Gå til innhold

Antidepressiva


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei fra en litt frustrert jente her.. Jeg har gjennom tiden prøvd en del antidepressiva, og funnet ut at fontex er det som fungerer best for meg. Det tar vekk den mørke skyen jeg konstant bærer på, gir overskudd og energi til jobb, skole, trening, sosialt ++ i hverdagen. Dessverre gir den ekstrem ulvehunger etter 3-4 mnd, og det fungerer dårlig ettersom jeg tidligere har hatt spiseforstyrrelser. Problemet er bare at dette er den eneste typen jeg føler fungerer, og føler meg litt rådvill over hva jeg kan prøve videre..? Det er akkurat som den gir meg noe jeg mangler, typ noen stoffer i hjernen som ellers ikke er tilstede uten. Jeg har prøvd fontex, cipralex, brintellix, wellbutrin (har en ADD diagnose, men reagerer ekstremt på sentralstimulerende tabletter), og zoloft, men enten fungerer det ikke, gjør meg ekstremt flat eller gir økt sult.. Har dere noen tips/forslag/erfaring med hva som har fungert for dere..? 

Anonymkode: 052a8...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei fra en litt frustrert jente her.. Jeg har gjennom tiden prøvd en del antidepressiva, og funnet ut at fontex er det som fungerer best for meg. Det tar vekk den mørke skyen jeg konstant bærer på, gir overskudd og energi til jobb, skole, trening, sosialt ++ i hverdagen. Dessverre gir den ekstrem ulvehunger etter 3-4 mnd, og det fungerer dårlig ettersom jeg tidligere har hatt spiseforstyrrelser. Problemet er bare at dette er den eneste typen jeg føler fungerer, og føler meg litt rådvill over hva jeg kan prøve videre..? Det er akkurat som den gir meg noe jeg mangler, typ noen stoffer i hjernen som ellers ikke er tilstede uten. Jeg har prøvd fontex, cipralex, brintellix, wellbutrin (har en ADD diagnose, men reagerer ekstremt på sentralstimulerende tabletter), og zoloft, men enten fungerer det ikke, gjør meg ekstremt flat eller gir økt sult.. Har dere noen tips/forslag/erfaring med hva som har fungert for dere..? 

Anonymkode: 052a8...86a

Har prøvd cymbalta og remeron også.

Anonymkode: 052a8...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..

Anonymkode: 052a8...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier fastlegen din da? Det er jo den personen som kjenner deg, historikken din og kan gi deg best svar, egentlig.

Anonymkode: cf7c5...266

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funket efexor ganske greit. Men så mistet jeg fullstendig matlyst på både cipralex og zoloft da... Kun remeron som har gitt meg ulvehunger.

Anonymkode: 29d92...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meget god effekt av Venlafaksin/Efexor 

Anonymkode: bd29b...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvordan du reagerte på zoloft? 7 mnd på 50 mg, men føles meg tom for energi, hjernetåke, muskelsvakhet, synsforstyrrelser . Veldig avflata følelser. Ingenting som gir glede, men samtidig slipper jeg å havne helt i kjelleren. Lurer på om detter er bivirkninger ennda eller symp fra depresjonen..

Anonymkode: 12a59...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har prøvd cymbalta og remeron også.

Anonymkode: 052a8...86a

Cymbalta går jeg på og den funker for meg.  Men remeron kom mathugeren og man legge på seg mye av remeron 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerer Remeon. Har gått på den i 2 år og ikke gått opp et gram, kjenner ingen ulvesult. Humøret er jevnere, ikke flat men jeg går ikke inn i de dype synkehullene lengre. 

Anonymkode: 30945...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordsn reagerte du på brintellix?

Anonymkode: ea379...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva sier fastlegen din da? Det er jo den personen som kjenner deg, historikken din og kan gi deg best svar, egentlig.

Anonymkode: cf7c5...266

Skal selvfølgelig høre med fastlegen, har time der etter påske. Ville bare høre andres erfaringer! :)

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For meg funket efexor ganske greit. Men så mistet jeg fullstendig matlyst på både cipralex og zoloft da... Kun remeron som har gitt meg ulvehunger.

Anonymkode: 29d92...a1c

Skal sjekke ut, takk for svar!

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har meget god effekt av Venlafaksin/Efexor 

Anonymkode: bd29b...b1f

Takk for tilbakemelding! 

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kan jeg spørre hvordan du reagerte på zoloft? 7 mnd på 50 mg, men føles meg tom for energi, hjernetåke, muskelsvakhet, synsforstyrrelser . Veldig avflata følelser. Ingenting som gir glede, men samtidig slipper jeg å havne helt i kjelleren. Lurer på om detter er bivirkninger ennda eller symp fra depresjonen..

Anonymkode: 12a59...a90

Jeg var helt lik på zoloft.

 

Molly 4.5 år skrev (10 timer siden):

Cymbalta går jeg på og den funker for meg.  Men remeron kom mathugeren og man legge på seg mye av remeron 

Jeg gikk og brakk meg hele tiden når jeg gikk på cymbalta, våknet av brekninger på natta også.. Remeron var døden, gikk opp 8kg på 6 uker..... 

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For meg fungerer Remeon. Har gått på den i 2 år og ikke gått opp et gram, kjenner ingen ulvesult. Humøret er jevnere, ikke flat men jeg går ikke inn i de dype synkehullene lengre. 

Anonymkode: 30945...0d7

Remeron sultet jeg ihjel på.. 

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordsn reagerte du på brintellix?

Anonymkode: ea379...720

Ble ekstremt flat og likegyldig til alt, men ingen bivirkninger annet enn det! 

Anonymkode: 052a8...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Skal selvfølgelig høre med fastlegen, har time der etter påske. Ville bare høre andres erfaringer! :)

Skal sjekke ut, takk for svar!

Takk for tilbakemelding! 

 

Jeg var helt lik på zoloft.

 

Jeg gikk og brakk meg hele tiden når jeg gikk på cymbalta, våknet av brekninger på natta også.. Remeron var døden, gikk opp 8kg på 6 uker..... 

 

Remeron sultet jeg ihjel på.. 

 

Ble ekstremt flat og likegyldig til alt, men ingen bivirkninger annet enn det! 

Anonymkode: 052a8...86a

Hva var symptomene dine som gjorde at du måtte starte med antidepressiva?

Anonymkode: ea379...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva var symptomene dine som gjorde at du måtte starte med antidepressiva?

Anonymkode: ea379...720

Har c-PTSD og tilbakevendende depresjon som diagnose, så slet med enormt nedstemthet, null energi og overskudd til å gjøre noe, klarte ikke annet enn å ligge på sofaen/senga, slt var mørkt og vondt..

Anonymkode: 052a8...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har c-PTSD og tilbakevendende depresjon som diagnose, så slet med enormt nedstemthet, null energi og overskudd til å gjøre noe, klarte ikke annet enn å ligge på sofaen/senga, slt var mørkt og vondt..

Anonymkode: 052a8...86a

Huff🩷

fikk du hjelp av noe medisin til slutt da?

Anonymkode: ea379...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Huff🩷

fikk du hjelp av noe medisin til slutt da?

Anonymkode: ea379...720

Fontex er jo det som har hjulpet hittil, som sagt.. 

Anonymkode: 052a8...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...