Gå til innhold

Innlogging Skatteetaten og Helsenorge


Stor pike

Anbefalte innlegg

Jeg bruker kodebrikke. Har alltid gjort og trives med det. Får logget inn i banken uten problemer. 

Problemet er når jeg skal logge inn på Skatteetaten og Helsenorge. Jeg begynner med fødsels- og personnummer. Så engangskode. Og da får jeg feilmelding og må skrive inn 11-siffer en gang til. Som er fødsels- og personnummer. Og sånn kan jeg danse frem og tilbake i det uendelige. 

Jeg har ikke kontaktet banken, siden det ikke er noe problem der, men hva kan jeg gjøre? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor pike skrev (På 27.3.2024 den 16.32):

Jeg bruker kodebrikke. Har alltid gjort og trives med det. Får logget inn i banken uten problemer. 

Problemet er når jeg skal logge inn på Skatteetaten og Helsenorge. Jeg begynner med fødsels- og personnummer. Så engangskode. Og da får jeg feilmelding og må skrive inn 11-siffer en gang til. Som er fødsels- og personnummer. Og sånn kan jeg danse frem og tilbake i det uendelige. 

Jeg har ikke kontaktet banken, siden det ikke er noe problem der, men hva kan jeg gjøre? Noen som vet? 

Hva er feilmeldingen du får? Har du brukt den kodebrikken på å logge inn på offentlige tjenester tidligere?

Anonymkode: 2e4fb...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket her. Viktig å velge logg inn med kodebrikke, ikke bank id.

Anonymkode: 19284...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å logge inn med kodebrikke. Du må velge først hvilken innloggingsmetode du vil bruke. Kanskje du velger med app eller bankid? 

Anonymkode: 97a15...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...