Gå til innhold

Stylingtips til en kjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på en event i Juni og må se litt ordentlig ut. Jeg har følgende kjole hengende i skapet som jeg aldri har brukt og jeg liker den egentlig veldig godt.

Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal style det hele. Den har gulldetaljer på ermene (som dessverre ikke vises på bildet), så går utifra at jeg bør ha halskjede og ringer i samme farge(?). I tillegg har jeg en ikke-særlig-pen tatovering på leggen (tribal til og med, men kun streket opp) som jeg vil gjerne prøve å skjule litt, men vil helst unngå svart strømpebukse for det blir kanskje for mye svart?

Og hva slags sko bør jeg ha? Tenker det burde være noe med litt hæl, men i hvilken farge i forhold til alt annet?

s-l1600.jpg

Anonymkode: dbe5d...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville brukt sorte sko (pumps), hæl i høyde du er komfortabel med 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kjole! Flott å sjå kjolar som det ikkje går tretten av på dusinet. 

Ville hatt smykker i gull, grå strømpebukse og grønne (eller annan kontrastfarga) sko :)

Anonymkode: 3fdcc...338

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for smykker i en farge du vet du kler, og enten da matchet skoene med smykkene, eller gått for sorte sko i komfortabel høyde. Ang. tatoveringen så er det jo begrenset hvor mye du får skjult den med en tynn strømpebukse. Ettersom dette er i Juni ville jeg gått uten strømpebukse.

Anonymkode: 2226c...853

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fin kjole! Flott å sjå kjolar som det ikkje går tretten av på dusinet. 

Ville hatt smykker i gull, grå strømpebukse og grønne (eller annan kontrastfarga) sko :)

Anonymkode: 3fdcc...338

Jeg har en strømpebukse som er shiny grå, neeesten sølvaktig. Tror du det vil gå selv om jeg har gulldetaljer på smykkene?

Anonymkode: dbe5d...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville gått for smykker i en farge du vet du kler, og enten da matchet skoene med smykkene, eller gått for sorte sko i komfortabel høyde. Ang. tatoveringen så er det jo begrenset hvor mye du får skjult den med en tynn strømpebukse. Ettersom dette er i Juni ville jeg gått uten strømpebukse.

Anonymkode: 2226c...853

Jeg kler gull så det går helt fint. Jeg har bare ikke så mye av det siden jeg egentlig foretrekker sølvsmykker.

Og jeg har dessverre ikke selvtilliten til å gå uten lycra. 🤪 I tillegg er jeg veldig blek, så vil ikke blende folk heller. Hehe

Anonymkode: dbe5d...564

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gullsmykke hvertfall. Smykke som det på bildet, med steiner, får den til å se utdatert ut!

Anonymkode: 189ca...3f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke halskjede, heller store øreringer. Oppsatt hår.

Ellers synes jeg nok kjolen passer bedre om vinteren enn om sommeren. Du kan jo prøve å gjøre den litt mer sommerlig med sandaler i gull og kanskje trekke opp ermene litt.

Anonymkode: df3fb...752

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatoveringen kan sminkes over, eller ta laser på den, da er den om ikke annet svakere i juni. 

Anonymkode: 79e63...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for et vanlig gullkjede uten noe anheng på, og gulløredobber - men ikke store. Kjolen er veldig markant så en behøver ikke smykker for å fremtre enda mer men heller balansere det utover. 
 

Ville nok hatt stiletthæler med avrundet tåtupp. 
 

Ingen strømpebukse - men ta eierskap over tatoveringen din  - mest trolig er du den eneste som vil tenke på den uansett.

Anonymkode: df4da...b67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen er pen, men synes ikke den passer å bruke i juni måned. Du vil skille deg veldig ut, så jeg ville heller kjøp meg et skjørt evt kjole i maxi eller midilengde. Da vil du pgså få skjult tatoveringen.

Anonymkode: fc878...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjolen er pen, men synes ikke den passer å bruke i juni måned. Du vil skille deg veldig ut, så jeg ville heller kjøp meg et skjørt evt kjole i maxi eller midilengde. Da vil du pgså få skjult tatoveringen.

Anonymkode: fc878...08e

Det går nok bra, det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Svart er ganske tidløst uansett. Men den er litt "tung" om det gir mening? Så ville ha litt enkle tips på hvordan style den enklest mulig.

Jeg tror sandal-lignende sko som ble nevnt tidligere var en god ide, så kommer til å se om jeg finner noen med litt hæl. Og et enkelt halskjede i gullfarge.

Jeg har dessverre 2 cm langt hår (barbert tidligere pga sykdom) og ikke hull i ørene,så jeg kan hverken sette opp håret (det er vel strengt tatt allerede opp? hehe) eller ha enkle øredobber.

Men jeg setter pris på alle som har tatt seg tid til å svare 💜

Anonymkode: dbe5d...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mer naturlig å velge en mer sommerlig kjole i juni, den store midtsommer-måneden? Vet ikke hva slags selskap dette er, men vil tro mange kvinner prøver å finne sommerkjoler i juni. Ikke svart. Det så nesten ut som et slags fløyelsstoff i tillegg? Det blir varmt og klamt i juni...

Anonymkode: 03009...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det går nok bra, det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Svart er ganske tidløst uansett. Men den er litt "tung" om det gir mening? Så ville ha litt enkle tips på hvordan style den enklest mulig.

Jeg tror sandal-lignende sko som ble nevnt tidligere var en god ide, så kommer til å se om jeg finner noen med litt hæl. Og et enkelt halskjede i gullfarge.

Jeg har dessverre 2 cm langt hår (barbert tidligere pga sykdom) og ikke hull i ørene,så jeg kan hverken sette opp håret (det er vel strengt tatt allerede opp? hehe) eller ha enkle øredobber.

Men jeg setter pris på alle som har tatt seg tid til å svare 💜

Anonymkode: dbe5d...564

Øredobber kan du ha, det finnes med klips ❤️ 

Anonymkode: 8dff6...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke mer naturlig å velge en mer sommerlig kjole i juni, den store midtsommer-måneden? Vet ikke hva slags selskap dette er, men vil tro mange kvinner prøver å finne sommerkjoler i juni. Ikke svart. Det så nesten ut som et slags fløyelsstoff i tillegg? Det blir varmt og klamt i juni...

Anonymkode: 03009...8e6

Neida, den er i polyester. Jeg går uansett ikke i lyse toner eller med særlig mønster til vanlig. 
Mønsteret på kjolen er faktisk det mest mønstrete plagget jeg eier :D

Det er et jubileum for en stor aktør innenfor anleggsmaskiner og området vil bli oversvømmet av forskjellige ingeniører og mekanikere pluss deres partnere. Dette er folk som vasser rundt i hydraulikkolje til vanlig, så om jeg møter opp i en svart eller lyseblå kjole er noe jeg tror de færreste bryr seg om. Men man vil jo se litt ordentlig ut.

Det er forøvrig min manns arbeidsplass, ikke min. Jeg er bare invitert med som alle de andre partnerne til de ansatte.

Anonymkode: dbe5d...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 17.47):

Neida, den er i polyester. Jeg går uansett ikke i lyse toner eller med særlig mønster til vanlig. 
Mønsteret på kjolen er faktisk det mest mønstrete plagget jeg eier :D

Det er et jubileum for en stor aktør innenfor anleggsmaskiner og området vil bli oversvømmet av forskjellige ingeniører og mekanikere pluss deres partnere. Dette er folk som vasser rundt i hydraulikkolje til vanlig, så om jeg møter opp i en svart eller lyseblå kjole er noe jeg tror de færreste bryr seg om. Men man vil jo se litt ordentlig ut.

Det er forøvrig min manns arbeidsplass, ikke min. Jeg er bare invitert med som alle de andre partnerne til de ansatte.

Anonymkode: dbe5d...564

Polyester? Æsj.

Anonymkode: 2e070...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...