Gå til innhold

Jeg er fortrang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å hatt sex noen ganger. Men den går liksom ikke helt inn. Jeg er fortrang. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: c316c...878

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er fortrang?

Trang forhud?

Anonymkode: 80fa0...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For trang, i to ord? Vaginisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du jente, og du er for trang nedentil? Hvis dette er tilfellet kan jeg gi deg noen råd da jeg hadde samme problem da jeg var yngre. 


  Ikke stress med å «få til» sex.

Har du en fast kjæreste du prøver med? Da ville jeg snakket med han, tatt det rolig og prøvd forsiktig over flere omganger. En ting som er viktig: Du må være kåt, våt og at det kjennes godt før han prøver å komme inn i deg. Ha nesten kommet til orgasme før han presser på. Bruk f.eks fingre på klitoris før penetrering. Har man som jente det godt, vil man lettere kunne utvide seg nok nedentil til å få plass. Hvis man stresser vil man stramme seg. Da blir det vondt og ikke plass. Slapp av, ro ned, kos deg og ikke stress med å få det fullført.

Anonymkode: 5fb3c...8fe

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig å ha det sånn i starten. Jeg fikk ikke til samleie skikkelig før etter 1 år med prøving 

Anonymkode: a8c77...801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er fortrang? 

Anonymkode: 0d1db...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er fortrang? 

Anonymkode: 0d1db...49f

Trang foran. Altså motsatt av baktrang.

Anonymkode: 75986...e28

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er du ikke. Du er tørr. Vent med å ha sex til du finner noen som vet hvordan man gjør deg kåt og våt, og som har vett på å bruke glidemiddel, om du er av dem som ikke blir glatte av seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Trang foran. Altså motsatt av baktrang.

Anonymkode: 75986...e28

Og, så hvis man har motsatt problem så er man forvid eller bakvid hvis det gjelder spor 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (Akkurat nå):

Og, så hvis man har motsatt problem så er man forvid eller bakvid hvis det gjelder spor 2?

Mulig, ordene forvid og bakvid har jeg ikke hørt brukt før.

Anonymkode: 75986...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig, ordene forvid og bakvid har jeg ikke hørt brukt før.

Anonymkode: 75986...e28

ok.. Greit å vite. Har heller ikke hørt om fortrang eller baktrang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (2 minutter siden):

ok.. Greit å vite. Har heller ikke hørt om fortrang eller baktrang.

Noen kan være trange bakfra selv om se ikke er det forfra. Og omvendt.

Anonymkode: 75986...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen kan være trange bakfra selv om se ikke er det forfra. Og omvendt.

Anonymkode: 75986...e28

Jah, ok.. Lar det ligge nå jeg hvis du ikke forsto poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (38 minutter siden):

Nei, det er du ikke. Du er tørr. Vent med å ha sex til du finner noen som vet hvordan man gjør deg kåt og våt, og som har vett på å bruke glidemiddel, om du er av dem som ikke blir glatte av seg selv.

Helt feil. Man kan være så våt det renner og enda ikke ha sjanse å få inn en penis.

Anonymkode: 2b240...af9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (1 minutt siden):

Jah, ok.. Lar det ligge nå jeg hvis du ikke forsto poenget mitt.

Jeg har nettopp forklart deg det du ikke forstod, og spurte om.

Anonymkode: 75986...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt feil. Man kan være så våt det renner og enda ikke ha sjanse å få inn en penis.

Anonymkode: 2b240...af9

Kvinners kjønnsorganer trenger forarbeid for at sex skal være godt, gøy og verdt å åpne pølsebua for.
Ingen er for trang. Det er plass til en knyttneve, et barnehode... og en penis er liten til sammenligning.
Jeg mistenker at ts er for ung. Kanskje hun rett og slett ikke er moden nok til å ha sex, og hun har en partner som ikke har greie på hverken det, eller hvordan han kunne gjort det godt for en kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt feil. Man kan være så våt det renner og enda ikke ha sjanse å få inn en penis.

Anonymkode: 2b240...af9

Ja, men da er man anspent/nervøs/redd, og slikt kan forplante seg til å bli en permanent situasjon dersom man ikke klarer å slappe av tilstrekkelig. Vaginisme. Da låser musklene i underlivet seg, og det kan bli klin umulig å ha samleie. 

Ta deg god tid til å bli kåt og klar ts, og ta hensyn til kroppen din. Ikke press på at du skal klare å ha sex før du er både fysisk og mentalt klar for det. Håper du har en tålmodig kjæreste som du kan kose mye med til du har lyst og føler deg helt trygg og avslappet i situasjonen. Penis skal ikke presses inn når kroppen din sier nei, uansett om det er fysisk eller mentalt du ikke er klar for det. Jo mer man presser seg dess verre kan slikt bli, så tid, kos, tålmodighet og trygghet. 

Anonymkode: 10c9e...545

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (13 minutter siden):

Kvinners kjønnsorganer trenger forarbeid for at sex skal være godt, gøy og verdt å åpne pølsebua for.
Ingen er for trang. Det er plass til en knyttneve, et barnehode... og en penis er liten til sammenligning.
Jeg mistenker at ts er for ung. Kanskje hun rett og slett ikke er moden nok til å ha sex, og hun har en partner som ikke har greie på hverken det, eller hvordan han kunne gjort det godt for en kvinne.

Jada, problemet kan være at man ikke er våt nok, men det kan også skyldes vaginisme, endometriose og andre diagnoser. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (2 timer siden):

Nei, det er du ikke. Du er tørr. Vent med å ha sex til du finner noen som vet hvordan man gjør deg kåt og våt, og som har vett på å bruke glidemiddel, om du er av dem som ikke blir glatte av seg selv.

Det er ikke nødvendigvis så enkelt. Det finnes kvinner som er så trange at samleie ikke er mulig, da er lege bedre råd enn kondomeriet 

Anonymkode: bb3ae...56b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...