Gå til innhold

Har jeg spiseforstyrrelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

i 15 dager nå har jeg kastet opp alt jeg spiser og drikker. Jeg prøver å ikke gjøre det men føler meg så dårlig. Så fort jeg har stappet finger i halsen og kastet opp føler jeg meg mye bedre.

Jeg gjør det virkelig ikke med meningen. Har prøvd å gå uten å kaste opp men blir så uvel. 

Anonymkode: f611a...668

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nja... Du kaster jo opp med "vilje" da du stikker fingeren i halsen. Men hvis du faktisk er kvalm, og du letter på trykket ved å kaste opp, vil jeg si at du heller bør sjekke om du er allergisk mot noe av det du spiser, siden du primært sier du kaster opp pga kvalme.

Anonymkode: 01e6e...000

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nja... Du kaster jo opp med "vilje" da du stikker fingeren i halsen. Men hvis du faktisk er kvalm, og du letter på trykket ved å kaste opp, vil jeg si at du heller bør sjekke om du er allergisk mot noe av det du spiser, siden du primært sier du kaster opp pga kvalme.

Anonymkode: 01e6e...000

Har prøvd å spise forskjellig. Prøvd ulike metoder. Men må kaste opp for å føle meg bedre. 

Skrevet
Spoiler

F

Føler du at maten stopper opp i halsen og det gjør det kvalm 

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):
  Vis skjult innhold

F

Føler du at maten stopper opp i halsen og det gjør det kvalm 

Nei, følger meg for full. Spiser jeg en halv skive er det som magen er alt for full og jeg må kaste opp

AnonymBruker
Skrevet

Nei det har du ikke, bulimi er så mye mer komplisert enn bare å kast opp. 

Anonymkode: 31bda...8c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det har du ikke, bulimi er så mye mer komplisert enn bare å kast opp. 

Anonymkode: 31bda...8c8

Åh så bra, jeg var så redd

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei.

i 15 dager nå har jeg kastet opp alt jeg spiser og drikker. Jeg prøver å ikke gjøre det men føler meg så dårlig. Så fort jeg har stappet finger i halsen og kastet opp føler jeg meg mye bedre.

Jeg gjør det virkelig ikke med meningen. Har prøvd å gå uten å kaste opp men blir så uvel. 

Ikke bra. Oppsøk lege snarest og få hjelp!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei.

Du må oppsøke hjelp!!!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Queen94 skrev (11 minutter siden):

Nei, følger meg for full. Spiser jeg en halv skive er det som magen er alt for full og jeg må kaste opp

Da ville jeg fått time til gastroskopi. Og skjekke spiserøret ditt 

Skrevet
Queen94 skrev (Akkurat nå):

Åh så bra, jeg var så redd

Du bør ikke slappe helt av.  Det kan være en begynnende bulimi, hvis det ikke er rent fysiske årsaker til at du kaster opp, men uansett om det er somatiske eller psykiske årsaker til at du kaster opp, begynnende bulimi eller ikke bulimi, er det farlig å kaste opp så mye som du gjør rent somatisk. Å kaste opp alt du spiser/drikker  i 15 dager er veldig farlig ettersom det kan føre til ikke bare dehydrering men også elektrolyttlforstyrrelser som kan gi hjertestans, så vær så snill å slutte å kaste opp så mye og oppsøk lege for dette er FARLIG! 

• Nyttig 2
Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

Du bør ikke slappe helt av.  Det kan være en begynnende bulimi, hvis det ikke er rent fysiske årsaker til at du kaster opp, men uansett om det er somatiske eller psykiske årsaker til at du kaster opp, begynnende bulimi eller ikke bulimi, er det farlig å kaste opp så mye som du gjør rent somatisk. Å kaste opp alt du spiser/drikker  i 15 dager er veldig farlig ettersom det kan føre til ikke bare dehydrering men også elektrolyttlforstyrrelser som kan gi hjertestans, så vær så snill å slutte å kaste opp så mye og oppsøk lege for dette er FARLIG! 

Ok, skal oppsøke lege 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Queen94 skrev (3 timer siden):

Magekatarr? 

Anonymkode: 10190...513

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei.

Kanskje...kanskje ikke..

15 dager er lite. Gjør du dette i flere måneder nå så ja da har du bulimi.

Dra til legen etter påske. Mitt råd

Anonymkode: ab219...cee

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen,

Matas, moderator. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...