Gå til innhold

speilbilde vs. iphone kamera


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jo vant til å se speilbildet mitt daglig, men her om dagen ville jentungen ta bilder av meg med sin nye iphone. Greit nok det- jeg stilte meg opp og hun "knipset" i vei.

Til min forskrekkelse så jeg annerledes ut på hennes bilder! Jeg så mer pløsete ut rundt øynene (som også så ut som små, stikkende rotte-øyne) og jeg hadde tydelige linjer og rynker. Synes også jeg så rimelig bulkete ut i panne og kinn.

Spurte jentungen om det virkelig var slik jeg så ut? Og da sa ho ja 😭

Juger speilbildet SÅ mye?! Vet at jeg ser meg selv speilvendt, men at hele ansiktet liksom endrer seg? 

Er en ganske ny iphone, og kameraet skal være veldig bra på den.

Ble faktisk litt lei meg for at jeg har gått rundt og innbilt meg at jeg i hvertfall har sett nogenlunde ok ut.

Anonymkode: e511f...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får starte å ta bilder som ikke er speilvendt. Du blir nok vant med å se deg selv slik andre ser deg etterhvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte på det samme da jeg gikk fra Huawei (med tydeligvis veldig filter installert som standard) og ny samsung. En sorgprosess nesten 🤣 Og ja, jeg har ofte lurt på om speil har et slags "filter" de også, for jeg ser også mye bedre ut i speilet.

Anonymkode: 627e9...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I speilet er man vant med sine vinkler, og man strammer også (helt ubevisst) opp muskler. 

Bilder og telefon gir et mer realistisk bilde av hvordan man ser ut. 

Anonymkode: b819b...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, svartkatt said:

Du får starte å ta bilder som ikke er speilvendt. Du blir nok vant med å se deg selv slik andre ser deg etterhvert. 

Joda, men at pløsete øyne og linjer/rynker/bulker ikke synes i speilbildet syntes jeg var noe spesielt 😬

Anonymkode: e511f...f22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Joda, men at pløsete øyne og linjer/rynker/bulker ikke synes i speilbildet syntes jeg var noe spesielt 😬

Anonymkode: e511f...f22

Sikker på at ungen ikke lurte deg med filter? Ellers tror jeg vel dette er tull. Voksne mennesker har vel sett mange bilder av seg selv før…

Anonymkode: 7d0e2...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du trenger briller? Du er i så fall ikke den første som ikke har fått med seg egen aldring pga dårlig syn…

Anonymkode: 62b6d...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speilbildet er mer riktig selv om det er speilvendt, kamera har forskjellig brennvidder som er annerledes enn øynene våre ser. Eks vidvinkel osv, som endrer hvordan proposjonene våre blir. 

Så ikke bekymre deg så mye :) det er også helt vanlig å føle seg styggere på bilder, ikke alle er fotogene heller, selv om de ser helt fine ut i person.
IMG_2002.thumb.jpeg.5b967f9c6c32a0d1e60221cccaa4d56d.jpegIMG_2001.jpeg.b8e1e83eb73a7019306112ae12a71543.jpeg

Anonymkode: 3a33d...090

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er jo vant til å se speilbildet mitt daglig, men her om dagen ville jentungen ta bilder av meg med sin nye iphone. Greit nok det- jeg stilte meg opp og hun "knipset" i vei.

Til min forskrekkelse så jeg annerledes ut på hennes bilder! Jeg så mer pløsete ut rundt øynene (som også så ut som små, stikkende rotte-øyne) og jeg hadde tydelige linjer og rynker. Synes også jeg så rimelig bulkete ut i panne og kinn.

Spurte jentungen om det virkelig var slik jeg så ut? Og da sa ho ja 😭

Juger speilbildet SÅ mye?! Vet at jeg ser meg selv speilvendt, men at hele ansiktet liksom endrer seg? 

Er en ganske ny iphone, og kameraet skal være veldig bra på den.

Ble faktisk litt lei meg for at jeg har gått rundt og innbilt meg at jeg i hvertfall har sett nogenlunde ok ut.

Anonymkode: e511f...f22

Vanlig bildemodus på iPhone syns jeg tar fæle portrett. Portrettmodus er noe bedre. Skygger og lys blir veldig feil. 

Tviler og at din datter så og tenkte på det samme som deg når du spurte. 

Anonymkode: 35e83...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...