Gå til innhold

P-sprøyte mer enn et år?

Catzy

Anbefalte innlegg

Ack, jeg begynner å tvile på min egen lovprising av p-sprøyten. :( Har gått på den i litt over 1 år nå, og lurer på om det kanksje holder i denne omgang. Har omtrent ikke sexlyst igjen, det skal mye til å bli skikkelig tent, og jeg får soppangrep annen hver måned. Ikke kult for hverken meg eller min kjære.

På den annen side, så er det helt genialt å slippe mens og ikke trenge å huske på piller hver dag.

Er det flere som har gått på p-sprøyte over ett år? Og som har merket endringer etterhvert?

OK, det er mye mulig at manglende sexlyst er et resultat av et slitsomt halvår med usikker og så ingen jobbsituasjon og dårlige følelser rundt det. Eller mye vondt i resten av kroppen. Mest sannsynlig en kombinasjon av alle tre, siden sexlysten var helt fin fram til ting begynte å gå litt dårlig generelt. :-?

Langtidsvirkninger? Anyone?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på p-sprøyte i ca. 1,5 år. Som deg erfarte jeg å få mindre og mindre sexlyst etterhvert. Det verste var at det tok 1,5 år etter at jeg sluttet på sprøyta før jeg fikk mensen og sex-lysten igjen - fikk de tilbake helt samtidig...

Vet at dette med bivirkninger varierer veldig, men ville fortelle om min erfaring. Jeg kommer aldri til å begynne på sprøyta igjen i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått på p-sprøyta i ca 1 år nå, og jeg har også merka litt forsvinnende sexlyst, men det kan ha mer med å gjøre at forholdet til kjærsten begynte å dabbe av... tror ikke sprøyta gjør at man mister sex lysten, men kanskje omstendighetene rundt deg...

det er jo akkurat det samme i sprøyta som i pillene, og jeg brukte det i 1 år før jeg begynte med sprøyta, og jeg hadde mye sexlyst da...

vet ikke jeg.. var vel ikke no helt klart svar det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke sprøyta gjør at man mister sex lysten' date=' men kanskje omstendighetene rundt deg... [/quote']

For meg var det sprøyta som gjorde det - garantert. Prosessen startet med en gang jeg satt den første sprøyta, og da jeg fikk mensen igjen var det som om noen skrudde på bryteren igjen, og jeg var den "samme gamle"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har ingen erfarenhet av P-spruta men p-piller gav mig både svamp/sopp infektion, dålig sexlust, humörsvängningar och mellanblödningar. Jag tål helt enkelt inte hormonerna, har provat flera olika sorter och mått konstigt på flera sätt.

En p-spruta verkar innehålla kraftigare/större dos av hormoner, särskilt eftersom mensen försvinner och det är nog ganska troligt att det är p-sprutan som orskar dina besvär.

Jag har i 1½ år haft kopparspiral och sluppit alla såna bekymmer (och piller som ska tas dagligen). Kanske ett alternativ för dig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catzy (ulogget)

Tror nok min manglende sexlyst er en kombo av mange ting. Gikk på Synfase før, ingen problemer i det hele tatt. Det siste halve året har jeg hatt en usikker jobbsituasjon og begynt på cellegift for leddgikt. Methorexate kan også ha som bivirkning å redusere sexlyst... MEN. MÅ ikke bli gravid så lenge jeg går på cellegift, og så i 2 år etter siste pille. Moren min satt inn spiral for å være sikker, og .... here I am.... Så spiral høres forsåvidt greit ut, men mamma har ikke hatt helt heldige (kommer forsåvidt an på øyet som ser ;) ) resultater med det, så jeg blir litt betenkt. Sikker prevensjon er for øyeblikket (og de neste 2+ årene) veldig, veldig viktig.

Bra det er flere enn meg som har følt at bivirkninger kanskje har kommet snikende etterhvert.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...