Gå til innhold

Hva bruker du ChatGPT til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger inspirasjon. 

Anonymkode: 51ffe...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med de riktige promptene kan du bruke den til hva som helst. Hvis du har tiktok har det i det siste dukket opp mange videoer fra en som har lagt inn et script som "hacker" ChatGPT, søk etter "DAN prompt". Mye inspirasjon å hente der 😅

Anonymkode: 92d22...de2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 21.10):

Trenger inspirasjon. 

Anonymkode: 51ffe...7a7

Periodisering tabeller til trening , skriver frem og tilbake å planlegger min trenings sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Bruker det aldri. 

Anonymkode: f521d...daf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Copilot, men det er vel samme konsept.

Skrive oppsummering av rapporter.

Feilsøke kode.

Skrive kode.

Omformulere til bedre språk. Spesielt når jeg skriver på engelsk.

 

Anonymkode: a3f5f...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sendte en melding da jeg var ordentlig deprimert :fnise: Ingen direkte samtale naturligvis, men litt fakta rundt ensomhet og ting relatert til de mørkere sidene av livet. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver få den til å lage bilder av lettkledde sexy damer.

Anonymkode: c4d47...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker perplexity heller, mye bedre. Har både chatgpt og claude inkludert, og har også tilgang til internett  bruker masse i jobb og til studie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver kode og tester

Anonymkode: 54911...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker chatGPT når jeg vi lære noe jeg er interessert i, når jeg vil utforske egen forståelse meg selv i relasjon til verden, når jeg vil ha en sparringspartner å teste meninger mot, når jeg vil formulere meg bedre slik at andre skal forstå meg, når jeg vil idemyldre, når jeg lurer på noe praktisk etc.

chatGPT er en gudegave til slike som meg. brukes daglig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snabeltann said:

Bruker perplexity heller, mye bedre. Har både chatgpt og claude inkludert, og har også tilgang til internett  bruker masse i jobb og til studie.

aldri hørt om. skal sjekke ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megda skrev (4 timer siden):

jeg bruker chatGPT når jeg vi lære noe jeg er interessert i, når jeg vil utforske egen forståelse meg selv i relasjon til verden, når jeg vil ha en sparringspartner å teste meninger mot, når jeg vil formulere meg bedre slik at andre skal forstå meg, når jeg vil idemyldre, når jeg lurer på noe praktisk etc.

chatGPT er en gudegave til slike som meg. brukes daglig. 

Høres interessant ut, men hvordan gjøres dette i praksis? Spør du f.eks. «Hva bør jeg svare sjefen når han spør meg om jeg kan påta meg oppgave x?»

Anonymkode: f521d...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan f.eks skape et rollespill der sier at chatGPT skal være en smart rådgiver eller jobbpsykolog i x-bransje der du trenger råd angående en forespørsel gjort av sjefen. du kan legge til din opplevelse av sjefen, dine insentiver, din dagsform etc. så kan du ha en lengre samtale om akkurat denne tematikken. 

Slike små samtaler hjelper meg å tenke gjennom ulike scenarioer i livet mitt litt som med en god samtalepartner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ingenting. Bruker det aldri. 

Anonymkode: f521d...daf

Samme her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd. Har ikke skjønt hva fordelene med det er. Har fått med meg at folk som koder bruker det til testing eller noe, men jeg koder ikke. Har hørt en konfirmasjonstale "skrevet" av chatGPT, det er det verste mølet jeg har hørt. Og mistet respekten for taleren.

Anonymkode: 5e402...64d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 5.56):

Med de riktige promptene kan du bruke den til hva som helst.

Du kan bruke den til hva som helst ja, men hva slags kvalitet du får på svarene er vel heller tvilsomt. Jeg har testet den på en del tekniske ting og funnet at den er helt horribel på en god del slike spørsmål. Til og med på helt grunnleggende ting som å ta feil av hva som er størst av to tall med ulike SI enheter som kilowatt vs megawatt, ol.

Anonymkode: abb71...dc2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. La det inspirere mange. 🙏

Anonymkode: 66633...1e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør eksistensielle spørsmål. Snakker om ting som jeg angster mye over. Livet og verden og samfunnet og teknologi. Men den er bare irriterende sinnsykt politisk korrekt, så føler ikke jeg får så mye ut av den....

Mange ganger ber jeg den om å holde kjeft og slutte å være så j**** woke

Men så hjalp den meg å oversette ulike medisinske måleenheter, og da syntes jeg den var kul.

Anonymkode: 867a6...360

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du kan bruke den til hva som helst ja, men hva slags kvalitet du får på svarene er vel heller tvilsomt. Jeg har testet den på en del tekniske ting og funnet at den er helt horribel på en god del slike spørsmål. Til og med på helt grunnleggende ting som å ta feil av hva som er størst av to tall med ulike SI enheter som kilowatt vs megawatt, ol.

Anonymkode: abb71...dc2

Den er ikke laget for å være en kunnskapsdatabase heller, men for å gi svar som høres menneskelig ut.

Anonymkode: 92d22...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...