Gå til innhold

Sover så sykt dårlig!


Birgitaan

Anbefalte innlegg

Birgitaan

Hei, er førstegangsgravid i uke 26. har i nesten en uke nå slitt med søvn. Sov veldig godt før men plutselig en dag bare snudde det. 
jeg sovner rundt 11/12 tiden som jeg vanligvis gjør så våkner jeg igjen kl 5 og får ikke sove mer. Våkner hver gang jeg snur meg og må jo som regel på do hvertfall 1-2 ganger i løpet av disse timene også. Har prøvd å sove litt på dagtid men jeg får ikke sove da heller. Er så utrolig ukonfertabel når jeg legger meg. Har bbhugme pute og en annen kroppspute men ingen ting hjelper. Har også en del halsbrann og sure oppstøt og et bekken som ikke sammarbeider som gjør at jeg nesten bare kan ligge på høyre side som ikke gjør dette noe bedre.

Er sykemeldt så prøver å slappe av på dagtid men ingen ting er som den gode nattesøvnen, savner den så voldsomt. Går utover humøret og alt. 

Er det noen som har noen tips?

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet veldig med søvnen en periode i svangerskapet, våknet tidlig og fikk ikke sove igjen. Jeg fikk sovemedisin av fastlegen for å hente meg inn igjen med noen netter med sammenhengende søvn. 

Anonymkode: 68ae5...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres, dessverre, helt normalt ut. Kroppen forbereder seg på å få baby - også nattevåk :) Får du til å legge deg tidligere? Har du prøvd å droppe sove på dagen? Det er jo ofte slik, ogdå når man ikke er gravid, at hvis man napper på dagen kan det gå utover søvnen på kvelden. 

Anonymkode: f1b71...cab

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare i uke 19 og sliter med litt det samme. Finner ikke behagelig stilling, må opp å tisse midt på natta, våkner veldig lett. Føler med deg, savner å sove en hel natt uavbrutt 😭 Det blir nok lenge til neste gang. 

Anonymkode: b3796...9c7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble avhengig av ASMR videoer på YouTube. 
 

Kort fortalt, hvis du ikke vet, videoer og lyder som skal hjelpe deg i søvn. 
 

Liker godt de som er medical theme and personal care, cranial nerve exam osv😂

Bare prøv!

Anonymkode: 5e328...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen forbereder seg til babytid og nattevåking ☺️

Anonymkode: 74d68...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få deg medisiner mot halsbrannen/sure oppstøtene. Da får du en ting mindre som ødelegger nattesøvnen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker her, kombinerer bbhugme med en vektdyne, da snur jeg meg ikke om det så smalt. Våkner bare når jeg må veldig på do. Og så har jeg og mannen separate soverom i denne perioden så han ikke vekker meg med bevegelse/lyder :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart uke 40 og kan ikke gi noen trøst. Ungen min kommer ut neste uke med keisersnitt, så håper på bedre netter med kun babygråt 🤪🤣

Anonymkode: ea401...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ENDELIG sove når ungen var født. 3. trimester var nok til at jeg seriøst vurderer å ikke få flere barn (bekkenproblemer blant annet). Graviditet er seriøst bare et nødvendig onde. 

Anonymkode: 92dee...ff0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...