jane78 Skrevet 26. mars 2024 #1 Skrevet 26. mars 2024 (endret) Jeg ønsker henvisning til nevropsykolog for en utredning. Jeg er ikke fornøyd med fastlegen og ønsker derfor ikke benytte han. Jeg vet jeg kan bestille time til nevropsykolog på egenhånd, men da blir jeg jo nødt til å betale per gang. Derfor lurer jeg på, dersom en lege hos Volvat (Eller tilsvarende privat klinikk) skriver henvisning til en nevropsykolog som har avtale med Helfo, vil jeg kunne få dekket timene på ordinært vis? Er det andre måter en kan få dekket behandlingen uten at det går igjennom fastlegen? Endret 26. mars 2024 av jane78
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #2 Skrevet 26. mars 2024 Skal du utredes for adhd? Anonymkode: 7c7ef...441
jane78 Skrevet 26. mars 2024 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Skal du utredes for adhd? Anonymkode: 7c7ef...441 Nei
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #4 Skrevet 27. mars 2024 Jeg har ikke erfaring med nevropsykolog, men har blitt henvist til ulike typer legespesialister og psykolog med avtale, og alle gangene fått dette dekket som om jeg skulle blitt henvist fra fastlegen. Henviser er allmennlege på Volvat. Du må selvsagt betale for timene hos Volvat, da. Anonymkode: e59b6...058
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #5 Skrevet 27. mars 2024 Du kan bli henvist, om du blir vurdert til å ha rett på behandling/utredning får du time. Er ikke noe forskjell på henvisning fra fastlege og privat. Anonymkode: 27a82...d8c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå