Gå til innhold

Skole pc vidergående skole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen skal begynne på vgs til høsten og da skal bi kjøpe skole pc gjennom fylkeskommune. Men når gjør vi det? Etter han har fått svar hvor han kommer inn? Eller kan vi gjøre det snart? 

Anonymkode: 63e01...708

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når han har kommet inn og får beskjed om hva han trenger. Husk å søke utstyrs stipend.

Anonymkode: b0f94...106

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når han har kommet inn og får beskjed om hva han trenger. Husk å søke utstyrs stipend.

Anonymkode: b0f94...106

Når søker man om stipend?

Anonymkode: e1acb...ecd

Skrevet

Når søker man om stipend?

Anonymkode: e1acb...ecd

Når man har fått skoleplass.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent til skolestart. 

Anonymkode: 43b98...177

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier skole-pc av skolen, som kan overtas siste året. Jeg ville ventet og sett hvor han kommer inn, eller i alle fall sett hvordan de gjør det der han har søkt. Pc-leien var 10 kr billigere enn utstyrsstipendet her, så verdt å søke. Tror vi gjorde det da hun begynte på skolen, men det kan sikkert gjøres tidligere.

Anonymkode: 4e9f5...715

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier skole-pc av skolen, som kan overtas siste året. Jeg ville ventet og sett hvor han kommer inn, eller i alle fall sett hvordan de gjør det der han har søkt. Pc-leien var 10 kr billigere enn utstyrsstipendet her, så verdt å søke. Tror vi gjorde det da hun begynte på skolen, men det kan sikkert gjøres tidligere.

Tusen takk for at det fortsatt finnes folk/mennesker som fortsatt kan skrive !!!! T U S E N TA K K. !!!! Så mange (alle?) i tråden viser jo at folk vet jo verken opp eller ned på stor bokstav, tegnsetting osv...Helt hårreisende.....

Anonymkode: c8207...4eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var det jeg mente ja. Leier av fylkeskommunen 😀. Tror vi betaler på hvert år på videregående og til slutt blir det hans pc 

Anonymkode: 63e01...708

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer litt hvordan det gjøres, og kan endre seg fra år til år.  Det bør komme informasjon på skolens hjemmesider nærmere sommeren/skolestart og jeg tror elevene hos oss får melding/mail om blant annet skole-pc etter å ha kommet inn. 
Jeg tror uansett ikke det er mulig å bestille gjennom skole-pc-ordning før man har fått skoleplass. 
Det er mulig å bruke privat pc (hvert fall hos oss), men min erfaring er at selv om privat pc kanskje er bedre så er det lettere å få hjelp med skole-pc dersom noe ikke fungerer. 

Anonymkode: 5def1...8cc

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk de pc på skolen,altså var det skolen som bestilte. Stipend kan søkes utover høsten. Får nok ikke søkt på det før skoleplassen er bekreftet. Regningen på pc er omtrent det samme de får i stipend,så etter tre år har de fått pc gratis. Dette fikk vi god informasjon om på våre barns skole,og det var foreldremøte ganske raskt etter skolestart. 

Anonymkode: 5f43e...9f9

Gjest jegerrinne
Skrevet

Her så må en møtte første skoledag der får de med papirer om de ønsker pc via fylke eller egen pc. Eldste her tok vi via fylket 1500kr i halvåret og når han var ferdig på skolen etter 2 år fikk han beholde pc. Problemet her var at pc som han fikk via fylket klarte ikke å dra hjelpeprogrammene han hadde fot dysleksi psv. Vi spurte flere ganger og de sa pc var sterk nok. Så her endte vi med å kjøpe en sterkere midt i skoleåret slik at han slapp å irritere seg over at ting stoppet opp. Så på yngste droppet vi pc via fylke og valgte å bruke egen som var sterkere programvare på.

Stipend søkte vi første skoledag, penger på kontoen 7 dager etter. Stipendet reguleres ut fra hvilken linje en går på og om en bor borte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...