Gå til innhold

Tips på O´Learys


tånegla

Anbefalte innlegg

På Værnes flyplass men det er vel samme på alle vil jeg tro.

Sulten, flyet går ikke før om litt, så jeg bestemmer meg for å gå på O´Learys for å spise. der var der det var best sitteplass. 

Jeg må scanne QR og bestille med mobil, mye styr når jeg da ikke skal ha alt dillet på burgeren, men jeg går nå igjennom alle stegene. Så skal jeg betale og det er en egen hake for tips. Hva i alle dager skal de ha tips etter???  

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo ikke gi tips..

Anonymkode: 2e061...d91

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du må jo ikke gi tips..

Anonymkode: 2e061...d91

Nei det må jeg ikke, det er heller holdningen jeg stusser på.

På samme måte som når jeg handler over disk og skal taste inn totalbeløp. Det er frekt syntes jeg, og faktisk litt ubehagelig å taste inn eksakt beløp uten tips. Jeg er sikker på at flere med meg syntes dette er en uting.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tånegla skrev (1 time siden):

Nei det må jeg ikke, det er heller holdningen jeg stusser på.

På samme måte som når jeg handler over disk og skal taste inn totalbeløp. Det er frekt syntes jeg, og faktisk litt ubehagelig å taste inn eksakt beløp uten tips. Jeg er sikker på at flere med meg syntes dette er en uting.

Klart det er en uting, men den beste måten å vise det på, er å taste inn nøyaktig beløp. 

Anonymkode: b8825...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme opplegget andre steder også. Før når vi bestilte pizza og fikk den levert på døren, kom de med betalingsterminal så man betalte med kort ved levering. Da kom det opp en linje på betalingsterminalen der man kunne/skulle taste inn tips-summen... jeg følte meg alltid kjip når jeg bare tastet inn totalbeløpet for selve pizzaen og lev. kostnaden nederst.

Sist jeg var på Egons og skulle betale i kassen ved disken, var det samme opplegget der. Man må hoppe over linjen der de nærmest "ber eller forlanger" tips. Synes det er litt sleipt. I Norge lønnes servitører og kokker nok til å overleve på det, i motsetning til i USA, der de må leve på tipsen de mottar. Eller ikke mottar.

Anonymkode: 74311...e06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er samme opplegget andre steder også. Før når vi bestilte pizza og fikk den levert på døren, kom de med betalingsterminal så man betalte med kort ved levering. Da kom det opp en linje på betalingsterminalen der man kunne/skulle taste inn tips-summen... jeg følte meg alltid kjip når jeg bare tastet inn totalbeløpet for selve pizzaen og lev. kostnaden nederst.

Sist jeg var på Egons og skulle betale i kassen ved disken, var det samme opplegget der. Man må hoppe over linjen der de nærmest "ber eller forlanger" tips. Synes det er litt sleipt. I Norge lønnes servitører og kokker nok til å overleve på det, i motsetning til i USA, der de må leve på tipsen de mottar. Eller ikke mottar.

Anonymkode: 74311...e06

Helt enig. En sånn snik-innføring er bare med på å holde lønningene nede. 

Anonymkode: b8825...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...