Gå til innhold

Selge bil uten EU-godkjenning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en Citroen DS3 2015 modell som jeg ønsker å kvitte meg med. Den er dyr i drift og jeg får dyre verkstedsregninger. Jeg ønsker å lease en ny bil i stedet for. Men.... bilen har rust under speilet på ene siden, den skulle vært på service nå og den må være EU-godkjent til slutten av april.. Jeg ønsker ikke å bruke store summer på dette nå.

Er det noen som kjøper biler i min stand? Hvor kan jeg gjøre det? Tar verksted slike i innbytte? Jeg blir glad bare jeg får noen kroner for den.

Anonymkode: 9dc70...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja folk kjøper uten EU-godkjenning. Du må bare sørge for å opplyse om det. Og du vil få skambud.

Et alternativ kan være Nettbil. Det er en oppkjøper. De ser på mye rart men de vil naturligvis ikke betale så mye for bilen men kjøper de den så er du kvitt den og fri for ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er kanskje lurt å spørre om pris på EU-godkjenning? At det kan lønne seg? 

Anonymkode: 9dc70...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok lønne seg å ta eu-kontroll først, og så selge bilen med eventuell mangellapp.

Det er lettere få solgt en bil som ikke er godkjent men har mangellapp, enn å selge en bil hvor kjøper har null anelse om hva kan være er feil. Hvis du selger uten service og uten mangellapp, så vil kjøper måtte ta høyde for at bilen potensielt må vrakes, og vil gi bud i henhold til risikoen.

Med mangellapp så vet kjøper nøyaktig hva de skal forholde seg til, og vil sjeldent kunne forlange kjøpet hevet grunnet skjulte feil eller at bilen er i vesentlig dårligere stand.

Anonymkode: 448b0...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som kjøper opp biler uten godkjenning. Som regel betaler jeg fra vrakpanten og opp til 10000. Aldri mer. Som noen tidligere har sagt så må man ta høyde for at bilen har dyre feil og masse rust. Noen biler pusser jeg opp og selger med en fortjeneste, noen blir delebiler, og noen vrakes.

 

Og jeg unngår biler med masse rust. Når du nå sier at bilen har rust under speilet, så blir jeg automatisk skeptisk. Hvordan ser den ut under da tro? 

 

Anonymkode: e2fcf...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en Citroen DS3 2015 modell som jeg ønsker å kvitte meg med. Den er dyr i drift og jeg får dyre verkstedsregninger. Jeg ønsker å lease en ny bil i stedet for. Men.... bilen har rust under speilet på ene siden, den skulle vært på service nå og den må være EU-godkjent til slutten av april.. Jeg ønsker ikke å bruke store summer på dette nå.

Er det noen som kjøper biler i min stand? Hvor kan jeg gjøre det? Tar verksted slike i innbytte? Jeg blir glad bare jeg får noen kroner for den.

Anonymkode: 9dc70...b7b

Te EU kontroll på bilen og selg den med de eventuelle manglene som kommer fram under kontrollen. Da vet kjøper hva som må utbedres, framfor å kjøpe en bil som tilsvarer å levere inn en lottokupong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt verdt det å levere bilen på EU kontroll. Blir det for dyrt for deg, kan du selge den med mangellapp fra verkstedet, som hjelper kjøper med å finne pris. Gamle Citroën er ikke verdt mye uansett. Men, obs!, leasing er den dyreste og dummeste måten å kjøre bil på. Du eier ingenting, men betaler mye mer enn om du hadde kjøpt bilen. Vurdér gjerne en annen anskaffelsesprosess.

Anonymkode: ccc62...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...