Gå til innhold

Korrigerer dere barna som banner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av å korrigere mine to på 10 og 12 som bruker banneord i annen hver setning. Gjør dere det?

Jeg er nesten fristet til å la dem banne. Hva gjør det egentlig?

Anonymkode: 12957...14b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overser det

Anonymkode: 0667d...9dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kun om de uttaler banningen feil.

Anonymkode: dd9e2...e89

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Korrigerer de gangene det skjer. Skjer heldigvis relativt sjelden.

Anonymkode: e8e84...be4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn; Men hvorfor skal du det? Banning er en måte å utrykke seg på. Jeg mener at null toleranse for banning er barnslig oppdragelse. Så lenge det er brukt riktig, riktig tid og sted så er det helt innafor. 

Anonymkode: 33dd5...33d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Banning er bare ord 

Anonymkode: b5db4...532

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når tiåringen banner så det gløder mens han spiller så korrigerer jeg han. Mest fordi femåringen kopierer språket til storebror og jeg har nå en barnehagegutt som kan høres ut som full sjømann noen ganger 🙈

Anonymkode: c28c0...602

• Liker 1
Skrevet

Dummeste jeg har gjort er å spørre hvor de har lært å banne... kremt, mulig mamma og pappa. Jeg har glose registrert på plass når stresset mor feiler på kjøkkenet og det koker over, halve steke sky på gulvet, svid grøt, men tenker at det er stille inne på kjøkkenet...fanden de lange ørene  Vet xen  har sitt registrer i trafikken.  Bare å over se, eller lage banne sparing. Vær gang det ytres, fra trekkes ukepenger, helge kos ,mobilen, spille tid... Jeg korrigeringer minsten, forklarer hvorfor man ikke skal banne. Må bare ta meg selv i min egen frustrasjon banning. Som er ment til døde kasseroller og den tingen som stod i veien for lilletåen. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Banning er ok så lenge det ikke er mot noen. 

Anonymkode: 8cce8...355

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her får hun lov å banne hjemme, men ikke andre steder. Noen ganger banner hun for at hun bare synes det er morsomt, og da sier jeg i fra. Jeg banner ikke noe særlig, men pappa’n banner som en sjømann når han prakkes med noe. 😅

Anonymkode: eaaf7...33e

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på situasjonen de banner i. Også har de en tendens til å banne mer i tråd med hvor forbudt det er. For å erte deg selvsagt.  

Anonymkode: 1ae55...4e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg er så lei av å korrigere mine to på 10 og 12 som bruker banneord i annen hver setning. Gjør dere det?

De slutter med det etterhvert. 

Anonymkode: 2d818...0d7

Skrevet

Kommer ann på hvorfor de banner. Lov å banne om man slår seg eller forteller en jævlig god historie..men ikke i daglig talen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nei jeg korrigerer dem ikke. Jo mer oppmerksomhet det får, jo mer og oftere skjer det. Avhengig av setting kan jeg hysje på dem men ikke noe mer. 

Jeg kan derimot kommentere det i en annen setting at jeg ikke syns noe om banning.. 

Anonymkode: 8eeea...480

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Banning er ok så lenge det hjelper 😅

Sender et lite blikk og blir litt sjokkert når det detter ut. Men korrigerer ikke og blir ikke sint for det. Det blir litt hyklersk 😆

Anonymkode: 5ede4...d58

AnonymBruker
Skrevet

Dem banner ikke så mye. Mannen min og jeg banner heller ikke så ofte. Men jeg kan svare hvis jeg synes det ikke hører hjemme. Som fitte og hore synes jeg ikke så mye om. Men faen og helvette går greit.

Anonymkode: fc0bc...d9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt mine unger (10-19) banne, men hadde nok sagt ifra om de gjorde det. Helt greit å øke ordforråd i uttrykk, men har aldri hørt at det å banne i nesten hver setning vitner om stort ordforråd. Det fører heller til flere grammatiske feil og mindre ordforråd av vanlige ord. 

Skjønner absolutt frustrasjonen når de først er i gang. Ville kanskje tatt en prat om hvorfor de gjør det og når det absolutt ikke er greit.

Anonymkode: 20452...b31

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at banning er bare ord, og om de banner når de er sint får så være. Men jeg ønsker ikke at banning skal bli en vanlig del av dagligtalen deres ute blant folk. Det er det heldigvis ikke nå iallfall, og det virker som de veldig greit greier å skille mellom hva som kan sies hjemme og hvordan de snakker på skole/med andre voksne/besteforeldre osv. 

AnonymBruker
Skrevet

De vet ikke betydningen av det de sier eventuelt. Eldste min er syv, så når det gjelder henne er det bedre at jeg forklarer henne hva det betyr. Utenom det bare overser jeg det.. 

Anonymkode: 35c55...c08

AnonymBruker
Skrevet

De får banne med forbehold. De skal ikke banne til noen, og de får ikke banne når de snakker med voksne, og også når de snakker med f.eks kassapersonen i butikken. Ungdommene banner nok til hverandre iblant (eller ofte), men jeg stoler på at de snakker pent til/med voksne. De snakker "fritt" til oss foreldre, men de får ikke bruke det som skjellsord eller lignende.

Blir det veldig mye banning, så budskapet kun blir jævla faen i helvete, når de prøver å fortelle meg hva de vil ha til middag, så får de beskjed om at det er blir uforståelig, og rett og slett fordummende.

Banning viser til begrenset vokabular, men har man først begynt å bruke ord jevnlig, blir det fort en vane/uvane uavhengig av vokabular.

Anonymkode: 14ab1...a8f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...