Gå til innhold

Reise til Tyrkia


Tuva1230

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Tyrkia, alanya. Har noen noen dårlige opplevde derfra? Har vært der 1 gang tidligere. Har dere noe tips til hva oppleve/gjøre der eller steder å spise? Gjerne del steder eller ting man kan oppleve, skal være der i 2 uker og ønsker å oppleve ting som bade, shoppe, spise, oppleve spennende ting både historisk, men også utsiktsplasser eller annet. Tar i mot alle tips<3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker Tyrkia, men Alanya må være det minst spennende stedet i Tyrkia jeg har vært. Kommer aldri til å dra tilbake dit.

Anonymkode: d89bf...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva1230 skrev (3 minutter siden):

Jeg skal til Tyrkia, alanya. Har noen noen dårlige opplevde derfra? Har vært der 1 gang tidligere. Har dere noe tips til hva oppleve/gjøre der eller steder å spise? Gjerne del steder eller ting man kan oppleve, skal være der i 2 uker og ønsker å oppleve ting som bade, shoppe, spise, oppleve spennende ting både historisk, men også utsiktsplasser eller annet. Tar i mot alle tips<3 

Russland neste da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Elsker Tyrkia, men Alanya må være det minst spennende stedet i Tyrkia jeg har vært. Kommer aldri til å dra tilbake dit.

Anonymkode: d89bf...f25

Hvor anbefaler du å dra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (Akkurat nå):

Russland neste da?

Hæ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva1230 skrev (4 minutter siden):

Hvor anbefaler du å dra? 

Favorittbyen er definitivt Istanbul.

Anonymkode: d89bf...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Favorittbyen er definitivt Istanbul.

Anonymkode: d89bf...f25

Hva kan man gjøre der? Er det noen strender der osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva1230 skrev (26 minutter siden):

Jeg skal til Tyrkia, alanya. Har noen noen dårlige opplevde derfra? Har vært der 1 gang tidligere. Har dere noe tips til hva oppleve/gjøre der eller steder å spise? Gjerne del steder eller ting man kan oppleve, skal være der i 2 uker og ønsker å oppleve ting som bade, shoppe, spise, oppleve spennende ting både historisk, men også utsiktsplasser eller annet. Tar i mot alle tips<3 

Vært i Tyrkia 3 ganger. Sist for kanskje 13 år siden. 2 ganger Alanya ,1 gang bodrum.

Bodrum var best. Rolig.

Alanya nei takk..Evig mas og pruting,samt bli beglodd av menn. 

Tyrkia er litt....De som ELSKER Tyrkia,og de som meg...ikke synes noe særlig om det nei😅 Hellas,Spania på oss☺

Anonymkode: 94b19...0b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til Tyrkia til sommern. Jeg hører folk sier så mye negativt om folket og alanya. Jeg følger en gruppe på Facebook «nordmenn i alanya» og der får jeg et helt annet inntrykk. 
Jeg personlig har dårlig erfaring med både Spania og Bulgaria så nå blir det Tyrkia. Det er mye nordmenn der nede. Viking er en populær restaurant som ligger på stranda. Ønsker deg en god ferie. 

Anonymkode: cab88...bf0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Alanya flere ganger, Vikingen er vel siste stedet jeg hadde giddet å spise, de har så mye annen god mat der! 
Ang butikker og selgere, se rett frem når du går forbi, da er de ikke så higen på å dra deg inn. Prisene er ofte hinsides, men det er liksom meningen man skal prute 🤪

Anonymkode: de9b7...42c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker tyrkisk mat .. vil dra dit selv 

Anonymkode: 57e06...324

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser i sommer og jeg har laget en liste på hva vi skal med ungdom. 
 

Aquapark 

Ta buss til Antalya(ca 2 timer)(taxi er ca 1000 kr en vei) reiser på Terra City. De har bland annet Sephora og Nike (original butikker) vi skal sove en natt på hotell. Vi skal sjekke litt mer i Antalya siden vi er der. 

Bade med skilpadder 

Blir å besøke Kleopatra stranda 

Vannsport 

 

Restauranter jeg har sjekket med andre nordmenn som bor der nede er: 

Vikingen

Villa okan

la luna

Lost in alanya

Elite

Real brorhers 

 

Ønsker deg en god ferie

Anonymkode: cab88...bf0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2024 den 2.15):

Vi reiser i sommer og jeg har laget en liste på hva vi skal med ungdom. 
 

Aquapark 

Ta buss til Antalya(ca 2 timer)(taxi er ca 1000 kr en vei) reiser på Terra City. De har bland annet Sephora og Nike (original butikker) vi skal sove en natt på hotell. Vi skal sjekke litt mer i Antalya siden vi er der. 

Bade med skilpadder 

Blir å besøke Kleopatra stranda 

Vannsport 

 

Restauranter jeg har sjekket med andre nordmenn som bor der nede er: 

Vikingen

Villa okan

la luna

Lost in alanya

Elite

Real brorhers 

 

Ønsker deg en god ferie

Anonymkode: cab88...bf0

Vil anbefale å gå 10 meter forbi Vikingen og til en tyrkisk restaurant som heter Lezzet kebab evi. Her ser du og velger deg de kjøttstykker du ønsker grillet. Et stort utvalg av meze, og Raki er en vinner til meze og grill. Til dessert går man til en av de to kunefe kafeene, keyf-i kunefe er den beste. La Perla er en annen restaurant med fabelaktig utsikt, men ikke den mest spennende maten. Vil også stoppet på Alaturka på borgen med den beste utsikten over byen. Og må ikke glemme Flash restaurant! Må bare prøves.

Endret av gorank1903
Glemte en anbefaling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet burde vel heller være hvorfor folk egentlig ønsker å støtte ett sånn diktatur, med rævva holdninger ovenfor både ikke-muslimer, homofile / lesbiske og kvinner.       

Anonymkode: f1c60...615

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag

Ta taubanen opp til borgen.

Reis opp til Dimçayı og bad på en varm dag.

 

 

Anonymkode: 708c8...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...