Gå til innhold

Helvetesild

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaringer med det, som de vil dele med meg?

Jeg begynte å få utslett på fredag, men skjønte ikke hva det var først, så kom meg ikke til lege før på mandag. Da fikk jeg Valtrex, selv om det egentlig er for seint, så håper det i hvert fall hjelper litt. Jeg fikk også sterke smertestillende, som tar det verste av smerter, men jeg synes det er så leit å være så sløvet når jeg skal ha påskeferie med barna og utvidet familie. Men dette er det mest smertefulle jeg har opplevd, så jeg orker ikke uten heller. Vanlig paracet eller ibux hjelper ingenting, det bekreftet legen også.

Dere som har hatt det før, hvor lenge fortsatte utslettet så spre seg? Og hvor lenge varte de intense smertene? Kunne dere gå på jobb 10 dager etter at utslettet begynte? Jeg jobber som lærer, så jeg kan ikke jobbe hvis jeg må ta smertestillende fortsatt. Jeg har skjønt at utslettet kan være der i 2-3 uker og gjerne enda lenger, men er det like vondt hele tiden? Og går smertene som er inni kroppen over samtidig med at utslettet slutter å gjøre vondt? Utslettet svir og brenner, men smertene på innsiden er mye, mye verre. Uten smertestillende klarer jeg ikke å gå ordentlig, på grunn av smertene i hoften og ryggen.

Jeg vil ikke ha svar fra folk som "er helsepersonell", og jeg skjønner at det er individuelt, men vil gjerne høre andres erfaringer med dette likevel. 

Anonymkode: 128da...c32

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye smerter første uka, deretter ble det litt «snillere». Finn resept på Xylocain bedøvelsesgel som jeg smurte på huden. Brukes ved kateterinnleggelse, men jeg har også brukt det ved heftige herpesutbrudd i underlivet. 

Den brennende smerten vedvarte over flere uker, var borte fra jobb i fire uker. 

Anonymkode: 5f64d...4af

AnonymBruker
Skrevet

*Fikk

Anonymkode: 5f64d...4af

AnonymBruker
Skrevet

Noen mener at helvetesild er veldig enkelt å unngå. 

Anonymkode: 9498b...5fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...