Gå til innhold

Ufornøyd med vennskapene mine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mann, 25 år.

Jeg har en fast vennegjeng som jeg har hatt helt siden jeg var liten. Da snakker vi siden barneskole- og ungdomsskolealder. Den består av 8 stk. Det har liksom alltid vært oss. Vi har hengt sammen så og si hver eneste skoledag og har vært en ordentlig, solid sirkel med gode kompiser. Vi fortsatte og være venner etter studietiden også og det er fortsatt kun denne sirkelen jeg har hengt med.

Jeg begynte likevel å bli litt ufornøyd med disse kompisene mine rundt VGS. De er jo snille, artige mennesker, men de er så himla ruspositive. I tillegg så vil de kun møtes hvis de innebærer drikking. De har aldri lyst til å gå en tur, dra på kafé eller restaurant, spesielle events, teste ut nye aktiviteter, dra på kino, reise sammen etc. Det skal alltid innebære en fest eller å ta en pils. 

I tillegg så føler jeg at de rett og slett bare har blitt noen...tapere. Beklager for at jeg bruker det ordet. Jeg vet at det er ganske nedverdigende, men det er det ordet som passer mest. De skal bare drikke og røyke marijuana når vi henger. I tillegg gjør de det i hverdager til helt vanlige aktiviteter, som f.eks. se en film. Ambisjonen til en av dem er å droppe fulltidsjobben sin for å gro marijuana og selge det. De andre bryr seg ikke stort om utdanning, utenom 2-3 stk. 

Ellers så bryr de seg ikke svært om hvordan de kler seg. De er lite stelt på håret og klesstilen deres er heller ikke mye å skryte av. Jeg snakker ikke om å ha på seg dyre merkeklær, men man kan for eksempel i det minste stryke skjorta, bruke en bukse som faktisk passer og stelle/barbere skjegget. Noen av dem kan jeg rett ut si mangler sosiale antenner. Det høres slemt ut, men jeg hater å bli assosiert med dem. Jeg har høyere standard til meg selv og jeg bryr meg om sosial status, i alle fall til en grad.

Jeg angrer så utrolig mye på at jeg ikke ble kjent med flere folk gjennom skoletiden min, fordi nå føler jeg at jeg er stuck med denne gjengen. Jeg er heller ikke så flink til å bli kjent med nye mennesker. Nå som jeg er voksen, så er det utrolig vanskelig å danne nye vennskap. Jeg er ikke eksponert til så mange forskjellige nye mennesker i hverdagen lengre. 

Hvordan kan jeg skaffe med nye venner? Jeg bor i en stor i Oslo.

Anonymkode: 10dbf...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville prøvd å tenke at de er som de er, og du kan ikke endre dem. Ikke forvent noe fra dem som de ikke kan gi. Så kan du være glad for å ha dem, som tross alt er en så stabil gjeng du har kjent så lenge, basert på hva som er positivt med dem. Som du skriver er de snille og artige. Ikke legg ansvaret for hva du mangler i livet over på dem.

I tillegg kan du fokusete på å få nye venner som tilfører det du har savnet. Det er ikke lett, det kan jeg skrive under på. Har vært noen nesten-vennskap på meg de siste årene, som dessverre ofte fader ut. Det er vanskelig å få det til å bli varig. Men ikke gi opp. Har du møtt noen du har bondet litt med gjennom årene som du kan sende en melding? Eller kan du melde deg på en aktivitet? Dnt ung feks?

Tror jeg må ta til meg mine egne råd til deg nå på nytt, kjenner det bygger seg opp altfor mye irritasjon på den gode gamle gjengen min hos meg den siste tida og 🥲 

Anonymkode: 3316d...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...