Gå til innhold

Hva bruker du ChatGPT til?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke brukt den til noe.

Anonymkode: 242d4...956

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
megda skrev (23 timer siden):

jeg bruker chatGPT når jeg vi lære noe jeg er interessert i, når jeg vil utforske egen forståelse meg selv i relasjon til verden, når jeg vil ha en sparringspartner å teste meninger mot, når jeg vil formulere meg bedre slik at andre skal forstå meg, når jeg vil idemyldre, når jeg lurer på noe praktisk etc.

chatGPT er en gudegave til slike som meg. brukes daglig. 

Brukt til dette og i studier. 

Anonymkode: 23787...fde

AnonymBruker
Skrevet
Tradegy skrev (På 1.4.2024 den 16.12):

Sendte en melding da jeg var ordentlig deprimert :fnise: Ingen direkte samtale naturligvis, men litt fakta rundt ensomhet og ting relatert til de mørkere sidene av livet. 

Prøvde det samme selv. Den foreslo at jeg skulle sjekke hva slags forsikringer jeg hadde, og deretter oppsøke en fagperson.  Good bless America 🇺🇸

Anonymkode: 51ffe...7a7

AnonymBruker
Skrevet
VetAlt skrev (På 1.4.2024 den 16.09):

Jobbsøknad

Hvordan blir resultatet? 

Anonymkode: 51ffe...7a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2024 den 1.01):

Aldri prøvd. Har ikke skjønt hva fordelene med det er. Har fått med meg at folk som koder bruker det til testing eller noe, men jeg koder ikke. Har hørt en konfirmasjonstale "skrevet" av chatGPT, det er det verste mølet jeg har hørt. Og mistet respekten for taleren.

Anonymkode: 5e402...64d

Alltid artig med folk som er bastante i sine uttalelser samtidig som de ikke ha giddet teste ut ting selv eller gjort noe som helst research på tema. Det er en million andre ting å bruke ChatGPT enn å skrive dårlige konf-taler.

Til TS:

Jeg bruker det mye som søkemotor både privat og i jobbsammenheng.
Jeg jobber bl.a. med å designe props i animert film, spill og reklamer og da er det kjempenyttig å lage relevante dummy-tekster til alt fra medisinske plakater, spillmagasin, diplomer, fagbøker. Her om dagen trengte jeg en liste over hva som finnes av musikkinstrumenter. Fikk en ryddig liste inndelt i kategorier. En annen dag hadde jeg en lang liste med navn og titler som var skrevet i én lang linje. Jeg trengte titler og navn delt opp i to separate lister. Det var gjort på tre sekunder etter copy/paste. I går hadde jeg 3-4 ingredienser i kjøleskapet og ba om oppskrift som inkluderte disse. Fikk mange fine forslag. 

Mulighetene er endeløse for de som ikke er så forstokket og gammeldags at man ikke engang gidder teste ut nye ting.

Anonymkode: 82fbd...0b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mulighetene er endeløse for de som ikke er så forstokket og gammeldags at man ikke engang gidder teste ut nye ting.

Anonymkode: 82fbd...0b4

Jeg har testet det flere ganger, men får så elendige svar at jeg ikke ser poenget. Mye faktafeil. Språket er også vanvittig dårlig.
Min egen hjerne er suveren i sammenligning, og jeg er virkelig intet geni. 

Anonymkode: f521d...daf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har testet det flere ganger, men får så elendige svar at jeg ikke ser poenget. Mye faktafeil. Språket er også vanvittig dårlig.
Min egen hjerne er suveren i sammenligning, og jeg er virkelig intet geni. 

Hvilken ki bruker du? 🤔 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken ki bruker du? 🤔 

Chat GPT. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker GPT masse, mest på jobb, men også noe privat.

Felles for alt som skal publiseres/sendes, f.eks. bloggposter eller mail er at det kreves en god del omskriving for at det skal fremstå som naturlig norsk. Har matet egen GPT med mye av min skrivestil, men alt den skriver har en amerikansk stil full av tomme adjektiver.

Eksempler jobb:

• Ber om utkast til bloggpost i stikkordsform. Fortsetter med å be om hjelp til tekst i enkelte avsnitt.
  • Ber om forslag til mail med innhold XYZ. Synes dette er supert på mailer som er vanskelige å skrive, med ubehagelig innhold.
  • Ber om bilde til å illustrere noe (20% blir brukbart, resten blir underholdende ræl)
  • Ber om sammenlikning av programvare basert på mine ønsker
  • Ber om tekstforslag til annonser. Gjerne basert på et kjent rammeverk, men for min bedrift. Ber ofte om 5-10 alternativ om gangen og får det satt opp i en tabell.
  • Jeg spør om hvordan jeg kan gjøre endringer i ulike programmer og systemer. Synes ofte (men ikke alltid) jeg får bedre svar enn ved å søke. F.eks. Hvordan laste inn et nytt datasett i Google Looker Studio" 
  • "Gi meg forslag til tema eller utkast til nyhetsbrev"
  • "Lag en SWOT-analyse for bransje X eller bedrift Y."
  • "Gi meg tips til konferanser innen vår bransje i Europa, vår eller høst 2024. Kom med forslag til hoteller å bo på i nærheten. Det er et krav at det går direktefly fra Oslo"
  • "Konverter denne pdf-fila til jpg"
  • "Lag en analyse av nøkkeltallene fra denne bedriften"
  • "Lag et utkast til vilkår for denne konkurransen". De må inneholde XYZ"

Eksempler privat:

• "Jeg har kylling, tomatpure og brokkoli i kjøleskapet. Kan du gi meg 5 oppskrifter jeg kan lage med dette"
  • "Jeg trenger julegavetips til tante Olga på Toten, 80 år, liker eksklusiv mat, lettkledde menn og papegøyer. Gaven må kunne sendes i posten eller være et gavekort"
  • "Lag en invitasjon til ungdomsklubben som skal arrangere XYS på sted og dato. Få frem at alle er velkomen, også de som ikke er medlem"

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...