Gå til innhold

Yngre dame som tester grensene eller misforståelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en mann i midten av tjueårene som har vært åpent homofil i mange år. En bekjent av meg (yngre dame) som jeg ble kjent med på en fest tok nylig kontakt for å ta opp kontakten igjen - etter mange års stilllhet. Husket henne egentlig ikke men navnet var kjent nok til at jeg sa ja til å møtes. Vi har møttes et par ganger nå og både gått turer i skog og fjell og besøkt restauranter i byen.

Etter en viss tid nå synes jeg hun begynner å bli veldig pågående og ''touchy''. Hun fikserer veldig på å lage nye avtaler fordi hun har ''lyst til å lage mat til meg'', ''komme på besøk'' osv. Hun er veldig kjapp med å legge hendene sine på meg hvis hun f.eks ler, eller skal ''ha'' oppmerksomheten min, men det tror jeg er mer vanlig enn det kanskje er for meg personlig. Jeg er norsk og hun er latinsk, så jeg har tenkt at det kanskje kommer av en kulturforskjell. Jeg har hvertfall aldri blitt beskyldt for å være veldig kjærlig.

Etter å ha utbrodert dette til venninner lo to av dem av at de syntes det virket som at hun tester grensene??? Hun har jo visst like lenge som hun har kjent meg at jeg er -homse, så jeg synes ikke det høres realistisk ut. Noen fortalte meg at enkelte damer liker å teste homofile menn fordi de tror at de kan ''fikse dem''. Jeg har jo selvfølgelig møtt damer som prøver seg, det har vel alle, men jeg tror dette bare er kultur. Eller hva tror dere?

Anonymkode: 2f9b4...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si, når det gjelder "touchyness" så er det ganske vanlig for mange av de med latinsk bakgrunn å ha mindre intimsfære og generelt bruke berøring mer, også blant de som kun er venner eller familie, så akkurat det betyr vel kanskje ikke så mye. Cluet her er vel kanskje hvorfor hun nettopp oppsøkte deg igjen hvis dere ikke har hatt kontakt på flere år. Har hun flyttet tilbake nærmer der du bor, eller deltar i en eller annen sammenheng du også deltar i, eller var det mer ut av det blå? Hvis det er det siste som skjedde, så kan det jo være en indikasjon på at hun er interessert. 

Anonymkode: f23e7...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er vel mer populært å skryte av at man er bestevennen med en homse for visse personer.. 

 

Anonymkode: 24df2...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å si, når det gjelder "touchyness" så er det ganske vanlig for mange av de med latinsk bakgrunn å ha mindre intimsfære og generelt bruke berøring mer, også blant de som kun er venner eller familie, så akkurat det betyr vel kanskje ikke så mye. Cluet her er vel kanskje hvorfor hun nettopp oppsøkte deg igjen hvis dere ikke har hatt kontakt på flere år. Har hun flyttet tilbake nærmer der du bor, eller deltar i en eller annen sammenheng du også deltar i, eller var det mer ut av det blå? Hvis det er det siste som skjedde, så kan det jo være en indikasjon på at hun er interessert. 

Anonymkode: f23e7...cdc

Det kom helt ut av det blå. Jeg kjente igjen navnet når jeg så en melding på Messenger (som jeg bruker veldig lite). I meldingen ville hun gjerne bli venner på Snap og så har det vært gående. Det har ikke skjedd noen flytting og hun har som jeg forsto det hatt samme familie her i alle år. Jeg tror også at en del av det er kultur, men venninnene mine synes jeg var naiv som ''ikke skjønte såpass''.

Anonymkode: 2f9b4...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingenting er vel mer populært å skryte av at man er bestevennen med en homse for visse personer.. 

 

Anonymkode: 24df2...a89

Hæ?? Mener du at latinske damer vil ha homofile bestevenner???

Anonymkode: 2f9b4...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig hun er en av de som oppriktig mener at hun kan omvende en homofil :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min er latin-amerikaner, og vi har lekt med tanken på å flytte til hans hjemland for en periode. I denne sammenheng har han "advart" meg om at latin-amerikanere er mye mer kontaktsøkende, og har et mye mer uanstrengt forhold til berøring, jeg ville nok tatt dette som kulturforskjell, og ikke så mye mer. De er også veldig glad i å invitere til middag, og er nok mer kontaktsøkende både når det kommer til berøring, men også sosial omgang, enn vi nordmenn er. 

Anonymkode: 4f70b...48b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere felles venninner, er hun sånn med de? 

En alternativ teori til konverterings teorien er jo at hun føler seg så avslappet og trygg med deg på grunn av din legning at hun kan være sin autentiske selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kom helt ut av det blå. Jeg kjente igjen navnet når jeg så en melding på Messenger (som jeg bruker veldig lite). I meldingen ville hun gjerne bli venner på Snap og så har det vært gående. Det har ikke skjedd noen flytting og hun har som jeg forsto det hatt samme familie her i alle år. Jeg tror også at en del av det er kultur, men venninnene mine synes jeg var naiv som ''ikke skjønte såpass''.

Anonymkode: 2f9b4...7de

Ok, skjønner :) - Sikker på at hun vet at du er homofil da? Selv om hun vet det, så er det jo noen som kan tro at man kjører i begge filer, så dersom hun blir ennå mer intens så vet du vel kanskje at hun kan være interessert. 

Men tatt i betraktning kulturforskjellene, så får man nok ikke noe klart svar før man eventuelt snakker om det. 

Anonymkode: f23e7...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (8 minutter siden):

Det er godt mulig hun er en av de som oppriktig mener at hun kan omvende en homofil :D

 

Hahaha det hadde jo vært veldig fint om det var så enkelt. Ser for meg at å finne seg en dame alltid vil være lettere enn å finne en mann som i tillegg til hele pakka også er homse...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjæresten min er latin-amerikaner, og vi har lekt med tanken på å flytte til hans hjemland for en periode. I denne sammenheng har han "advart" meg om at latin-amerikanere er mye mer kontaktsøkende, og har et mye mer uanstrengt forhold til berøring, jeg ville nok tatt dette som kulturforskjell, og ikke så mye mer. De er også veldig glad i å invitere til middag, og er nok mer kontaktsøkende både når det kommer til berøring, men også sosial omgang, enn vi nordmenn er. 

Anonymkode: 4f70b...48b

Jeg vil også tro at det går på det med kultur. Hun har sagt enkelte ting som jeg fortalte til venninnene mine men som jeg ikke har lyst til å legge ut her (det blir så lett å kjenne igjen). Men uansett tror jeg ikke at det er interesse det kommer av.

Trek skrev (2 minutter siden):

Har dere felles venninner, er hun sånn med de? 

En alternativ teori til konverterings teorien er jo at hun føler seg så avslappet og trygg med deg på grunn av din legning at hun kan være sin autentiske selv? 

Det synes jeg var en koselig teori. Så det kan jo godt være at det er det det ligger i.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, skjønner :) - Sikker på at hun vet at du er homofil da? Selv om hun vet det, så er det jo noen som kan tro at man kjører i begge filer, så dersom hun blir ennå mer intens så vet du vel kanskje at hun kan være interessert. 

Men tatt i betraktning kulturforskjellene, så får man nok ikke noe klart svar før man eventuelt snakker om det. 

Anonymkode: f23e7...cdc

Ja jeg er ganske sikker på det. Sist vi kjente hverandre var vi begge i forhold men jeg er nå singel og hun har en mann hun ikke er helt fornøyd med (ikke newsflash at damer forteller meg om mannfolka de frustreres av - det er jo ofte det man har homsevenner til:bobler:)

Anonymkode: 2f9b4...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (6 minutter siden):

Har dere felles venninner, er hun sånn med de? 

 

Vi har ingen felles venner. Kjente bare igjen navnet når jeg fikk mld, og så kjente jeg igjen ansiktet også. Men kan ikke si at jeg husker henne sånn egentlig.

Anonymkode: 2f9b4...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro hun er så fri og fysisk med deg akkurat fordi du er trygg i det at du er homofil. Det er jeg selv ovenfor mine homofile venner. Da trenger jeg ikke ha guarden oppe for at slikt skal misforstås som flørting. 

Trodde jeg iallefall. 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Jeg vil tro hun er så fri og fysisk med deg akkurat fordi du er trygg i det at du er homofil. Det er jeg selv ovenfor mine homofile venner. Da trenger jeg ikke ha guarden oppe for at slikt skal misforstås som flørting. 

Trodde jeg iallefall. 😅

Derfor heterofile menn og kvinner aldri er ekte venner... :) 

Anonymkode: c84ce...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Jeg vil tro hun er så fri og fysisk med deg akkurat fordi du er trygg i det at du er homofil. Det er jeg selv ovenfor mine homofile venner. Da trenger jeg ikke ha guarden oppe for at slikt skal misforstås som flørting. 

Trodde jeg iallefall. 😅

Vel det er kanskje greit å ha i bakhodet om vedkommende du snakker til kjenner deg eller ikke. Jeg har jo mange venner som er komfortable med meg. Dette ble påpekt til meg fordi jeg syntes det var merkelig at noen jeg så vidt husker er så pågående. Men det legger jeg som sagt mer på kultur enn noe annet. Greit å høre hva andre tenker da.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Derfor heterofile menn og kvinner aldri er ekte venner... :) 

Anonymkode: c84ce...5ca

?

Anonymkode: 2f9b4...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Derfor heterofile menn og kvinner aldri er ekte venner... :) 

Anonymkode: c84ce...5ca

Ja det har en del av oss kvinner såre erfaring med, så å ha homofile venner er utrolig herlig. Da slipper man misforståelser og styr. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel det er kanskje greit å ha i bakhodet om vedkommende du snakker til kjenner deg eller ikke. Jeg har jo mange venner som er komfortable med meg. Dette ble påpekt til meg fordi jeg syntes det var merkelig at noen jeg så vidt husker er så pågående. Men det legger jeg som sagt mer på kultur enn noe annet. Greit å høre hva andre tenker da.

?

Anonymkode: 2f9b4...7de

Kan godt være litt kultur i dette også ja, men ofte er vi kvinner veldig på vakt angående å gi feil signaler til heterofile menn, mens vi kan slappe av angående det ovenfor homofile menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja jeg er ganske sikker på det. Sist vi kjente hverandre var vi begge i forhold men jeg er nå singel og hun har en mann hun ikke er helt fornøyd med (ikke newsflash at damer forteller meg om mannfolka de frustreres av - det er jo ofte det man har homsevenner til:bobler:)

Anonymkode: 2f9b4...7de

Da er det vel kanskje lurt å trå litt forsiktig tenker jeg, hvis hun faktisk er sammen med noen nå, det blir ofte en del styr hvis man blir oppsøkt av noen som ønsker å prate om sitt vanskelige forhold. Vær en venn man kan stole på, men om det blir veldig intenst er det viktig å la det ikke gå for langt også. Da tenker jeg egentlig ikke på at det skulle gå romantisk for langt (Dere er jo av naturlige grunner ikke kompatible der), men hvis hun begynner å utlever for mye og for detaljert. Du ønsker jo også å være mer enn en skulder å gråte på også tipper jeg :)

Anonymkode: f23e7...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...