Svennis Skrevet 27. mars 2024 #1 Skrevet 27. mars 2024 Kort og greit, jobber for et firma som bægjerte seg selv konkurs i februar i år. Har jobbet der fra august 2023 og jobber der ennå, de har bare endret navn på bedriften. Så det gamle bedriftsnavnet er konkurs, fra perioden aug til desember som jeg jobbet i, og har opptjent feriepenger. Hvordan blir det mtp på ferienger da? Må jeg søke disse hos NAV, eller kan bedriften utbetale feriepenger, selvom bedriften har opprettet et nytt enkeltmansforetak?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #2 Skrevet 27. mars 2024 Du kan søke bobestyrer eller lønnsgarantifondet. Er du organisert så snakk med fagforeningen. NAV utbetaler ikke, og heller ikke nytt firma. Anonymkode: f3022...f4c 1
Svennis Skrevet 27. mars 2024 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan søke bobestyrer eller lønnsgarantifondet. Er du organisert så snakk med fagforeningen. NAV utbetaler ikke, og heller ikke nytt firma. Anonymkode: f3022...f4c Den er god Er det gratis og søke, eller kommer det noen kostnader på feks bostyrer?
Svennis Skrevet 1. april 2024 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2024 Er det noen som aner hvor jeg skal søke?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #5 Skrevet 1. april 2024 Svennis skrev (Akkurat nå): Er det noen som aner hvor jeg skal søke? Hvis det ble begjært konkurs i februar så er det nok for sent å fremme krav til boet nå. Dette skulle du gjort for lenge siden. Anonymkode: 7c501...1b4 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #6 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det ble begjært konkurs i februar så er det nok for sent å fremme krav til boet nå. Dette skulle du gjort for lenge siden. Anonymkode: 7c501...1b4 Så hva vil det si? Man kan glemme feriepengene? Anonymkode: 12a6a...f5f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #7 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så hva vil det si? Man kan glemme feriepengene? Anonymkode: 12a6a...f5f Les deg opp og følg det som står her så kan det tenkes at du får noe penger. https://www.nav.no/lonnsgaranti#frister Anonymkode: 004aa...4e5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #8 Skrevet 1. april 2024 Har dere ikke fått et fellesmøte med nav ved konkursen? Anonymkode: 9b6f9...ce8
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #9 Skrevet 1. april 2024 Du burde ikke fortsette å jobbe der hvis de ikke hjalp dere med felles info møte med NAV med konkursen engang. Da har du mistet info om hvordan få ut penger tilgode. LØP. Anonymkode: 9b6f9...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #10 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du burde ikke fortsette å jobbe der hvis de ikke hjalp dere med felles info møte med NAV med konkursen engang. Da har du mistet info om hvordan få ut penger tilgode. LØP. Anonymkode: 9b6f9...ce8 Enig, dette lukter utrolig useriøs arbeidsgiver lang vei! Anonymkode: a00b3...161
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #11 Skrevet 1. april 2024 Lønnsgarantifond/bostyrer er veien å gå. Angående feriepenger er jeg usikker, men moren min var i samme situasjon og fikk ikke feriepengene før resten av lønnskravet ble utbetalt av lønnsgarantifondet nesten et år etter konkursen. Anonymkode: 6a2dc...431
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 1. april 2024 #12 Skrevet 1. april 2024 (endret) Ble det ikke oppnevnt bostyrer? Da bedriften jeg jobbet for i 2022 gikk konkurs ringte jeg bostyrer, og vi hadde møte. Alle ansatte og bostyrer (advokat) sjefen vår møtte ikke. Vi fylte ut lønnskrav som ligger på Nav sine sider og sendte til bostyrer som igjen sendte kravene våre samlet videre. Jeg fikk utbetalt mye mer enn håpet. Fikk lønn for det jeg hadde jobbet i tiden bedriften ikke hadde råd å betale oss (2mnd) og for tapt inntekt (ca 6mnd etter konkursen). Det tok derimot 1år før vi så snurten av pengene. I lønnskravet skal «feriepenger» være også. Du bør uansett finne deg ny jobb. Høres sykt shady ut. Endret 1. april 2024 av Jentamedtekopp
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 1. april 2024 #13 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så hva vil det si? Man kan glemme feriepengene? Anonymkode: 12a6a...f5f Ja.
Gjest Jentamedtekopp Skrevet 1. april 2024 #14 Skrevet 1. april 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har dere ikke fått et fellesmøte med nav ved konkursen? Anonymkode: 9b6f9...ce8 Nav var overhodet ikke hjelpsomme når jobben min gikk konkurs. Nav driter i mannen i gata.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2024 #15 Skrevet 1. april 2024 Kan en eier av en bedrift også få dekket lønnskrav gjennom lønnsgarantifondet? Mener å ha lest et sted at hvis noen eier minst 20% av aksjene i et selskap har de ingen rett på lønn fra fondet. Anonymkode: 3a7bb...121
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå