AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #21 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skal ikke starte virksomhet, tanken er kun tilfeldig salg ved godvær . Blir ikke mange ganger i året. Så det blir ikke næring, mer hobby. Anonymkode: 65b21...a3c Det er ikke "tilfeldig salg" på en fast lokalisasjon. Det er ikke "tilfeldig salg" når det er gjentagende. Så lenge du selger mat fra en fast lokalisasjon er du pliktig til å registrere det som en virksomhet, og få godkjenning fra kommunen, samt registrere deg som serveringssted hos mattilsynet. Anonymkode: 8d22f...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #22 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er ikke "tilfeldig salg" på en fast lokalisasjon. Det er ikke "tilfeldig salg" når det er gjentagende. Så lenge du selger mat fra en fast lokalisasjon er du pliktig til å registrere det som en virksomhet, og få godkjenning fra kommunen, samt registrere deg som serveringssted hos mattilsynet. Anonymkode: 8d22f...334 Kilde på dette? Anonymkode: 65b21...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2024 #23 Del Skrevet 28. mars 2024 Pass på at du ikke klør seg i rumpesprekken, da, vil ikke ha bajs på vaflene mine Anonymkode: 80b9a...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #24 Del Skrevet 29. mars 2024 Hør med kommunen du ts. De vil sannsynligvis ikke svare seg basert på antagelser, som alle her inne gjør. For så vidt ser jeg fremdeles mange barn i gata som selger feks saft og muffins på sommeren, og så vidt jeg vet har ikke Mattilsynet kommet og stengt ned noen av dem. Anonymkode: 122a1...39d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #25 Del Skrevet 29. mars 2024 https://www.mattilsynet.no/mat-og-drikke/matservering/salg-av-mat-fra-privat-kjokken Anonymkode: 2d83a...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #26 Del Skrevet 29. mars 2024 I Oslo gjelder dette: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/salg-servering-og-skjenking/soke-bevilling-eller-gjore-endringer/serveringsbevilling/#toc-1 Jeg tipper det ikke er så annerledes i andre kommuner Anonymkode: 2d83a...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2024 #27 Del Skrevet 29. mars 2024 Skatteetaten vil fort anse dette som virksomhet? https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/starte-og-drive/er-jeg-naringsdrivende/ Er omsetningen på over 50 000 så blir det mva pliktig? Anonymkode: 2d83a...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå