Gå til innhold

Hva syns dere om dette navnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg snart termin og prøver iherdig å finne et guttenavn vi liker. Vi liker korte navn og har funnet et navn vi tror vi liker: Lio. Det er egentlig ikke så relevant hva helt ukjente mennesker syns men jeg spør allikevel: hvilke assosiasjoner får dere med navnet og hva syns dere? 

Anonymkode: 290a3...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor Lio? Hva gjør at du kom på og liker dette navnet? Hvorfor ikke Leo?

Anonymkode: ed2ae...259

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kort for Emilio? Jeg liker det ikke. Ville heller valgt Emil da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres veldig konstruert ut, og egentlig litt for søtt.. Klarer ikke se for meg en voksen barsk mann hente Lio. 

Anonymkode: c7249...d21

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry,  men det høres virkelig ikke bra ut. Kunne kalt katten det.

Anonymkode: b44d7...f4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør; får assosiasjoner til programmet "unge mødre" og "ullared", og hodet mitt tenker trash...

Anonymkode: 1b61e...042

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint 😊

Anonymkode: bbf04...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette ikke er en evig baby, men et menneske som skal gå fra gutt til mann og overleve ungdomsskolen 

Anonymkode: 3d22b...b66

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en kinesisk elbil. Lio L2.

Anonymkode: 1abee...b55

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en utlending, og alle vet hvordan det kan gå med personer med utenlandske navn søker jobb. Så jeg ville styrt unna

Anonymkode: a7fa8...d6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner for mange dyr som heter det til at jeg kan assosiere det til et menneske🙈 ellers et fint navn

Anonymkode: a9cfe...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars guttunge... 

Anonymkode: b2056...d66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heter det til etternavn faktisk 🤣

Anonymkode: 6af85...10f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, finn heller et navn som faktisk høres ut og staves som et normalt norsk navn, da slipper du at ungen din blir mobbet på skolen, får navnet sitt stavet feil alle steder, og kanskje får seg jobb litt lettere som voksen.

Anonymkode: 58f45...d8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei nei. Ikke Lio, ikke Tias, ikke NOEN sånne urteite forkortelser som får ungen til å høres ut som en katt eller en forvokst baby til evig tid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dyrenavn for meg. Men you do you,

Anonymkode: 4a7a2...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker det ikke. Lio minner meg ikke om noe menneskelig, mer en katt eller hund. Eller muligens er forkortelse for noen sol heter Emilio. Tenk å være voksen, søke jobb, og hete lio. Man kan ikke få det til å høres voksent ut. Hvorfor ikke et ekte navn,og så et sånt navn som kallenavn? Så kan barnet velge hva de ønsker å bli kalt senere, mtp jobb osv. 

Anonymkode: adaf2...c28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Nå har jeg snart termin og prøver iherdig å finne et guttenavn vi liker. Vi liker korte navn og har funnet et navn vi tror vi liker: Lio. Det er egentlig ikke så relevant hva helt ukjente mennesker syns men jeg spør allikevel: hvilke assosiasjoner får dere med navnet og hva syns dere? 

Anonymkode: 290a3...1ea

Jeg kjenner noen som kalte sin sønn for Silver, dette føles som litt i samme gata.

Anonymkode: ebf44...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nå har jeg snart termin og prøver iherdig å finne et guttenavn vi liker. Vi liker korte navn og har funnet et navn vi tror vi liker: Lio. Det er egentlig ikke så relevant hva helt ukjente mennesker syns men jeg spør allikevel: hvilke assosiasjoner får dere med navnet og hva syns dere? 

Anonymkode: 290a3...1ea

Likte egentlig ingen navn selv, fant heller navn vi ikke hadde noe i mot og som var gammelt guttenavn. Håkon. 

Anonymkode: ebf44...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en skrivefeil og det høres ut som en talefeil. Barnet vil få et helt liv med å høre "Hæ? Sa du *Mio, Milo, Leo, Emilio*?" 

Liker det absolutt ikke. Virker hjemmesnekret ut, av en fjortis som vil være spesiell og trendsetter (en trend som vil floppe før den starter). 

Først trodde jeg det sto Lilo, så leste jeg Rio. 

Anonymkode: 8a6e9...c7a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...