Gå til innhold

Border collie vs Australian Shepherd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er en border collie vs Australian shepherd?

Anonymkode: 81aab...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen?

Anonymkode: 81aab...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro de har ganske like behov når det kommer til både fysisk og mental trening. Samme med stell. En australsk shepherd er vel litt større.. Ville eventuelt vurdert hvilken av rasene som har flest svakheter rundt helseutfordringer. 

Anonymkode: 41e25...46c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns border collier flest har høyere driv og krever mer mentalt enn australsk shepherd. Aussie er fortsatt en krevende rase såklart, men de fleste har vel blitt noe mildere og brukes mest til utstilling med hobbyer ved siden av?

Begge rasene kan slite med stress, uønsket gjeting, og border collier er vel "kjent" for å bli hyperfokusert på skygger osv. om de ikke får brukt hodet nok.

Det beste er å velge hund ut ifra linjer som passer deg og din livsstil, da det finnes noen som er mer krevende enn andre individer. Uansett blir det krav om å bruke hunden til noe utover vanlige turer slik at det ikke oppstår uønsket atferd

Anonymkode: 893cb...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke rasene godt nok, men fy fader hvor mye pels det er på de fleste aussiene jeg har sett. Hvor mye tid bruker man egentlig på pelsstell med en aussie? 

Anonymkode: 2e639...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever aussiene som skarpere og har hakket mer behov for mental trening enn bc. Begge er krevende raser som trenger godt med både fysisk og mental trening for å bli fine familiehunder men når jeg opplever at bc blir fornøyde så kan alltid aussien grave frem litt mer energi. 

Anonymkode: e425c...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...