Gå til innhold

Mensen etter fødsel


Srfg6

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om det er normalt med å ikke få mensen etter fødsel. Fødte i desember 2023, satte inn p stav som prevensjon i første uke av februar fikk mensen 1 uke etter, men har ikke fått noe mensen denne måneden. Er det normalt at mensen ikke kommer på flere måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig at syklus er litt ustabil etter fødsel, særlig hvis man ammer. Men kan like gjerne være p-stav som er årsaken. Relativt vanlig å miste menstruasjon eller få blødningsforstyrrelser av den.

Anonymkode: 68be2...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P stav kan jo ta bort mensen? Den gjør det til mine barn hvert fall. Jeg har aldri prøvd det selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det er p-staven som klusser litt med syklusen :)

Anonymkode: f9a1f...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P stav kan gjøre at du ikke får menstruasjon, amming likeens. Jeg brukte kondom som prevensjon, ammet mye og fikk ikke tilbake mensen før ungen var 23 måneder gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at mensen er borte i månrdsbis etter fødsel, spesielt hvis du ammer. 8 mnd tok det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Srfg6 skrev (47 minutter siden):

Hei, lurte på om det er normalt med å ikke få mensen etter fødsel. Fødte i desember 2023, satte inn p stav som prevensjon i første uke av februar fikk mensen 1 uke etter, men har ikke fått noe mensen denne måneden. Er det normalt at mensen ikke kommer på flere måneder?

Ja, noen kan vente i ett helt å før dem får mensen igjen etter fødsel. 

Anonymkode: d6dcc...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får du ikke slik informasjon når du setter inn prevensjon? Rart at ingen har informert deg om at p-stav og fødsel kan forsinke mensen. 

Anonymkode: b3b39...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men får du ikke slik informasjon når du setter inn prevensjon? Rart at ingen har informert deg om at p-stav og fødsel kan forsinke mensen. 

Anonymkode: b3b39...d09

Nei fikk ingen bekjed da jeg satte den inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært individuelt. Noen får mensen tilbake etter fire uker, andre etter mange måneder. Men p-stav er nok mer grunnen hos deg. 

Anonymkode: ec15b...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Srfg6 skrev (5 timer siden):

Nei fikk ingen bekjed da jeg satte den inn

Mildt sjokkert hvorfor dem ikke informerer mer enn dem gjør. Da forstår jeg litt mere når ungene mine spør meg om alt. Jeg er super nysgjerrig så jeg leser meg opp på alt. 

Anonymkode: b3b39...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...