Gå til innhold

Representerer KG gjennomsnittsmannen/kvinnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg har lurt på av og til. Det er et enormt fokus på kropp, bare se på ‘pupper eller rumpe tråden.’ Kan bli deprimert av mindre, og jeg trener selv, men blir påvirket av skjønnhetsstandarden på KG. Det rare er at så mange lurer på hvorfor kvinner tar Botox, fillers og silikon. Forresten, i følge ‘rumpe eller pupper’ postene er det faktisk flere menn som liker silikon.

Det er ikke lettere for menn her inne. ‘Pappa kroppen’ og andre nedlatende ord når det kommer til vekt og utseendet. Hårtap kan visst være forferdelig også.

Undrer meg på hvorfor så mange har spiseforstyrrelser? 😐 

Så er det alt hatet da. Stygge meldinger til noen som spør et uskyldig spørsmål. Hat mot kvinner, hat mot menn, hat mot de med andre hudfarger. Hat mot de som er ufør. Også mye mer hat.

Jeg blir av og til påvirket av alt dette. Lurer på om mannen eller kvinnen på butikken dømmer meg fordi jeg kan være trøtt og sliten i helgene og kommer i joggebukser og ufikset hår til matevarebutikken, og kjøper kanskje litt for mye sjokolade akkurat den dagen, og da kikker noen opp i handlekurven min og dømmer meg for det også (noe som også har vært et tema på KG).

Og husk, kvinnen eller mannen du ser med for mye usunt i handlekurven kan ha en spiseforstyrrelse. Bulimi eller overspisingslidelse. Poenget mitt er ikke døm andre så hardt. Du vet ikke hva andre sliter med.

Til slutt, du finner ikke kvinnen eller mannen i ditt liv hvis han/hun må være så perfekt, både utseendemessig med liten ‘peach’ rumpe og silikonpupper’ eller mannen som løper hver dag til treningssenteret etter arbeid. Det vil også være personlighetstrekk du ikke liker, men lærer deg å leve med. Utrolig mange ‘rødt flagg’ her når det kommer til personlighet.

Kan vi ikke alle sammen være litt snillere med hverandre? Jeg er sikker på at de fleste av sliter med noe i livet, eller har det tøft av og til. Smil til en fremmed ute. Si noe fint til flere på KG.

Anonymkode: 120d6...b71

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt

Anonymkode: 66a54...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg absolutt – på godt og vondt.

Forøvrig enig med deg i at det koster lite (ingenting!) å være litt hyggelig eller komme med noen oppmuntrende ord. Det er ekte mennesker som skriver og leser her inne.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at Kvinneguiden representerer gjennomsnittsmannen/-kvinnen. 

Jeg kjenner ingen i det virkelige liv som har så merkelige og rigide meninger som man ofte leser om her inne. Ingen jeg kjenner kommenterer her heller, muligens er det 10% som leser her. Jeg tror det er et fåtall som i det hele tatt bruker tid på Kvinneguiden. Tror det er en del litt spesielle mennesker som oppholder seg her, og en del som får ut dritet sitt her. Ting de aldri ville sagt eller gjort i offentligheten er null problem å uttrykke her. Ikke sikkert de mener det de skriver en gang. Noen er også ute etter å provosere. 

Anonymkode: e6269...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke, og godt er det!

Anonymkode: a4007...bc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler veldig på det 😂 jeg er kun aktiv her inne sporadisk. Kjenner heller ingen som er åpen om at de er her inne å leser. Samtidig vet man aldri med sikkert. Er kun et par venninner som vet at jeg er her inne av og til. På vei hjem på bussen forrige uke satt damen foran meg på bussen å scollet gjennom KG 😂 rett før jeg skulle av begynte å hun å skrive noe. Så ikke hva hun skrev eller kommenterte på, men hadde vært så lattis å kommentert på kommentaren eller innlegget hennes så hun skjønte at jeg hadde sett henne på bussen 😂 

Anonymkode: 8b96b...4f6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere har rett. ❤️ Kjenner jeg må ta noen pauser fra KG av og til for mitt eget velbefinnende. Har uspesifisert spiseforstyrrelse (EDNOS) som jeg lever med i skjul, utenom fra psykologen min da. Dette gjør meg nok litt følsom. Men i tillegg er jeg litt sensitiv av natur. Liker ikke hatefulle kommentarer. Synes det er så trist. Hverdagen og livet kan være tøft for oss alle, studier, jobb, alle kravene vi må leve opp til for å fungere som mennesker.

Jeg sier selvfølgelig ting jeg angrer på selv, men da unnskylder jeg meg. Prøver så godt jeg kan å ikke såre noen med vilje og å være høflig. Det krever så lite innsats.

Liker selvfølgelig deler av forumet også da, ellers hadde jeg ikke vært her. Mange fine og omsorgsfulle kommentarer også. Men hvis noen vet om et hyggelig forum hvor det er mindre hat og ikke så voldsomt mye kroppsfokus, vær så snill og del. Kunne godt tenkt meg å bruke et forum oftere.

Anonymkode: 120d6...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts som nettopp skrev. ☺️

Anonymkode: 120d6...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke forundre meg. Skremmende i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG representerer på ingen måte de gjennomsnittsmenneskene jeg kjenner ! Det er ingen som er så sær, så bakterifob, så ufølsom, så bastant, så kunnskapsløs som folk på KG. Derfor tar jeg ikke KG seriøst og gir seriøse svar bare når jeg gidder. 

Anonymkode: 2900a...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, KG representerer ikke gjennomsnittsmennesket. 

For gjennomsnittsmennesket opererer ikke med anonymitet under AnonymBruker i virkeligheten.

Og mange av trådene som opprettes her har som regel en problemstilling fra en ytterpol.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Gjennomsnittsmannen i Norge har 22cm lang kuk og gjennomsnittsdama i Norge går naken i gata og blir sint når folk ser på.

Anonymkode: ff81e...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dynamis5000

Til dere som ser dere over skulderen; og tenker at andre dømmer dere for alt dere gjør. Alt handler ikke om deg, og det skal mye til at noen overvåker seg for hver minste lille sjokolade du kjøper. Dette kalles å være paranoid. Sannheten er at de fleste ikke bryr seg et døyt om hva man gjør og ikke gjør, selv om trådene her inne tilsynelatende kan gi inntrykk av det motsatte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 13.44):

Dette er noe jeg har lurt på av og til. Det er et enormt fokus på kropp, bare se på ‘pupper eller rumpe tråden.’ Kan bli deprimert av mindre, og jeg trener selv, men blir påvirket av skjønnhetsstandarden på KG. Det rare er at så mange lurer på hvorfor kvinner tar Botox, fillers og silikon. Forresten, i følge ‘rumpe eller pupper’ postene er det faktisk flere menn som liker silikon.

Det er ikke lettere for menn her inne. ‘Pappa kroppen’ og andre nedlatende ord når det kommer til vekt og utseendet. Hårtap kan visst være forferdelig også.

Undrer meg på hvorfor så mange har spiseforstyrrelser? 😐 

Så er det alt hatet da. Stygge meldinger til noen som spør et uskyldig spørsmål. Hat mot kvinner, hat mot menn, hat mot de med andre hudfarger. Hat mot de som er ufør. Også mye mer hat.

Jeg blir av og til påvirket av alt dette. Lurer på om mannen eller kvinnen på butikken dømmer meg fordi jeg kan være trøtt og sliten i helgene og kommer i joggebukser og ufikset hår til matevarebutikken, og kjøper kanskje litt for mye sjokolade akkurat den dagen, og da kikker noen opp i handlekurven min og dømmer meg for det også (noe som også har vært et tema på KG).

Og husk, kvinnen eller mannen du ser med for mye usunt i handlekurven kan ha en spiseforstyrrelse. Bulimi eller overspisingslidelse. Poenget mitt er ikke døm andre så hardt. Du vet ikke hva andre sliter med.

Til slutt, du finner ikke kvinnen eller mannen i ditt liv hvis han/hun må være så perfekt, både utseendemessig med liten ‘peach’ rumpe og silikonpupper’ eller mannen som løper hver dag til treningssenteret etter arbeid. Det vil også være personlighetstrekk du ikke liker, men lærer deg å leve med. Utrolig mange ‘rødt flagg’ her når det kommer til personlighet.

Kan vi ikke alle sammen være litt snillere med hverandre? Jeg er sikker på at de fleste av sliter med noe i livet, eller har det tøft av og til. Smil til en fremmed ute. Si noe fint til flere på KG.

Anonymkode: 120d6...b71

Ja, KG gjenspeiler dessverre gjennomsnittet i samfunnet nå for tiden. Det er mye syke meninger. En del av de ønsker man ikke å si midt i trynet til en annen person, så da må man få utløp for det her. Man avveier alltid pluss og minus, fordeler og ulemper ved å åpne kjeften for mye utenfor nettet, men det betyr ikke at man ikke sitter på veldig kontroversielle meninger.

Samfunnet er blitt ganske ekstremt, ja, og det ser man lett hvis man har levd 40+ år, for man kan lett sammenligne med 80- og 90-tallet på den ene siden og det som er tilfellet nå om dagen. Det er mye splittelse, mye fokus på bare "meg, meg og meg". Den kollektive følelsen om å "stå i det sammen som samfunn" har kollapset. Såkalte dugnadsånden og det å ha et samfunn med minst mulig forskjeller har for lengst blitt kastet over bord.

Du har høyreorienterte partier som ønsker at vi skal ligne på India, USA og England i klasseforskjeller og de er godt på vei. Alt man snakker om i politikken er mer og mer "kalkulator" og mye mindre verdier. Overfladisk samfunn der man er ekstremt utseendefokusert. 

Hvis noen hadde sagt til meg for 25 år siden at jeg skulle ha noe som heter flatskjerm mobil og noe som heter app-er og alt det der med sosiale medier, så hadde jeg og mange andre bare ledd. Men here we are. Man blir bombet med ovefladisk piss, og stadig høyere krav.  

Før i tiden, om man hadde lyst å se på folk konkurrere, så så man det på TV eller på en fotballkamp. Men nå er vi alle i UFRIVILLIG konkurranse med hverandre og det bryter ned en del mennesker når man er i stress modus om å bli hele tiden "bedre" enn sidenmannen eller sidekvinnen".

I bunn og grunn er vi i en ufrivillig "fotballkamp" hvor man må løpe som en kylling uten hodet. 

Sett bort fra utseende og helt syke krav til det aller meste, så måles man også ut fra penger og kapital og man har generelt sett et samfunn der man tilber de ressurssterke med utseende og penger. 

Jeg vil si med sikkerhet at Adolf hadde vært delvis stolt i dag om han hadde sett hvor mye "de sterkeste" blir tilbedt av samfunnet og hvor lett det er å få makt når man har penger, og så bruke den makta for å kvele alle andre og hindre flest mulig i å komme på "ditt nivå". 

Generelt sett, spiller det ikke lenger noe rolle om man er et godt menneske. Det teller ingenting. Det som teller er om man greier å fake / falsk øyeblikk som man kan fange på mobilkamera, og så kan det brukes for å sanke inn "likes" og sosial kapital fra andre. Ingen gjør noe lenger med mindre det ligger et stort potensial å tjene noe på det selv.

 

 

Anonymkode: 1eba5...e77

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg true gjennomsnittsmennesket går til KG når de må tømme tankesøpla si og få ut alt de ikke sier i det virkelige liv 

Anonymkode: 13d8f...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg true gjennomsnittsmennesket går til KG når de må tømme tankesøpla si og få ut alt de ikke sier i det virkelige liv 

Anonymkode: 13d8f...bce

Dette.

Folk går online hvor de anonymt kan få utløp for det de ellers ikke kan si i samfunnet

Anonymkode: df464...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heldigvis ikke, den typiske dama på KG tror jeg ikke at jeg har møtt i virkeligheten, da ville det jo vært stappfullt av psyko mannehatere der ute, og kan ikke si jeg har opplevd det

Anonymkode: f261a...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det, og godt er det. Jeg kjenner ingen som har så dårlige holdninger og snevert menneskesyn som det jeg ser på KG. I tillegg er det ikke mange totalt sett av befolkningen som befinner seg på KG, det er ofte en spesiell type mennesker som liker å diskutere på internettforum. Så kommer selvfølgelig alle trollene som bevisst skal provosere på toppen av dette igjen. Så nei - jeg tror heldigvis det står noget bedre til ute i det virkelige liv, selv om det selvfølgelig er mye rart der og.

Anonymkode: c5779...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg virkelig ikke. Det er mye jeg leser her inne som jeg aldri ser i det virkelige liv.

Anonymkode: 6e7c3...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er perfekt for de som vil spy ut litt gørr hvis de er sure en dag eller er kronisk kverulant. De aller fleste er vel ordentlige mennesker irl selv om det sies mye teit her inne. Mye er jo god gammaldags trolling.

Anonymkode: fd53c...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...