Gå til innhold

Redd de på legekontoret dømmer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt fastlegen min i snart 7 år, og har et ekstremt godt forhold til henne. Jeg har vært gjennom litt av hvert, som overgrep, omsorgssvikt, bodd på institusjon osv. De siste årene har jeg slitt mye med spiseforstyrrelser, som igjen påvirker den fysiske helsen min veldig. Grunnet barndommen min sliter jeg veldig med relasjoner (har kompleks ptsd), og stoler egentlig bare på fastlegen. Det vil si at jeg er hos legen _veldig_ mye i forhold til andre pasienter, og har mye kontakt med henne gjennom helsenorge. Den siste tiden har legen min byttet legekontor, og jeg kjenner ikke de ansatte som jobber på laben/i skranken, og har begynt å kvie meg veldig for å oppsøke legen når jeg trenger det, fordi jeg er så redd de tenker jeg er hypokonder eller har helseangst.. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men måtte bare få det ut.. 

Anonymkode: bc577...58e

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår tankene dine. Jeg har selv jobbet som helsesekretær på legesenter, og noen av de pasientene jeg fikk best kontakt med, og savner mest, er de pasientene som gikk mye til legen sin. Noen av de tenker jeg på enda, tre år etter at jeg sluttet. Man skal jo ikke snoke i pasientens journal, men de vil jo etterhvert få et innblikk i deler av din historikk, bare fordi det kan være relevant for jobben man må gjøre, og det tror jeg vil gi forståelse, ikke fordømmelse ❤️ 

Anonymkode: fc4c1...2d1

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi blanke i om de snakker om deg. De er der for å hjelpe deg. Jeg tror de har nok ting å tenke på om ikke de skal snakke om deg.

Anonymkode: c94ff...3ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo ikke hvor mye og ofte andre pasienter er der - det er mange som har hyppig kontakt med legen av ulike grunner.