Gå til innhold

Hvordan er det på Nordstrand?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er et par i 30-årene som skal ut av sentrumskjernen i Oslo og etablere oss. Vi har sett på steder som er nærme Oslo ettersom vi begge jobber ved Oslo sentralstasjon. Jeg er fra Lambertseter og samboer er fra Lillestrøm, så vi har sett på både villastrøket Volla ovenfor Lillestrøm samt Nordstrand-området. 

Hvordan er det på Nordstrand? Vi har begge gode jobber med relativt bra økonomi, men vi er ikke "eliten" heller. Vi vil nok ikke være i øvre sjiktet av de med penger, men kanskje ikke nederst heller. Vi har for øvrig budsjett på rundt 11-11.5 MNOK, så vi vil nok måtte sikte oss inn på rekkehus/tomannsbolig med oppussingsbehov på Nordstrand ser jeg for meg. Enebolig er jo egentlig drømmen, men tror ikke vi har råd.

Anonymkode: a4c20...c2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rart at du ikke vet hvordan det er på Nordstrand hvis du er fra Lambertseter. 

Anonymkode: 96d0f...d21

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Vi er et par i 30-årene som skal ut av sentrumskjernen i Oslo og etablere oss. Vi har sett på steder som er nærme Oslo ettersom vi begge jobber ved Oslo sentralstasjon. Jeg er fra Lambertseter og samboer er fra Lillestrøm, så vi har sett på både villastrøket Volla ovenfor Lillestrøm samt Nordstrand-området. 

Hvordan er det på Nordstrand? Vi har begge gode jobber med relativt bra økonomi, men vi er ikke "eliten" heller. Vi vil nok ikke være i øvre sjiktet av de med penger, men kanskje ikke nederst heller. Vi har for øvrig budsjett på rundt 11-11.5 MNOK, så vi vil nok måtte sikte oss inn på rekkehus/tomannsbolig med oppussingsbehov på Nordstrand ser jeg for meg. Enebolig er jo egentlig drømmen, men tror ikke vi har råd.

Anonymkode: a4c20...c2f

Veldig rart å se at folk er villig til å betale 10-12 millioner for et lite rekkehuskrypinn eller en leilighet når min landbrukseiendom, med 13 bygninger, inkludert tre eneboliger, samt 1100 mål eiendom, er verd omtrent det samme. Og det er under halvannen time fra Oslo.

Jeg har ikke bodd på Nordstrand, men har hatt familie som har bodd der, og jeg har jobbet ved en bedrift der i noen år tidligere. Mitt inntrykk er at det er et fint område å være i.

Anonymkode: 661a6...d0d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rart at du ikke vet hvordan det er på Nordstrand hvis du er fra Lambertseter. 

Anonymkode: 96d0f...d21

Enig. Det henger ikke på greip. Bydel Nordstrand er ikke så stor.

 

Anonymkode: 5306f...7a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å bo på Nordstrand, men du har ikke store utvalget i rekkehus/tomannsbolig om budsjettet er 10-11 millioner. 

Anonymkode: 72b90...8ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordstrand er flott, jeg bor selv rett ved Sæter (Langbølgen, så er mer som Munkelia). Dsv er det veldig dyrt om dere ønsker rekkehus eller enebolig. Munkerud er et område som er litt rimeligere kanskje, men er litt usentralt, og langt til offentlig transport. Også er det dårlig med sol der, ikke et sted jeg ville bosatt meg. Jo mer sjøutsikt, jo dyrere. 

Hva med Karlsrud? Der er det en del fine eneboliger, til litt rimeligere pris. Ikke langt å gå til Holtet f.eks, og Lambertseter senter + flere fritidstilbud/skoler til barn i nærheten.. Også er det et pluss at t-banen er i nærheten. Selv om dere kanskje skal ha bil så ville jeg sørget for å ha noe offentlig transport i gåavstand :) 

Anonymkode: ded9c...e32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordstrand er østkantens vestkant, men det vet du vel. 

Tror det er mange pengesterke folk der og mange ressurssterke som jo kan være bra. Hadde en periode en fling med en som bodde i stor villa i Solveien, det er jo den fineste adressen der og det var litt av en gjeng som bodde der. 

Jeg hadde gjerne bosatt med på Nordstrand om jeg hadde økonomi men som sagt det er et pengesterkt område.

Anonymkode: 5d5b6...dad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp på Nordstrand og bor ikke der nå.

Det er ikke noe galt med Nordstrand, men aldri i verden om jeg bruker så mye penger på å bo. Hadde prisene vært annerledes, hadde jeg gjerne bodd der.

Anonymkode: 39493...a85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nordstrand er østkantens vestkant, men det vet du vel. 

Tror det er mange pengesterke folk der og mange ressurssterke som jo kan være bra. Hadde en periode en fling med en som bodde i stor villa i Solveien, det er jo den fineste adressen der og det var litt av en gjeng som bodde der. 

Jeg hadde gjerne bosatt med på Nordstrand om jeg hadde økonomi men som sagt det er et pengesterkt område.

Anonymkode: 5d5b6...dad

Sigrid Bonde Tusvik bor i solveien 🌞

Anonymkode: 4b7e8...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Nordstrand. Er ansolutt ikke noe elite (alenemor og leier) 

Liker å bo her, men er veldig glad barnet mitt er ferdig på skolen. Det er i ferd med å skli veldig ut. Man er ikke så mye verdt om man ikke bor i Solveien. 

Anonymkode: f521e...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volla er jo veldig sentralt i Lillestrøm da 😇

Anonymkode: 290ea...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

 Det er i ferd med å skli veldig ut. Man er ikke så mye verdt om man ikke bor i Solveien. 

Anonymkode: f521e...fa5

Hva mener du med det? Ikke så mye verdt? Er det fremdeles mobbetendenser?
 

Jeg bodde på Sæter som barn, men er veldig glad vi flyttet til vestkanten. 
 

Anonymkode: ec550...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har for øvrig budsjett på rundt 11-11.5 MNOK, så vi vil nok måtte sikte oss inn på rekkehus/tomannsbolig med oppussingsbehov på Nordstrand ser jeg for meg. Enebolig er jo egentlig drømmen, men tror ikke vi har råd.

Anonymkode: a4c20...c2f

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=343464776
 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=343193249
 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=300896899
 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=342334052
 

 

Anonymkode: ec550...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bor på Nordstrand. Er ansolutt ikke noe elite (alenemor og leier) 

Liker å bo her, men er veldig glad barnet mitt er ferdig på skolen. Det er i ferd med å skli veldig ut. Man er ikke så mye verdt om man ikke bor i Solveien. 

Anonymkode: f521e...fa5

Har hørt det er mye mobbing på skolene her, bortsett fra Steinerskolen. Den er visst bra. Men om man ikke har de riktige klærne etc så blir man visst gjort narr av. Jeg har ikke barn så trenger ikke forholde meg til det. men er utrolig glad jeg ikke har vokst opp her! 

Anonymkode: ded9c...e32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Men om man ikke har de riktige klærne etc så blir man visst gjort narr av. 

Anonymkode: ded9c...e32

Jeg bodde på Sæter frem til 1993. Ble mobbet blant annet for hadde ikke riktige klær. Har dét virkelig ikke bedret seg siden da?! 😵‍💫

Anonymkode: ec550...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...