisning til mammografi. Greit å være på den sikre siden. 

Anonymkode: 53ca0...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal selvsagt gå til lege og ta de nødvendige undersøkelser.

Nå er det først noen påskedager og da ble det betryggende å lese litt historier om andre som har opplevd lignende og hvor det ikke var kreft.

God påske alle sammen🐥

Anonymkode: 72074...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...