Gå til innhold

Igangsetting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal bli igangsatt 38+1. Noen som har erfaringer? Og vet om mannen får være med fra første stund? Vi har 40 minutter kjøring til sykehuset og forrige fødsel (naturlig start) tok 45 minutter :p

Så jeg ønsker veldig at han skal få være der fra første stund.

Anonymkode: e9a4d...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har blitt igangsatt 36+5 og 38+1 og begge ganger tok det flere dager. Fem dager med førstemann, tre dager med andremann. 

Jeg var syk så måtte være innlagt fra igansettelsen startet. Da var visitt-tid for mannen 08-21, men dette spørs jo helt hva slags sykehus man er på. Fra aktiv fødsel fikk mannen være der hele tiden uavhengig av tid på døgnet. 

Får du reise hjem mellom igangsettelse og aktiv fødsel så er du nok med mannen hele tiden, men med din historikk kan det jo hende at de vil ha deg på observasjonsposten først, og da må dere følge de visitt-tidene som gjelder der. Går an å ringe sykehuset og spørre. 

Anonymkode: 0acb1...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk mannen være med fra start til slutt, tror det er vanlig ☺️ Jeg hadde en god opplevelse med igangsetting, gå inn med et åpent sinn. 

Anonymkode: cba87...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt satt igang med begge her. Mannen var med. 

Med nr en uke 42 var det først modningstablett  så ballong  så drypp. Gikk nesten 24 timer.

Med nr 2, uke 36 så fikk jeg ballong siden det var litt åpning, så modning tablett. Da fikk mannen beskjed dette ville ta lang tid  så han reiste hjem for å hente ting vi trengte. Knapt 20 min etter mofningstablett var satt var barne ute

Anonymkode: 0a550...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk mannen kun være med i besøkelsestiden på sykehuset i begynnelsen. Jeg hadde dobbelrom på observasjonsposten. Fikk først ballong som jeg dro hjem med, og den satt ut etter noen timer, så da dro jeg tilbake. Fikk tabelletter i nesten to døgn, før jeg ble flyttet opp til føden for riedrypp. På føden fikk mannen være med, og sov der.

For meg hjalp ingenting, så endte i ks. Men var en fin opplevelse uansett, var bare litt kjedelig å være på sykehuset i tre døgn før jeg fikk møte baby. Spesielt når mannen ikke fikk være der.

Jeg var 38 + 4 da jeg ble satt i gang.

Anonymkode: aa6ea...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igangsatt uke 38+0. Fikk ballong, og reiste hjem til dagen etter. Mannen fikk være med på både innsett av ballong og fra oppmøte på sykehuset dagen etter. Lykke til :) 

Anonymkode: 580ae...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Her fikk mannen kun være med i besøkelsestiden på sykehuset i begynnelsen. Jeg hadde dobbelrom på observasjonsposten. Fikk først ballong som jeg dro hjem med, og den satt ut etter noen timer, så da dro jeg tilbake. Fikk tabelletter i nesten to døgn, før jeg ble flyttet opp til føden for riedrypp. På føden fikk mannen være med, og sov der.

For meg hjalp ingenting, så endte i ks. Men var en fin opplevelse uansett, var bare litt kjedelig å være på sykehuset i tre døgn før jeg fikk møte baby. Spesielt når mannen ikke fikk være der.

Jeg var 38 + 4 da jeg ble satt i gang.

Anonymkode: aa6ea...4c0

Var nesten det samme her. Fødte på Haukeland. Først ballong hjem,så tilbake for å fjerne ballong dagen etter. Deretter ble jeg innlagt og fikk tabletter opp i skjelden over 2 dager (da fikk mannen kun være der i besøkstiden) så to dager med drypp. Mannen fikk overnatte når jeg ble flyttet til føden. Hele prosessen tok 5 dager. Jeg syntes igangsetting var tøft. 

Anonymkode: 935e7...352

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke blitt i gang satt, men jeg delte rom med ei som ble det. Og mannen hennes fikk være der døgnet rundt. Han var borte på 4 timer på det meste.

Veldig fint for henne, helt jævlig for meg som lå grisedårlig, lyssky, lydsensitiv og koblet opp med masse greier. Så om du deler rom, ta hvertfall hensyn til den andre! 

Anonymkode: 4145c...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer var med hele veien. det tok ca 36 timer. Fikk først ballong, så tabletter senere. Hard fødsel i følge jordmor, men jeg må ha fortrengt det hele, for jeg gjør det glatt igjen. 
Vi fikk i tillegg enerom på barsel, så samboer var med oss 24/7 til vi skulle hjem☺️ 

Anonymkode: d6b7a...35c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...